• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • M4nda

Min sambo har också börjat spela in mig för att jag börjat snarka, haha. Så himla konstigt, kanske är för att slemhinnorna är mer uppsvällda.?

• Tinapina

Jag hör min egen puls jättetydligt i ena örat och det beror på svullenhet. Sjukt irriterande!

• Heene

Ja, visst är det häftigt när magen börjar synas J3nnyy =D
    Har alltid tyckt att det är så otroligt vackert att se tjejer med gravidmagar, och nu börjar jag också få en sån =)

Snarkningar har jag hört att det är vanligt hos gravida pga av svullenheten.
    Att höra sin egen puls i örat har jag inte hört ngt om förut men kan tänka mig att det beror på samma =)

Själv har jag börjat blöda näsblod var och varannan dag. Det slutar lika fort som det kommer men det är ändå irriterande. Om man räknar bort första ggn det kom när jag inte fick slut på det och det typ han komma blod överallt innan jag fick stop på det hehe =P

Åter igen, vad vi får stå ut med under dessa månader! Men jag är så glad att jag är en av dem som får uppleva detta även om allt inte är jättekul =)

• Awanata

Jag känner mig så bortskämd som går och oroar mig över föräldrapenningen när jag läser vad ni skriver. Fy vad jag tycker synd om er! Det är hemskt att behöva oroa sig över pengar när man har annat att fokusera på.. det kommer vara värt all oro, smärta och tårar i slutändan men vägen dit känns ju ganska lång just nu! Jag har precis skickat in moderskapsintyget och har fått höra skräckhistorier om hur krångligt det är med föräldrapengen, så jag bävar för vad som kommer..

Vi ska gå på föräldragruppen. Har fått första tiden 17 december och sen är det tre träffar till i januari och februari. Det ska bli roligt faktiskt!

• Heene

Ja men ekonomin/fp/pappersarbete och bebis i magen är väl det enda som vi har tid att tänka på och oroa oss över just nu.
    I mitt huvud finns inte så mkt annat iaf =P Har fått så svårt att fokusera och göra fler saker samtidigt.
    Jag har redan insett innan grav. att jag knappt kommer få ut ngn fp så jag försöker att inte tänka så mkt på just den biten nu. Vill njuta och vara glad och inte bli stressad. Fick dock reda på igår att vi ska få en avgiftshöjning på lgh från första januari också. Utgifterna bara växer just nu känns det som...
    Men allt löser sig =) skönt att man är två iaf!

• ananas86

Jag har också börjat blöda näsblod var och varannan dag! Känns lite obehagligt, speciellt när det kommer på jobbet! :S

Ang. efternamn så har jag dubbla och vi har väldigt vanliga efternamn både jag och sambon. Vi har funderingar på att ta någon släktings efternamn. Men har vi inte bestämt oss innan mini kommer så blir det sambons efternamn.

Föräldrapenningen har jag tänkt sätta mig och räkna på snart, ska prata med personalchefen på jobbet nästa vecka. Har i alla fall tänkt ta ut full föräldrapenning fösta tre månaderna. Sen har jag tänkt börja jobba mina två helger och ta ut färre föräldradagar, då jag tjänar ganska bra med ob. Efter ett halvår har vi tänkt att jag ska börja jobba mer och sambon ska vara hemma.

Får se om vi får ihop det med dagarna.. Vi hoppas i alla fall att dagarna ska räcka så mini kan börja på dagis augusti 2015. Förhoppningsvis får vi ihop det med 10 veckor semester var och en snäll farmor som blir pensionär nästa år! :)

När har ni andra tänk att era små ska få börja på dagis?

• Heene

jag har inte så stor koll på dagis, är det ettårs-gräns som gäller eller?
    för jag kan tänkta mig liten kommer att få börja runt 1-1,5 ungefär.

• Längtanefterlilladig

Jag eller vi har planer att vara hemma till 1 oktober 2015. Men om vi lyckas vet jag inte. Min pappa är pensionär & min mamma blir till dess barnet är 1. Så vi litar på deras hjälp

• Zobeideh

Jag kommer vara hemma 1 1/2 år så hade tänkt att den skulle börja dagis runt 1-1,5 års åldern

• ananas86

Tror det är 1-årsgräns på dagis ja.

Tycker också att 1 1/2 år är ganska lagom och då blir ju augusti 2015 bra. :)

Det är ju bra om småttingarna kan gå och prata lite i alla fall.

Kan tänka mig att det kommer bli jobbigt att lämna bort sitt barn på dagis ändå, men det får man väl bara ta! :P

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014