Inlägg från: ananas86 |Visa alla inlägg
  • ananas86

Första barnet - BF Mars 2014

Är i vecka 27 (26+1) och har gått upp ca 7 kg. Har alltid varit väldigt smal, så har varit lite rädd för att känna mig stor och klumpig.

Har aldrig vägt så mycket som jag gör nu, men känner mig inte alls så osmidig. Men alla kläder är för små, så jag har ju uppenbarligen vuxit en del.. ;)

Men tjejer, kom ihåg att alla bebismagar är fantastiskt fina, oavsett form och storlek! :D

• ananas86

Äter också Niferex varannan dag.

Märker att magen är lite trögare de dagarna när jag tar tabletterna, men har inte haft några stora problem alls!

• ananas86

Awanata: Fy, vad jobbigt!

Hoppas att allt ska gå bra och att proverna ska visa bra resultat!

Väntar också på provsvar för misstänkt uvi, ska ringa BM snart och höra.

Det känns ju skönt att veta att den lill* i magen har stor chans att överleva redan nu, även om man gärna väntar till slutet av februari i alla fall!

• ananas86

Fick ingen antibiotika. Ska inte till BM förrän 3:e januari nästa gång, så känns lite konstigt. Hon skulle höra av sig om det var positivt. Var där och lämnade provet förra tisdagen och hon har inte ringt. Så håller tummarna!

Har haft mycket sammandragningar det senaste, men har antagit att det varit pga stress. Annars har jag inte haft några andra symtom på uvi.

Ringde för en stund sen till henne, men fick lämna meddelande på telefonsvararen. Hoppas verkligen inte någon av oss har uvi!

• ananas86

Blev uppringd av BM precis, jag hade inte UVI! :) Känns skönt att slippa oroa sig över det!

Har passat på att ha lite hemmaspa för mig själv nu på morgonen. Har gjort ansiktsmask, badat fotbad, fixat ögonbrynen och epilerat benen. Kan rekommendera det till er alla! Känner mig som en ny människa nu! :)

Har insett att jag måste varva ned lite, det har varit väldigt stressigt det senaste. Har haft mycket sammandragningar och det är ju inget bra tecken!

• ananas86

Ziiah och tvetalan: Hoppas inte det ska vara någon fara med er!

Som någon annan skrev, så länge inte er BM verkar orolig ska inte ni behöva oroa er heller!

Men ett undertryck på 30 låter väldigt lågt, hoppas inte det ska vara någon fara! Det finns ju hjälpa att få om det skulle visa sig vara graviddiabetes!

• ananas86

Någon mer som lyssnar/tittar på Musikhjälpen i P3 eller SVT?

Tänkte vilken tur vi har som bor i Sverige ändå, känns orättvist att inte alla länder har lika bra sjukvård/mödravård som vi har här!

• ananas86

Usch, en vän och arbetskamrat ramlade ihop och fick hjärtstillestånd på jobbet idag. Nu ligger hon nedsövd i respirator. Känns helt fruktansvärt, hennes man och min sambo är barndomsvänner och hon är bara 31 år. Vi har suttit och haft samtal med en krisgrupp från kommunen under eftermiddagen på jobbet, känner mig helt skakig fortfarande! :S

• ananas86

Tack för er omtanke! Ni är underbara alla här! :)

Min kollega har vaknat nu, men hon har tydligen ett förstorat hjärta. Läkaren vet inte ännu vad som orsakat det, eventuellt måste de sätta in en pacemaker. 

Enda bakomliggande sjukdom vi känner till är en njurtransplantation som hon genomgick för ca 20 år sedan.

Känns skönt att hon är på bättringsvägen nu, men det är skrämmande hur skört livet är ja!

• ananas86

Längtanefterlilladig: Oj, du har hunnit tänka igenom mycket inför förlossningen! :)

Vi har en timma förlossningsplanering inbokad med BM 5:e februari. Då ska vi besöka spec. förlossningen också.

Jag vet att det är på spec. förlossningen jag kommer hamna pga min skolios och medfödda hjärtfel. Vet också att jag inte kan få ryggmärgsbedövning, men känner mig inte orolig än så länge. :)

Vil bli informerad under förlossningen om hur barnet mår och vill ha min sambo nära hela tiden, så mycket vet jag nu! :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014