• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy
    anaconda skrev 2013-11-19 18:21:16 följande:

Är helt knäckt av fk just nu! Dom vill att jag ska leva på 260kr om dagen, kommer va tvungen att ta ut 7 dagar i veckan och kan vara hemma 34 veckor sammanlagt, kommer föda på jobbet för att jobba in i de sista

Har du räknat ut på deras hemsida eller har du fått hem papper? :/

Jag hade tänkt och försöka ta ut så lite som möjligt, ska försöka klura lite o räkna så man klarar sig. Men när bebisen kanske är ett halvår har jag tänkt att försöka kanske jobba nån helg i månaden eller nån kväll eller så, för att dryga ut mamma ledigheten lite. Kanske kan vara något för att kunna vara hemma lite längre? :/
  • Emelie e

Kom hem från föräldraträffen för en stund sedan, vi var 4 par och pratade bla. om amning och annat som rör graviditet och annat. Det var kul att träffas, vi kommer nästa gång träffas i januari, sedan kommer man ju ses på öppna förskolan o så. Det är ju kul att lära känna någon som får barn samtidigt :)

Hur har ni det med depressioner? Har ni blivit deppiga under graviditeteten?

• Hallonpaj88
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-19 17:31:17 följande:
    Usch va jobbigt för dig! Är det samma nu?

Jag började spy som en galning i morse så vårdcentralen rådde mig att ringa en ambulans. Fick göra ultraljud på bla njurar och gallblåsan och det såg bra ut. Även bebben syntes lite fort men sparkar desto mer.

Har sjukt ont i ryggen och det beror på överbelastning nu när magen växt så fort och mycket. Det enda jag kan göra är att vänta ut smärtan, ta alvedon och i morgon ska jag hämta hem en tens.

Skönt att det inte var något allvarligt men är helt sänkt pga smärtan.
  • Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-19 19:25:49 följande:
    Jag började spy som en galning i morse så vårdcentralen rådde mig att ringa en ambulans. Fick göra ultraljud på bla njurar och gallblåsan och det såg bra ut. Även bebben syntes lite fort men sparkar desto mer. Har sjukt ont i ryggen och det beror på överbelastning nu när magen växt så fort och mycket. Det enda jag kan göra är att vänta ut smärtan, ta alvedon och i morgon ska jag hämta hem en tens. Skönt att det inte var något allvarligt men är helt sänkt pga smärtan.

Ojdå vilken dag du haft. Tanken på att bebisen mår bra kanske gör dig lite lugnare!?Men va jobbigt med så mycket smärta. Bra att du får låna en tensapparat. De ska vara till stor hjälp har jag hört. Hoppas du kryar på dig snabbt
  • Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2013-11-19 18:21:16 följande:
    Är helt knäckt av fk just nu! Dom vill att jag ska leva på 260kr om dagen, kommer va tvungen att ta ut 7 dagar i veckan och kan vara hemma 34 veckor sammanlagt, kommer föda på jobbet för att jobba in i de sista

Kommer du kunna vara hemma 34 veckor bara? Stämmer det?Ja försäkringskassan är ett kapitel för sig. Suttit i telefonkö i 45 minuter idag. Det strular massor nu när jag är sjukskriven.Jag ska förväntas leva på 7500 kronor/månaden nu som sjuk. Hade en inkomst på 19.000 innan efter skatt. Hade jag inte haft min man hade jag aldrig klarat mig just nu
  • j3nnyy
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-19 19:33:59 följande:

Kommer du kunna vara hemma 34 veckor bara? Stämmer det?Ja försäkringskassan är ett kapitel för sig. Suttit i telefonkö i 45 minuter idag. Det strular massor nu när jag är sjukskriven.Jag ska förväntas leva på 7500 kronor/månaden nu som sjuk. Hade en inkomst på 19.000 innan efter skatt. Hade jag inte haft min man hade jag aldrig klarat mig just nu
    Är inte sjuklönen typ 80% av din lön? Hur går de ihop? :/ jag har precis blivit halvtidssjukskriven så får mig nog en härlig överraskning jag med
  • Längtanefterlilladig
    j3nnyy skrev 2013-11-19 19:37:19 följande:
    Är inte sjuklönen typ 80% av din lön? Hur går de ihop? :/ jag har precis blivit halvtidssjukskriven så får mig nog en härlig överraskning jag med

Den är mindre än 80 % men jag är arbetslös sen juli & jag trodde de skulle räkna min sjukpenning på min sjukpenningsgrundande nivå SGI men de har gett mig ersättning utifrån vad en arbetslös får från a-kassan & ännu mindre än det. Så ja, det blev inga pengar kvar
  • anaconda
    j3nnyy skrev 2013-11-19 18:31:44 följande:
    Har du räknat ut på deras hemsida eller har du fått hem papper? :/

Jag hade tänkt och försöka ta ut så lite som möjligt, ska försöka klura lite o räkna så man klarar sig. Men när bebisen kanske är ett halvår har jag tänkt att försöka kanske jobba nån helg i månaden eller nån kväll eller så, för att dryga ut mamma ledigheten lite. Kanske kan vara något för att kunna vara hemma lite längre? :/
    Ja jag ringde och dubbel kollade och visst 372kr/dag INNAN SKATT, och eftersom jag är tim tidare så är jag en av dom som INTE FÅR RÄKNA med semester ersättningen så dåligt för om man är månads anställd så ingår de i grundlönen men inte för mig, tar jag ut 7 dagar får jag ut 7200kr/per 4 veckor och eftersom jag har 240 dagar mamma penning så kan jag vara hemma 34 veckor endast! Tjänar mer att gå arbetslös så funderar på att säga upp mig och stämpla då tjänat jag mer!

Är knäck nu så jag bara gråter hela tiden
  • anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-19 19:33:59 följande:

Japp 34 veckor på mina 240 dagar, 7500kr är inget men mer än mig
  • j3nnyy
    anaconda skrev 2013-11-19 19:43:46 följande:
    Ja jag ringde och dubbel kollade och visst 372kr/dag INNAN SKATT, och eftersom jag är tim tidare så är jag en av dom som INTE FÅR RÄKNA med semester ersättningen så dåligt för om man är månads anställd så ingår de i grundlönen men inte för mig, tar jag ut 7 dagar får jag ut 7200kr/per 4 veckor och eftersom jag har 240 dagar mamma penning så kan jag vara hemma 34 veckor endast! Tjänar mer att gå arbetslös så funderar på att säga upp mig och stämpla då tjänat jag mer!

Är knäck nu så jag bara gråter hela tiden
    Det är ju helt sjukt eftersom man oavsett Tim eller månadsanställd jobbar på samma sätt!! Om de inte inte ingår borde man ju få räkna in det på samma sätt som man får räkna med OB tillägg..

Usch jag förstår att du är ledsen, man ska ju inte behöva oroa sig och stressa upp sig för såna här saker när man redan har fullt upp o tänka på allt med lill*n i magen!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014