Anki84 skrev 2013-12-17 18:41:22 följande:
Hallå tjejer! Skönt å höra att ni mår bra trots sammandragningar, foglossningar och allt vi har ;)
Var på TUL idag och allt såg perfekt ut, ingen jätte bebis och normalt med fostervatten, samt bra flöde i navelsträngen. Min lilla son väger nu 1300g vilket gjorde mig lite chockad, trodde han skulle väga lite mindre.
Hos barnmorskan nu på eftermiddagen gick väl sisådär, Hon tog blodprov, lyssna på bebisens hjärta, jag fick väga mig och kissa på sticka som vanligt. Jag hade lite äggvita i urinet men de är tydligen vanligt. Dock så har blodtrycket börjat gå upp igen (dock är de fortfarande inom de normala värdet) och hon verkade lite bekymrad över att jag haft huvudvärk ofta och som kramp i lederna och tryck för bröstet. Hon sa att hon skulle höra av sig om dom hitta nåt på blodprovet och sen beroendes på vad läkaren säger. Annars skulle vi ses den 30:e när jag ska göra glukosbelastningen.
Sorry för långt inlägg, ville skriva av mig lite :)
Imorgon ska vi också på TUL. Kommer vara i vecka 27+6, så mini har ju vuxit en hel del sen RUL! :) Vilken vecka är du i?
Ska träffa en läkare på spec.mvc, så
hoppas på positiva besked ang. både blodtryck och allt annat!
Är lite trött på att min BM bokar om mina besök hela tiden. Nu har jag bara tid hos henne 5:e februari, då vi ska ha förlossningsplanering. Har inga andra "vanliga" besök inbokad alls och eftersom jag går på spec.mvc är det jättesvårt att få tider..
Har lämnat meddelade på hennes telefosvarade, så hoppas hon ringer upp innan jul så vi kan boka in tider!