Inlägg från: ananas86 |Visa alla inlägg
  • ananas86

Första barnet - BF Mars 2014

Kvinna28 skrev 2013-12-11 21:22:40 följande:
    Hej! Jag är en tjej som bor i Stockholm. Är 29 år och ska ha barn i mitten av mars:) vi väntar en tjej! Är gärna med här och gärna i någon facebookgrupp om det finns!

Grattis och välkommen! Kul att vi fortfarande blir fler här! :)

Lägg gärna till dig i BF-tråden

Vi är ett härligt gäng från hela landet som pratar om allt! Tror inte vi har känt något behov av att starta en Facebook-grupp.

Jag är 27 år och kommer från Göteborg förresten.
  • ananas86

Drömde en riktigt sjuk dröm i natt..

Jag blev uppsökt av en stor kriminell och aggressiv man, han hävdade att mitt barn i magen var hans.
    Han hade gjort mig gravid och krävde nu att jag skulle föda fram "hans" barn, annars skulle han skära upp min mage och ta barnet! :S

Fattar inte var detta sjuka kom ifrån, har ju läst att man kan drömma mycket, men detta var ju för sjukt!

Finns absolut ingen tvekan om att min sambo är pappa, så undrar verkligen hur hjärnan kan komma på något sådant! :S

Innan har jag drömt flera gånger att jag druckit alkohol och kommit på mig själv efter ca ett halvt glas.
    Har då kommit på plötsligt: "Men herregud, jag är ju gravid, kan ju inte dricka alkohol då.."

Någon mer som drömmer konstiga/obehagliga drömmar? 

• ananas86
    Lovely90 skrev 2013-12-13 08:24:43 följande:
    Haha. Jag glömmer av att jag är gravid för jämnan. Tror det beror på att jag inte har några skavanker än. Gör ibland saker som jag kanske inte borde, förra veckan hjulade jag ;). Mindre än 3 månader kvar och jag vet fortfarande inte när det år dags att fixa alla saker, känns lite för tidigt samtidigt som tiden springer iväg..

Haha, fantastiskt att du kan hjula i 6:e månaden! :D

Det är ju egentligen bara skönt att inte känna sig klumpig och osmidig! :)
  • ananas86
    Anki84 skrev 2013-12-17 18:41:22 följande:
    Hallå tjejer! Skönt å höra att ni mår bra trots sammandragningar, foglossningar och allt vi har ;)

Var på TUL idag och allt såg perfekt ut, ingen jätte bebis och normalt med fostervatten, samt bra flöde i navelsträngen. Min lilla son väger nu 1300g vilket gjorde mig lite chockad, trodde han skulle väga lite mindre. 

Hos barnmorskan nu på eftermiddagen gick väl sisådär, Hon tog blodprov, lyssna på bebisens hjärta, jag fick väga mig och kissa på sticka som vanligt. Jag hade lite äggvita i urinet men de är tydligen vanligt. Dock så har blodtrycket börjat gå upp igen (dock är de fortfarande inom de normala värdet) och hon verkade lite bekymrad över att jag haft huvudvärk ofta och som kramp i lederna och tryck för bröstet. Hon sa att hon skulle höra av sig om dom hitta nåt på blodprovet och sen beroendes på vad läkaren säger. Annars skulle vi ses den 30:e när jag ska göra glukosbelastningen.

Sorry för långt inlägg, ville skriva av mig lite :)

Imorgon ska vi också på TUL. Kommer vara i vecka 27+6, så mini har ju vuxit en hel del sen RUL! :) Vilken vecka är du i?

Ska träffa en läkare på spec.mvc, så

hoppas på positiva besked ang. både blodtryck och allt annat!

Är lite trött på att min BM bokar om mina besök hela tiden. Nu har jag bara tid hos henne 5:e februari, då vi ska ha förlossningsplanering. Har inga andra "vanliga" besök inbokad alls och eftersom jag går på spec.mvc är det jättesvårt att få tider..

Har lämnat meddelade på hennes telefosvarade, så hoppas hon ringer upp innan jul så vi kan boka in tider!
  • ananas86

Anki84: Såg att vi har samma BF ju!

Ska bli spännande att få veta hur mycket min lill* mini väger! Hur lång var din?

Sa de något om beräknad vikt runt BF?

• ananas86
    majsa88 skrev 2013-12-18 22:51:39 följande:
    Köpte kylbalsam. Men det hjälper inte :( hur ska jag sova inatt då brösten hänger lösa. Råkade luta mig på e kastrull med kokande spenat i. Var utan bh o bröstvårtan brändes :( kommer nog få ett ordentligt ärr där senare. Just nu är ett hudlager borta på vårdgården med ett svart brännmärke o blåsor på bröstvårtan o gården :( tack söta ni

Men fy, din stackare!

Fick rysningar i hela kroppen när jag läste vad som hade hänt! :S

Hoppas det går över fort och att du ska kunna sova!
  • ananas86

TUL gick bra idag! :) Mini väger 1, 2 kg och låg på tvären och drog sig i fötterna när vi kikade. :)

Blodtrycket var helt okej och alla andra prover såg bra ut! :)

Ska tillbaka om en månad för att se hur moderkakan ligger och mäta igen..

Går in i vecka 29 om några minuter, tiden går fort nu! Längtar efter att få träffa vår lill-kotte nu! :)

• ananas86

Stora kramar till er som har det kämpigt med diverse krämpor!

Själv mår jag oförskämt bra än så länge får jag säga..

Har gått upp 8 kg och börjar känna mig osmidig, men har inte ont eller är svullen.

Mitt orosmoln är istället vårt hus, vi får inte tag på hantverkarna som ska göra klart vårt badrum. Så nu kommer väl arbetet stå still över jul och nyår..

Vill ju att allt ska bli färdigt så vi kan börja komma iordning och fixa i god tid innan mini kommer!

Tur att vi har varandra här att prata av oss med, både när det är positivt och negativt! :)

• ananas86

Jag fick göra TUL pga att jag har lite för högt blodtryck.

Föddes med hjärtfel och blev opererad för det när jag var 10 dagar gammal

Har inte några besvär av det alls, men har fått förhöjt blodtryck under graviditeten och äter nu blodtrycksmedicin

Ska göra ett TUL i månaden nu fram till BF för att se så mini växer ordentligt.

Hittills ser allt bra ut, så jag hoppas det fortsätter så! :)

Har även fått göra två fosterhjärtultraljud för att se så inte mini också har något hjärtfel.

Det blir många ultraljud och det är alltid lika spännande att få se. Men det är lite tröttsamt att bli kategoriserad som "riskgraviditet" när jag själv när bra och inte alls känner av några krämpor!

• ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-19 11:55:44 följande:
    Som en trevlig julklapp fick min man veta att han är uppsagd. Och hans a-kasse dagar börjar närma sig nivån då man får 80 % av 10.000. Så det är liiiite stressande just nu att sitta med utgifter på 20.000/månad & inkomster på 17.500. Och efter mars är våra gemensamma inkomster 14.000. Jag blir så trött.

Fy, vilken dålig tajming! Förstår att det känns tungt!

Som tur är brukar det alltid lösa sig på något sätt. Har kommit till den insikten med allt krångel ang. vårt hus, det viktigaste är att jag och min sambo har varandra och att vi ska bli en familj! :)

Så länge man har anhöriga som ställer upp och det finns hopp och kärlek kan man klara allt, känns det som! :)

Stora kramar till dig!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014