• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • anaconda

Precis vad jag undrar oxå, men tydligen är de Jövla skillnad på skit och pannkaka! Ja kommer jobba till dagen jag föder!

Mår så dåligt och nu kommer alla andra tankar upp (depression eller vad man ska kalla de)

• Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2013-11-19 19:56:24 följande:
    Precis vad jag undrar oxå, men tydligen är de Jövla skillnad på skit och pannkaka! Ja kommer jobba till dagen jag föder! Mår så dåligt och nu kommer alla andra tankar upp (depression eller vad man ska kalla de)

Pengar kan verkligen sänka en rejält. Förstår att du är besviken & arg. Reglerna är så konstiga tycker jag.
  • Längtanefterlilladig

Jag sa upp mig i juli från ett jobb som jag haft i 5.5 år. Visste inte att jag var gravid när jag sa upp mig. Jag hade en tjänst på 100 % men hade senaste tiden varit sjukskriven 25-50 %. Mådde så dåligt på mitt jobb & med alla krav. Jag var utbränd helt enkelt. Skulle påbörjat IVF i augusti & tänkte att det lär ta ett tag. Planerade att arbeta som förskollärare i en bemanningspool & testa på att jobba på förskolor i kommunen & se hur det var & sen söka ett nytt fast jobb i januari. Allt var planerat & klart. Då bestämde sig en liten bebis för att bli till . Underbart & så efterlängtad men ack så otajmat. Fick ju panik att jag skulle få jätte dålig föräldrapenning. Jag menar först sjukskriven av & till i 6-7 månader & sen arbetslös. Så när försäkringskassan ringde mig i somras & ville ha uppgifter om inkomst & kontaktuppgifter till min fd arbetsgivare tänkte jag mig värsta scenariot. MEN det damp ner ett brev ett kort tag efter där det stod att min SGI är beslutad. Eftersom jag anmälde mig som arbetslös första arbetslösa dagen så har de räknat SGI:n på min årsinkomst utan sjukskrivningen inräknad. Så jag har tjänat MASSOR både psykiskt, fysiskt & ekonomiskt på att säga upp mig. Lustigt

• Hallonpaj88
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-19 19:31:25 följande:
    Ojdå vilken dag du haft. Tanken på att bebisen mår bra kanske gör dig lite lugnare!?Men va jobbigt med så mycket smärta. Bra att du får låna en tensapparat. De ska vara till stor hjälp har jag hört. Hoppas du kryar på dig snabbt

Tack söta du. Ja jag njuter varje gång min kotte sparkar där inne. Kan stå ut med vad som helst bara han mår bra, även fast detta tar otroligt på krafterna. Får hoppas det inte håller i sig till förlossningen.
  • Emelie e

Jag kommer inte heller få mycket pengar när jag är mammaledig, kommer också bli tvungen att jobba så länge jag kan för att få pengar, kommer vara hemma 6 månader om jag får jobb då. Så inget guldläge för mig heller, men tänker på barnet i magen och att allt ordnar sig bara hon mår bra och vi får vara en lycklig familj. Pengar ordnar sig alltid, eller hur?

• TomMon

Äntligen hyfsat frisk och är så glad just nu!! Älskar dessutom mitt nya jobb och vill mest att tiden ska stå still just nu så jag verkligen kan ge allt på jobbet och inte bli större och otympligare. Jag ska verkligen jobba in i det sista om det bara går, men det kan man ju aldrig veta.

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-19 20:10:18 följande:
    Jag sa upp mig i juli från ett jobb som jag haft i 5.5 år. Visste inte att jag var gravid när jag sa upp mig. Jag hade en tjänst på 100 % men hade senaste tiden varit sjukskriven 25-50 %. Mådde så dåligt på mitt jobb & med alla krav. Jag var utbränd helt enkelt. Skulle påbörjat IVF i augusti & tänkte att det lär ta ett tag. Planerade att arbeta som förskollärare i en bemanningspool & testa på att jobba på förskolor i kommunen & se hur det var & sen söka ett nytt fast jobb i januari. Allt var planerat & klart. Då bestämde sig en liten bebis för att bli till . Underbart & så efterlängtad men ack så otajmat. Fick ju panik att jag skulle få jätte dålig föräldrapenning. Jag menar först sjukskriven av & till i 6-7 månader & sen arbetslös. Så när försäkringskassan ringde mig i somras & ville ha uppgifter om inkomst & kontaktuppgifter till min fd arbetsgivare tänkte jag mig värsta scenariot. MEN det damp ner ett brev ett kort tag efter där det stod att min SGI är beslutad. Eftersom jag anmälde mig som arbetslös första arbetslösa dagen så har de räknat SGI:n på min årsinkomst utan sjukskrivningen inräknad. Så jag har tjänat MASSOR både psykiskt, fysiskt & ekonomiskt på att säga upp mig. Lustigt
    Så det gick bra till slut? :)

• MagdalenaZ
    anaconda skrev 2013-11-19 19:43:46 följande:
    Ja jag ringde och dubbel kollade och visst 372kr/dag INNAN SKATT, och eftersom jag är tim tidare så är jag en av dom som INTE FÅR RÄKNA med semester ersättningen så dåligt för om man är månads anställd så ingår de i grundlönen men inte för mig, tar jag ut 7 dagar får jag ut 7200kr/per 4 veckor och eftersom jag har 240 dagar mamma penning så kan jag vara hemma 34 veckor endast! Tjänar mer att gå arbetslös så funderar på att säga upp mig och stämpla då tjänat jag mer!

Är knäck nu så jag bara gråter hela tiden
    Men på vilka grunder har de fattat din SGI och överensstämmer inte FKs uppgifter med vad du själv räknat på?
  • anaconda

Har pratat med mitt Lönekontor och då har jag en grundlön på 169695kr plus 4332,3(ob) men i min grundlön ingår inte semester ersättningen och den va typ 18000kr så min SGI blir uträknat på ca 175.000 sen har jag räknat som fk visar på hemsidan och fick fram 370kr sen är skatt på de! Jobbar 81,2% som personlig assistent (32,5tim/vecka) min tim penning är 156,64kr

Känner mig bara fruktansvärt förnedrad när inte alls får lägga in lika!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014