MagdalenaZ skrev 2013-12-06 15:27:48 följande:
ananas86: ang. din lön så kan det vara så att du och chefen inte kommer överens och då får du ju hävda din rätt, alltså skicka in underlag på det du tycker du har och haft i inkomst. Som du säger, lönespecifikationer, scheman osv.. Det är inte alltid man går på det chefen säger! :)
Kan du styrka att du arbetat 34 tim/ vecka senaste 6 månaderna (och haft de tillägg, förutom mertid i vissa fall, du haft) så ska FK besluta utifrån ditt yrkande!
MagdalenaZ skrev 2013-12-06 15:31:39 följande:
ananas86: skönt att kostnaden splittades på försäkringsbolag och säljaren! .. har du/ni funderat på att lägga det på rotavdrag om det nu råkar komma kostnader på er?
Vila dig nu efter flyttstäd och annat!
Tack för infon! :)
Det känns bra att veta att det inte behöver vara arbetsgivarens uppgifter som FK går på.
Men jag hoppas att vi ska komma överens, personalchefen har ju inget att förlora på att skicka in rätt inkomstuppgifter.
De har ju tillgång till samma underlag som jag har och jag är långt ifrån den första som är föräldraledig eller sjukskriven. Känns lite tröttsamt, vi är ändå ca 130 anställda på företaget, så det borde ju inte vara några problem!
Ang rotavdraget kommer vi använda oss av det på den renoveringen som vi själva tänkt göra (redan innan vi upptäckte skadan) Den offerten är redan klar och de hantverkarna kommer kunna börja så fort försäkringsbolagets hantverkare är klara med sitt.
Förhoppningsvis kommer vi inte bli inblandade alls i kostnaderna för försäkringsbolagets hantverkare.
Det är visserligen vårt hus, men det är försäkringsbolaget som har anlitat de hantverkarna, som i sin tur jobbar åt säljarna. Vi är ju inte kund hos någon av dem.
Känns väldigt invecklat, men så länge säljarna betalar sin del (vilket de sagt att de kommer göra) behöver vi endast bry oss om offerten från "våra" hantverkare. :)
Ja, nu ska jag ta det lugnt ikväll, ska jobba hela helgen!