Ziiah skrev 2013-10-30 21:11:27 följande:
Haha mysigt för er som får leende när folk ser era magar! Med tanke på min ålder så stirrar folk bara utan att se speciellt glada ut. Så det känns lite konstigt när man hör grattis från någon som ler och verkar glad för vår skull. Jag och min handläggare på soc är beräknade ungefär samtidigt iaf och vi ska imorgon ut på en promenad, känns skönt att hon förstår lite vad jag går igenom faktiskt då hon också väntar sitt första barn :)
Jag håller på att flytta nu också och har burit upp några kartonger och lite småsaker till lägenheten, haft fullt upp i två dagar nu och det känns. Idag ville jag egentligen sova klockan sju på kvällen, men killen höll mig uppe med tv-serien vi följer just nu. Jag undrar hur jag ska klara av hela flytten... Jag kommer ligga i flera veckor efter helt slut i kroppen! Känns det som iaf. Foglossning och flytt är inte så roligt att kombinera.
Fy vad orättvist att folk stirrar på dig för att du är ung!
När man läser det du skriver här i tråden, tycker jag att det känns som att du är äldre än vad siffran i din ålder säger. :)
Vad jag har förstått så har ni ett stabilt förhållande och barnet är planerat, så alla borde vara glada för er skull!
Varför ska folk ha så mycket fördomar? Finns det verkligen en perfekt ålder och ett perfekt tillfälle i livet att skaffa barn? Om man går runt och väntar på det, så kanske det plötsligt är för sen!