• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-15 10:44:43 följande:

Samma här. Jag känner mig mer som en gammal tant med reumatism än gravid emellan åt haha.
    Haha. Ja man känner ju sig verkligen som en tant haha 
  • tvetalan
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-15 10:28:39 följande:

23 december smile1.gif
    Åh vad kul! Du får säga hur det var sen efteråt :) jag ska dit 27 :D
  • anaconda

Ja jag njuter varje minut, bebis har börjat sparka ordentligt nu oxå så allt känns så underbart plus att jag håller fortfarande på att renovera och de blir helt klart nästa helg!

• jesspett

Anaconda, här är en som också har en lätt graviditet. Känns otroligt skönt och jag tycker synd om er andra som verkar ha både smärta och oro! Hoppas det lättar och om inte annat så får man ju belöning för mödan tids nog iaf! ;)

Det enda jag märker är att jag har lite svårt att ligga på hårt underlag på rygg, då låser sig liksom ryggen och det gör ont även om jag först lägger mig i fosterställning på sidan för att ta mig upp. Sen hade jag lite ont i ryggslutet igår men det berodde nog mest på att jag grävde upp den understa eltråden hos grisarna igår, en sträcka på kanske 150-200 meter totalt. Hoppas verkligen de låter bli att böka upp jorden igen så jag inte behöver göra om det innan tjälen kommer! ;) 

• Emelie e

Jag kan också säga sen hur det var på gekås, ska dit nästa helg, kommer antagligen köpa allt där :D

• Awanata

Sparkar era små väldigt hårt nu? Nu är vi ju i olika veckor men till mig sa dom att jag kommer tycka att jag har en lugn bebis eftersom jag har moderkakan i framvägg. Så är det inte alls! Den här och förra veckan har hon sparkat som en galning och jag känner henne ofta. Precis nu känner jag ex att hon rör runt en del. Om jag sitter nerhasad i kontorsstolen får jag raskt sätta mig upp om hon får in en megaspark Det är mysigt tycker jag! Ovant men mysigt Hjärta

Men är rädd för hur livlig det lilla barnet kommer vara när hon väl är ute om hon nu skulle verka så himla lugn, och redan är motsatsen

• Zobeideh
    Awanata skrev 2013-11-15 11:40:28 följande:
    Sparkar era små väldigt hårt nu? Nu är vi ju i olika veckor men till mig sa dom att jag kommer tycka att jag har en lugn bebis eftersom jag har moderkakan i framvägg. Så är det inte alls! Den här och förra veckan har hon sparkat som en galning och jag känner henne ofta. Precis nu känner jag ex att hon rör runt en del. Om jag sitter nerhasad i kontorsstolen får jag raskt sätta mig upp om hon får in en megaspark Det är mysigt tycker jag! Ovant men mysigt Hjärta

Men är rädd för hur livlig det lilla barnet kommer vara när hon väl är ute om hon nu skulle verka så himla lugn, och redan är motsatsen
    Inte hårt än tyvärr haha. Man känner bara små buffrar vid magen. Typ att det bubblar och där är någon som håller igång där inne. Och känner oftast av det morgon och kväll. Kände lite nu när jag satte mig vid datorn. Har oxå livmodern i framvägg så kanske därför jag inte känner så hårt än :p. Började känna av det som mest i förra veckan. Nu är jag i vecka 22+6 =)
  • TomMon

Jag har varit på Ullareds barnavd i mitten av okt. De hade en hel del men det var så otroligt mycket folk så särskilt avkopplande var det inte. Är det något speciellt du är ute efter?

Bodys köpte jag för 30-40kr

Skötväska 150kr

Skötunderlägg 70-100kr

Sängkläder (glömt pris)

Blöjpapperskorg 100kr

Refillpåsar papperskorg 50kr/pkt

Leksaker

Hängmobiler

Strumpor

Filtar

Snuttefiltar

Mitt första år bok

Nappflaskor stora och små

• j3nnyy

Nu har jag kommit från läkaren, va så skönt att bli tagen på allvar, han trodde dock inte på foglossning utan mer på värk från tungt jobb. Vi kom överens om att jag ska börja med att prova jobba 50% en månad så får vi se om se funkar så blir de så till graviditetspenningen. Han sa att han egentligen tyckte att jag skulle bli heltids sjukskriven men att fk kunde vara väldigt kinkiga, plus att jag själv gärna vill jobba så känns de som en bra lösning. Han skrev fr.o.m. Imorgon, då jag ska jobba ikväll oxå men kände att jag inte kan komma en timme innan o säga att jag bara ska jobba halva kvällen... På väg till jobbet nu, e lite orolig för va chefen ska säga. Vet ju att de blir problem att hitta vikarie halva dagar :( sen tycker hon att personalen "sjåpar" sig. Hon jobbade minsann två dagar innan förlossningen! Usch blir så less bara

• tvetalan
    Emelie e skrev 2013-11-15 11:37:39 följande:

Jag kan också säga sen hur det var på gekås, ska dit nästa helg, kommer antagligen köpa allt där :D

Åh vad bra! Glöm inte då :))) lägg gärna in någon bild i bildtråden om du vill, så vi får se vad du fyndat :D
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014