• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • anaconda

Tycker de är tråkigt att läsa om era oroligheter och smärtor, hoppas de går över för er snart! Styrka till er!!

Själv har jag inga som helst problem och känner mig precis som vanligt! Har inte ont, inga krämpor! Känner mig lite bortskämd i graviditeten! Jag kan sova hela nätterna utan att gå upp på toa (visst de händer men inte ofta alls) eller utan att vakna med smärta! Jag måste vara typ 1 på 1000 som har en sån bra grav!

• Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-15 09:58:23 följande:
    Vår bebis slutar oxå sparka när sambon lägger handen där, busungen :) Jag går på toa 3-4 ggr per natt. Jobbigt men hellre det än må dåligt:) Nån som fått problem med ischias eller foglossning? Jag har skitont i ländryggen och vänstra skinkan som strålar ner i benen. Kan knappt gå.

Lustiga små bebisar vi har Jag har också ap ont i höften & skinkan & svanskotan ska vi inte ens prata om. Gör lite olika ont beroende på om jag stått/gått eller suttit mycket. Inte kul iallafall. Jag har fått träningstips av sjukgymnast hur man gör för att få bort lite av det onda. Sånt foglossnings bälte hjälper ibland. Testat det?
  • Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2013-11-15 10:34:24 följande:
    Tycker de är tråkigt att läsa om era oroligheter och smärtor, hoppas de går över för er snart! Styrka till er!! Själv har jag inga som helst problem och känner mig precis som vanligt! Har inte ont, inga krämpor! Känner mig lite bortskämd i graviditeten! Jag kan sova hela nätterna utan att gå upp på toa (visst de händer men inte ofta alls) eller utan att vakna med smärta! Jag måste vara typ 1 på 1000 som har en sån bra grav!

Du är här med avstängd från din egen tråd Skojjar bara med dig. NJUT av att må bra. Vi är säkert många som.är avis på dig.
  • Awanata
    Zobeideh skrev 2013-11-15 10:18:14 följande:
    Och jag som klagar att jag vaknar en gång på natten för att gå på toa. Då ska jag nog va glad för det.
    Däremot är detta andra natten som jag vaknar av att ha ont i höften/bäckenet när jag ligger på sidan. Någon som har samma?

Jag har samma! Jag har börjat lagt en kudde mellan benen och ibland har jag lagt en under rumpan Det kan hjälpa ibland. Barnmorskan sa att man kan prova med en vetekudde innan sänggång men jag har inte hunnit testa det än..
  • Hallonpaj88
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-15 10:34:41 följande:
    Lustiga små bebisar vi har Jag har också ap ont i höften & skinkan & svanskotan ska vi inte ens prata om. Gör lite olika ont beroende på om jag stått/gått eller suttit mycket. Inte kul iallafall. Jag har fått träningstips av sjukgymnast hur man gör för att få bort lite av det onda. Sånt foglossnings bälte hjälper ibland. Testat det?

Haha ja verkligen. Så min sambo ger oxå upp för han känner sig fjantig att ta på min mage när bebisen ignonerar honom :p

Usch det låter exakt samma som mig! Var hittar man ett sånt bälte?
  • Hallonpaj88
    Zobeideh skrev 2013-11-15 10:18:14 följande:
    Och jag som klagar att jag vaknar en gång på natten för att gå på toa. Då ska jag nog va glad för det.

Däremot är detta andra natten som jag vaknar av att ha ont i höften/bäckenet när jag ligger på sidan. Någon som har samma?

Samma här. Jag känner mig mer som en gammal tant med reumatism än gravid emellan åt haha.
  • Emelie e

Ni som varit på ullared, hur är utbudet på barnavdelningen? Kan ni även nämna några priser??

• Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-15 10:43:36 följande:
    Haha ja verkligen. Så min sambo ger oxå upp för han känner sig fjantig att ta på min mage när bebisen ignonerar honom :p Usch det låter exakt samma som mig! Var hittar man ett sånt bälte?

Jag tror man kan låna på MVC eller köpa hos sjukgymnast. Jag fick mitt av min syrra som fick det av sin kiropraktor.
  • Zobeideh
    anaconda skrev 2013-11-15 10:34:24 följande:
    Tycker de är tråkigt att läsa om era oroligheter och smärtor, hoppas de går över för er snart! Styrka till er!!

Själv har jag inga som helst problem och känner mig precis som vanligt! Har inte ont, inga krämpor! Känner mig lite bortskämd i graviditeten! Jag kan sova hela nätterna utan att gå upp på toa (visst de händer men inte ofta alls) eller utan att vakna med smärta! Jag måste vara typ 1 på 1000 som har en sån bra grav!
    Du är inte ensam. Jag har heller inga problem. Lever som vanligt ;). Mer än att jag då vaknar en gång om natten för toa besök och sen täppt i näsan. Sen har jag börjat få lite med höften och bäckenet nu men inget som jag klagar över. Så än så länge så kan jag oxå bara njuta av grviditeten =)
  • Zobeideh
    Awanata skrev 2013-11-15 10:37:15 följande:

Jag har samma! Jag har börjat lagt en kudde mellan benen och ibland har jag lagt en under rumpan Det kan hjälpa ibland. Barnmorskan sa att man kan prova med en vetekudde innan sänggång men jag har inte hunnit testa det än..
    Det ska jag absolut testa. Tack för tipset ;).
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014