• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh
    majsa88 skrev 2013-11-25 13:36:27 följande:
    Grattis Zobeideh till lilla pojken.
    Tackar =)
  • majsa88

Zobeideh. Fick du veta hur mycket du har gått upp i vikt hos bm? Från då jag plussade till idag har jag gått upp 12 kg. Jag har panik:( ökar upp i vikt varjedag... fy faan asså.

• Zobeideh

Jag glömde väga mig hos BM men jag vägde mig idag vid ultraljudet. 11 kg har jag gått upp så du är inte ensam :-P

• Awanata

Grattis till pojken Zobeideh!

Hur har det gått längtanefterlilladig? Jag har gått in i tråden lite under dagen för att se om du har uppdaterat. Hoppas det har gått bra!

Är det någon mer än jag som kan få vad som känns som sparkar i dom nedre regionerna? Det känns jättekonstigt verkligen.

• j3nnyy

Fick höra bebisens hjärtljud idag första gången :) åh va mysigt det var!! Hon mätte oxå, 24 cm. Herregud det e ju jättestort! O större lär jag väl bli haha. Har gått upp 7 kg :/ fy fasiken va man känner sig otymplig

• Längtanefterlilladig

Så där ja, det var en lång dag. Delvis har jag väl mig själv att skylla för att jag är försiktig och inte tar plats.
    För jag satt nämligen i fel väntrum. Jag skulle ha anmält mig i en annan reception.
    Så jag tar tillbaka att alla var otrevliga och oempatiska för det var de inte.

När jag väl hade anmält min ankomst fick jag sitta ner en stund i väntrummet. Hon frågade om jag ville ha lite dricka. Sedan kom en barnmorska in och sa att läkaren inte förväntas tillbaka fören om 1 timme och att jag kunde gå ner och äta lite gå länge. Jag gick ner och köpte en macka & lite vatten.

Efter mackan fick jag lämna urinprov som skulle skickas på odling.
    Efter att ha väntat i cirka en timme kom läkaren, en väldigt ung läkare som tog det jag sa på allvar.
    Hon frågade en massa frågor om hur symtomen är, när de kommit, hur de känns osv. Lite annat också om min bakgrund med sjukdomar osv.

Sen gjorde hon en gynundersökning som kändes rejält. Jag är van vid att ligga i den där stolen p.g.a. vår barnlöshet. Känns ibland som läkaren på vår barnlöshetsklinik sett min muff mer än min man
    Och jag har aldrig haft ont av undersökningar innan. Men detta gjorde ont och hon påpekade även att jag var väldigt öm.

Tack till er som tänkt på mig idag

Sedan kände hon igenom min mage som också var väldigt öm.
    Efter det skulle hon mäta livmodertappen via vaginalt ultraljud. Dels hade hon inte lärt sig den nya ultraljudsmaskinen och dels sparkade den lille vilt ner mot staven så det var ingen lätt match. En till läkare fick komma in och efter 15 minuter konstaterade dem att tappen var opåverkad och livmodermunnen stängd PUH!!

De tog även prov på flytningen och kollade under mikroskop, det var också bra.

Så allt var helt enkelt bra. Urinodlingen har jag inte fått svar på.
    Det enda läkaren sa var att livmodern växer mycket de här veckorna och bebisen är aktiv också. Samt att min endometrios ställer säkert till det. Så jag har fortfarande lika ont med oron är borta

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014