• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Awanata

Vi har tänkt att hon ska börja på heltid i augusti men att vi långsamt ska slussa in henne när hon är runt 13-14 månader. Hon har ju sin storebror på samma dagis så vi tänkte att hon kanske kan börja gå på dagis 1-2 ggr i veckan tillsammans med honom, och sen är man ju ledig på sommaren ändå tills hon börjar på riktigt. Det beror ju helt på hur man känner med.. jag hinner nog ändra mig trehundraelva gånger

• LillsmurfanLisa

Olika förskola har olika regler när det kommer till hur gammalt barnet ska vara vid inskolning. Under de åren jag har jobbat på förskolor har vi som yngsta barn haft en en tiomånaders på inskolning, även om de flesta är mellan 1-1,5 år.

Jag pluggar fram till december 2014, och efter nyår 2014/2015 kommer min sambo att vara hemma. Vi får se hur länge han vill/kan vara hemma heltid. Det beror ju lite på hur lätt det är för mig att få jobb. Antingen skolar han in Grodan på dagis ganska snart efter ettårsdagen eller så tar vi det efter sommaren (eftersom jag då är lärare kommer jag att ha en bra sommarledighet, plus att jag innan dess bara tagit ut ca 90 föräldradagar totalt). Det beror ju lite på hur det ser ut med platser på förskolorna också. Det är inte alltid det finns plats mitt i "terminerna" i Stockholm. Vanligtvis gör man en gemensam inskolning två ggr/år, efter nyår och efter sommaren, så vi kanske delar på dagarna under våren 2015 (även om det inte allt vore bra för ekonomin då jag fortfarande kommer at ha lägsta SGI).

• tvetalan

Någon mer som vaknat på morgonen och varit DÖHUNGRIG? Hände mig i morse. Vaknade (förutom de fem gånger jag gick på toa) på morgonen vid 6 tiden och bara kände, ohhh. Magsäcken värkte och jag ville spy. Sprang typ till köket för att äta vad som helst och sedan kändes det bättre, mycket bättre. Jag åt massor igårkväll så jag kan ju inte ha varit hungrig från det. Konstigt hur som helst.. Hoppas jag slipper det fler gånger Obestämd

• Nyfniken83

Barn får börja på förskola från ett-årsåldern om man vill skola in tidigare så söker man dispans. Detta gäller alla kommuner :)

• majsa88

Drömde en hemsk dröm . Att jag begravde mig bebis. Är jätte rädd eftersom jag inte har känt honom än. Ligger i sängen o väntar :(

• tvetalan
    majsa88 skrev 2013-11-20 12:27:38 följande:
    Drömde en hemsk dröm . Att jag begravde mig bebis. Är jätte rädd eftersom jag inte har känt honom än. Ligger i sängen o väntar :(
    Oroa dig inte. Drömma hemska drömmar som gravid är väldigt vanligt. Jag är en utav dom som drömt massor, t.ex. att jag själv av misstag råkar tappa min bebis i havet och massa konstigheter. Buffa lite på magen, gå upp, ät frukost, drick kaffe så ska du se att bebisen också kommer igång!
  • majsa88

Tack för ditt svar. Okej. Man känner sig så hemsk att man ens drömmer något sådant. Ja, jag får nog gå upp o äta nått :)

tvetalan skrev 2013-11-20 12:53:19 följande:
    Oroa dig inte. Drömma hemska drömmar som gravid är väldigt vanligt. Jag är en utav dom som drömt massor, t.ex. att jag själv av misstag råkar tappa min bebis i havet och massa konstigheter. Buffa lite på magen, gå upp, ät frukost, drick kaffe så ska du se att bebisen också kommer igång!

• Zobeideh
    majsa88 skrev 2013-11-20 13:06:03 följande:
    Tack för ditt svar. Okej. Man känner sig så hemsk att man ens drömmer något sådant. Ja, jag får nog gå upp o äta nått :)
    Har laddat ner en app. mom's music. klassisk musik till barnet. Det sägs att barnet ska gilla det. När jag startar musiken så börjar lillen hålla igång. Så ett litet tips =)

men som Tvetalan skriver så är det nog inget att oroa sig över. Och det här med hemska drömmar har även jag. =) 
  • majsa88

Zobeideh . Åå tack. Ska ladda ner den. Åt annans nyss o han börja sparka o ha sig. Blev såå lääättad. Usch att man måste ha sånna hemska drömmar. Man får en klump i magen när man vaknar.

• Heene

Åh ja dessa drömmar...
    Jag har dock turen att inte drömma några hemska sådana, men däremot drömmer jag EXTREMT mkt sexdrömmar, och  har gjort det sen jag plussade.
    Det börjar faktiskt bli lite tjatigt =P
    Det är så skumt för i vaket tillstånd så har min sexlust näst intill försvunnit helt...

Det sägs ju att kyla brukar få den  att hålla igång också i magen. Så har man inte känt den på ett tag så kan man testa att snabbt svepa ett glas med iskallt vatten eller saft så ska det bli fart på den lilla =)
    Har inte testat själv men har fått det bekräftat från andra som provat.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014