• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-23 09:34:07 följande:
    Under naveln är min mage stenhård hela tiden när jag ligger ner. Måste vara livmodern man känner? Jag känner den några centimeter ovanför naveln oxå.
    Igår hade jag sammandragningar typ tre gånger men ingen gjorde ont så antar att det är bebis o allt som växer?

Vecka 25 idag:) i alla appar står det olika hur stor bebisen är. I vissa typ bara 20 cm o andra 30. Vet ni vad som stämmer?
    Vissa appar mäter fortfarande bebis mellan hjässa och rumpa, andra har gått över till hjässa och fot i dessa veckor. det är nog därför det skiljer näsan 10 cm från app till app =)

• Sirek

Vecka 26 idag:) mår jättebra så det är verkligen himla skönt.

Läser att flera av er känner bebis nästan jämt (?). Jag känner inget när jag rör på mig. Känner ibland när jag sitter och mycket när jag ligger ner. Så mest på kvällen/tidig morgon. Någon som vet om det finns en måttstock på hur mycket sparkar man ska känna, eller är det mer att bebisen skall följa ett "mönster"?

• Lovely90

När magen drar ihop sig/ blir stenhård är det troligen sammandragningar ni känner. Det är inget farligt så länge de inte gör ont och släpper snabbt när ni vilar. Jag kan få det flera gånger om dagen, ofta när jag böjer mig framåt eller lyfter saker som jag kanske inte borde. Även vid fysisk ansträngning. Fick det när jag var hos BM och skulle lägga mig på britsen för att lyssna på bebis hjärtslag och de berättade hon att det inte är någon fara. Sen får jag det olika mycket med, ibland blir magen bara lite hård och ibland känner jag både hur den blir hård och drar ihop sig. Men som sagt, inget farligt :)

• Zobeideh
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-23 09:44:34 följande:

Vi ska också till Emmakliniken Man kan bara göra 3D efter vecka 25+0 men du är längre fram än mig ju. Vi ska dit 7/12. Spännande med ultraljud. Ska bli kul att se hur bebisen ser ut tycker jag. Jag tror du väntar en tjej
    Jag kommer vara i 24+2 nu när jag gör det =). Bokade ju först vanligt eftersom jag läste på deras sida någon om 25+0 eller va de 26 men sen stod de något om att man kunde göra det redan nu så då passa jag på att ändra haha =). Så hoppas nu det går. Det borde ju göra det =). 

Ja det kommer bli riktigt kul att se hur den ser ut. Man ser ju allt så himla mycket tydligare =). Spännande och se om de blir tjej. Det e många som säger det nu plus att jag själv börjar tro det är en liten tös =).  
  • Zobeideh
    Sirek skrev 2013-11-23 10:12:55 följande:

Läser att flera av er känner bebis nästan jämt (?). Jag känner inget när jag rör på mig. Känner ibland när jag sitter och mycket när jag ligger ner. Så mest på kvällen/tidig morgon. Någon som vet om det finns en måttstock på hur mycket sparkar man ska känna, eller är det mer att bebisen skall följa ett "mönster"?
    Jag känner inte heller när jag e uppe och går utan de e mest kvällar och morgonen nu har där börjat komma lite på eftermiddagen oxå. Så fort man sätter sig ner =)
  • Längtanefterlilladig
    Vecka 26 idag:) mår jättebra så det är verkligen himla skönt. Läser att flera av er känner bebis nästan jämt (?). Jag känner inget när jag rör på mig. Känner ibland när jag sitter och mycket när jag ligger ner. Så mest på kvällen/tidig morgon. Någon som vet om det finns en måttstock på hur mycket sparkar man ska känna, eller är det mer att bebisen skall följa ett "mönster"?

Känner mycket fåtal gånger när jag står upp. Annars mest i liggande vilade läge & när jag sitter. Här är en länk angående fostersparkar & vad man ska tänka på; www.spadbarnsfonden.se/Page.asp
  • Lovely90

Jag känner ibland när jag står upp men oftast när det på kvällen/ morgonen när jag ligger ner. Känner varje kväll när jag kollar på tv innan jag skall sova och varje morgon när jag börjar sent.
  • Hallonpaj88
    Heene skrev 2013-11-23 10:06:34 följande:
    Vissa appar mäter fortfarande bebis mellan hjässa och rumpa, andra har gått över till hjässa och fot i dessa veckor. det är nog därför det skiljer näsan 10 cm från app till app =)

Ja så var det ju nu när jag läste igen. Haha gravidseg hjärna skyller jag på ;)

Ha en härlig lördag tjejer! Här skiner solen, frosten glittrar på marken och jag ser film o dricker kaffe o äter nygräddade pannkakor. Härliga lördagmorgon :)
  • Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-23 11:07:21 följande:
    Ja så var det ju nu när jag läste igen. Haha gravidseg hjärna skyller jag på ;) Ha en härlig lördag tjejer! Här skiner solen, frosten glittrar på marken och jag ser film o dricker kaffe o äter nygräddade pannkakor. Härliga lördagmorgon :)

Låter underbart. Själv ska jag, min man & vår katt gå på skogspromenad. Sedan ska jag baka mjuk pepparkaka & hallongrottor & ha att mumsa på till fikat i eftermiddag Ha en härlig lördag önskar jag er med
  • majsa88

Tänkte kolla med er om ni också är ofta arg o irriterade?

jag blir så lätt arg o går runt o är bara arg för inget o blir så lätt irriterad. Känner mig så hemsk mot min sambo. Ber om ursäkt hela tiden. O så kan det vända fort o då blir jag glad, men oftast så är jag arg..

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014