• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • tvetalan

Jag var hos bm i morse. Kollade alla värden och allt såg bra ut. Sf-måttet låg på 22/23 så det var helt normalt. När vi skulle lyssna på bebisens hjärta blev det lite kallt av den där gelen så bebisen sparkade precis där hon höll manicken :) var ganska roligt, lite missnöjd bebis kanske ;)

När hon tryckte på mitt bäcken, benet på vulvan (eller vad man nu kallar det med finare ord) så värkte det mycket. Början till foglossning kanske.. Men än så länge mår jag bra och har inga större bekymmer av det. Hoppas på att det inte blir värre!

• tvetalan
    TomMon skrev 2013-11-15 11:54:10 följande:

Jag har varit på Ullareds barnavd i mitten av okt. De hade en hel del men det var så otroligt mycket folk så särskilt avkopplande var det inte. Är det något speciellt du är ute efter?

Bodys köpte jag för 30-40kr

Skötväska 150kr

Skötunderlägg 70-100kr

Sängkläder (glömt pris)

Blöjpapperskorg 100kr

Refillpåsar papperskorg 50kr/pkt

Leksaker

Hängmobiler

Strumpor

Filtar

Snuttefiltar

Mitt första år bok

Nappflaskor stora och små

Tack för info! Förhoppningsvis blir det lugnare när vi åker så att man kan kolla lugnt och slippa stressa. allt du skrivit är jag intresserad av, samt lite barnböcker, inredning till bebisrum, såna där förvaringsaskar med moln osv.. Hoppas på en lyckad shoppingtripp i slutet på dec :)
  • TomMon

Tvetalan: Det blir säkert lyckat! Vi hade 1.5 h kö för att komma in, 1 h kö till lunchen och 2 h kö för att komma ut... Puh!

Böcker hade de massor men vi fick tyvärr hoppa över hela den avdelningen, även inredningsavdelningen, när vi upptäckte att vi behövde börja ställa oss i kö vid 17. Tror tyvärr att det blev mitt första och sista besök, blev duktigt avskräckt!

• tvetalan
    TomMon skrev 2013-11-15 13:23:02 följande:

Tvetalan: Det blir säkert lyckat! Vi hade 1.5 h kö för att komma in, 1 h kö till lunchen och 2 h kö för att komma ut... Puh!

Böcker hade de massor men vi fick tyvärr hoppa över hela den avdelningen, även inredningsavdelningen, när vi upptäckte att vi behövde börja ställa oss i kö vid 17. Tror tyvärr att det blev mitt första och sista besök, blev duktigt avskräckt!

Böcker och barnsaker tänkte jag kolla extra på, sånt som jag aldrig kollat på i ullared. Därför frågade jag :) annars håller jag till bland kläder och typ porslin ;)

Men nej!! Ullared är ju jättekul egentligen :) du hade bara lite dålig tajming och åkte i värsta julruschen! På våren är ullared jätteroligt! Du får ge det en till chans tycker jag :D

/ "Shopaholic"
  • Zobeideh

Oj va jobbigt med kö i Ullared. Har bara varit med om de en gång. Dem andra gångerna har det varit lugnt. Tipset är åk på en vardag tidigt på morgonen och innan barnbidrag och löning

• TomMon

:) Vi får se om några år när jag slickat mina sår, haha!

Från det ena till det andra. Jag har varit rätt noga med knipövningar under hela graviditeten. Tills jag nu varit mer el mindre utmattad pga denna j-a hosta. Skulle prova mina knipövningar igen nu och "hittar" knappt musklerna?! Hjälp! Händer det SÅ mycket "därnere" att dessa muskler redan tagit ledigt?!

• Awanata
    TomMon skrev 2013-11-15 14:53:54 följande:
    :) Vi får se om några år när jag slickat mina sår, haha!

Från det ena till det andra. Jag har varit rätt noga med knipövningar under hela graviditeten. Tills jag nu varit mer el mindre utmattad pga denna j-a hosta. Skulle prova mina knipövningar igen nu och "hittar" knappt musklerna?! Hjälp! Händer det SÅ mycket "därnere" att dessa muskler redan tagit ledigt?!

Men åh har du varit duktig med knipövningar? Jag var kissnödig och satt lite tokigt en dag vid matbordet och så nös jag, och då råkade jag läcka lite.. gud vad pinsamt det var. Sen dess har jag varit duktig med knipövningarna! Men jag har så svårt att veta om jag gör rätt? Kan man läcka lite ibland även om man gör knipövningar?
  • Längtanefterlilladig
    Awanata skrev 2013-11-15 11:40:28 följande:
    Sparkar era små väldigt hårt nu? Nu är vi ju i olika veckor men till mig sa dom att jag kommer tycka att jag har en lugn bebis eftersom jag har moderkakan i framvägg. Så är det inte alls! Den här och förra veckan har hon sparkat som en galning och jag känner henne ofta. Precis nu känner jag ex att hon rör runt en del. Om jag sitter nerhasad i kontorsstolen får jag raskt sätta mig upp om hon får in en megaspark Det är mysigt tycker jag! Ovant men mysigt Men är rädd för hur livlig det lilla barnet kommer vara när hon väl är ute om hon nu skulle verka så himla lugn, och redan är motsatsen

Jag har moderkakan delvis i framvägg. Jag känner SUPER tydligt både sparkar & när bebisen vänder sig. Ibland känner jag sparkar på två ställen samtidigt. Gissar att det är två små armar & två små ben Magen hoppar upp & ner av sparkarna & kan ses av alla. Mannen har precis känt två tydliga sparkar & han ville känna av egen vilja
  • EmilyMAndersson
    Lovely90 skrev 2013-11-13 21:20:35 följande:
    Linda, 23 år från Kungsbacka. Sambon är lika gammal. Vi har varit sm i snart fyra år, sambos i två år. Tänkte kolla hur det funkar med havandeskapspennig, hur får man papprens? När behöver man söka? Har BF 5/3. Vill egentligen jobba hela vägen men min BM tyckte jag skulle söka för säkerhetsskäl.
    Kommer också ifrån kungsbacka ursprungligen, hade en Linda i min klass, men det kan väl omöjligen vara samma Linda som gick Bf? :)
  • EmilyMAndersson

Har hittills bara varit med i ankomstgruppen för alla som ska ha i mars, men den är inte så aktiv!

Ser att de flesta gjort en liten presentation av sig så jag gör detsamma!
    Jag heter Emily, är 23 år och har bf 7 mars. Jag kommer ursprungligen från Göteborg/Kungsbacka/Frillesås, men flyttade till Västernorrland för 4 år sedan.

Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 1,5 år, vi har en hund på 2 år som vi tog som omplaceringshund direkt när vi flyttade ihop och vi har nu köpt en lägenhet som vi ska flytta till 18 december. (det blir vår tredje lägenhet sen vi träffades, vi har haft svårt för hyresrätter..) 

Min sambo har en 12 årig dotter sen ett tidigare förhållande, men hon bor med sin mamma i Småland.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014