• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ananas86

Vi har anmält oss till föräldrgrupp, men den startar inte förrän januari. Tycker det känns lite sent faktiskt! Hade gärna sett att det började innan jul i alla fall..

Vi tror vi har namnen klara, men det kan ju ändra sig eller inte passa när barnet väl kommit ut..

Alice i förnamn och Rozia (efter min farmor) i andranamn eller William i förnamn och Gustav (efter sambons morfar) i andranamn..

• j3nnyy
    Heene skrev 2013-11-22 12:58:30 följande:

Och inte heller jag har vart på en är uppskriven för att gå i en föräldrargrupp.
    Har också gissat att bm kommer ta upp det när jag är där nästa gång, vilket är om ca 1,5 v.
    Hoppas på det iaf för det skulle vara så kul att vara med i en =)
    Hur kom ni andra med i dessa grupper? hittade ni själva eller blev ni erbjudna?

Åh vad roligt att vi har samma namn, Elise haha. Vi kanske hamnar i samma föräldrargrupp? Ska fråga min bm på måndag när vi ska dit om de.. Hon har inte sagt nått om det. Men fått höra att dom inte haft de här innan barnet e fött :( går du hos mvc i Kungsängen? Första mötet vi var på, va som nån info träff och då va de flera där som va från Kallhäll :)
  • j3nnyy
    anaconda skrev 2013-11-22 13:02:01 följande:

Åh vår tjej ska heta Izabella oxå, de är redan bestämt! Vi kallar henne redan Iza och Izzy :)

Det är så fint :)
  • majsa88

Men det är väl via mvc? O kostnadsfritt eller privat?

Så tråkigt att det är så långt emellan bm besöken..sist var jag i vecka 11.

Heene skrev 2013-11-22 12:58:30 följande:
    Och inte heller jag har vart på en är uppskriven för att gå i en föräldrargrupp.

Har också gissat att bm kommer ta upp det när jag är där nästa gång, vilket är om ca 1,5 v.

Hoppas på det iaf för det skulle vara så kul att vara med i en =)

Hur kom ni andra med i dessa grupper? hittade ni själva eller blev ni erbjudna?

• Lovely90
    EmilyMAndersson skrev 2013-11-22 12:00:55 följande:

Ser att några börjat föräldragrupp, det skulle vi egentligen också ha gjort, men det blir framflyttat till januari. Jag som vill ha allt klart i tid känner mig superstressad så vi kommer börja lite hemma med avslappningsövningar då vi fått låna en cd av en vän.

Många har reagerat på att vi köpte klart det mesta så tidigt och tyckte att jag var så snabb med allt, men jag får sån hjärtklappning så det känns som om att jag slits itu om den stressen kommer krypande. Jag har låtit alla få tycka som dom vill, det är svårt att förklara för någon som inte förstår hur det är med den stressen. Nåväl låt oss hoppas att bebisen stannar inne, för om jag förstått det hela rätt så kommer vi inte vara klara förrän i mitten på februari ev. senare, vilket innebär att vi kanske inte hinner gå alla träffar innan han är här... :/

sen såg jag att ni pratat lite efternamn, då jag heter Andersson och lever med förhoppningen att vi blir familjen Dahlberg till slut så blir det sambons efternamn, tycker det namnet är fint, inte för vanligt och inte för ovanligt :) 

Hur har ni det med namnförslag? Är alla överens med sin partner? Har de flesta bestämt sig vad ni ska välja mellan? Vi har än så länge inte kommit överens om något, vi som alltid tycker samma i vanliga fall, med inredning, uppfostran, smak, uppförande, ja allt.  Det här känns hopplöst, vi har aldrig varit så oense som nu, det känns så konstigt när man är van vid att för det mesta tycka samma :)

Vi börjar också föräldragrupp i januari men har hamnat i en grupp med andra som skall ha i februari. Tycker det känns skönt att det börjar i januari så det inte är för tidigt, jag är lite tvärtemot dig, vill helst inte fixa för mycket även om jag i vanliga fall vill vara ute i god tid med allt.

Gällande namn så har vi flicknamn klart, Svea. Men pojknamn är desto svårare, där är vi inte överens alls. Får hoppas det blir en tjej så blir allt mycket enklare xD
  • Zobeideh

Jag va hos bm igår och blev erbjuden föräldragrupp så det lär ni oxå bli som inte varit hos bm än :)

Blir det en pojke här så blir det en liten Lias och om de e flicka så blir det antingen Minnah eller Nea lutar väl mer åt Minnah :)

• Hallonpaj88

Vi kommer gå på föräldragrupp i januari. Tänkte anmäla oss den 2/12 när jag ska mäta magen.

Vi har en hel del namn men har fastnat för Loke både två. Får dock se vad han ser ut som när han ploppar ut:)

Nån annan som liksom har stenhård mage? Är det livmodern? Går över naveln. Känns som man fått värsta magmusklerna ;)

Idag fick jag med på film när vår kotte sparkade :)

• LillsmurfanLisa
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-22 13:39:08 följande:
    Vi kommer gå på föräldragrupp i januari. Tänkte anmäla oss den 2/12 när jag ska mäta magen.

Vi har en hel del namn men har fastnat för Loke både två. Får dock se vad han ser ut som när han ploppar ut:)

Nån annan som liksom har stenhård mage? Är det livmodern? Går över naveln. Känns som man fått värsta magmusklerna ;)
    Idag fick jag med på film när vår kotte sparkade :)
    Vi går också på föräldragrupp i januari. 

Min mage drar ihop sig till en hård sten varje gång jag har fått orgasm, annars är den samma hårdhet som tidigare. Livmoderna är ganska "hård". Min bm fick be mig att böja på benen idag (låg först raklång på rygg) när jag var där för att livmoderna och magmuskulaturen skulle mjukna upp så att hon kunde känna hur Grodan låg. 
  • Heene
    j3nnyy skrev 2013-11-22 13:19:17 följande:
    Åh vad roligt att vi har samma namn, Elise haha. Vi kanske hamnar i samma föräldrargrupp? Ska fråga min bm på måndag när vi ska dit om de.. Hon har inte sagt nått om det. Men fått höra att dom inte haft de här innan barnet e fött :( går du hos mvc i Kungsängen? Första mötet vi var på, va som nån info träff och då va de flera där som va från Kallhäll :)
    Ja, men det är ju så fint ;)
    Var du med på mammaträffen på jakobsbergs sjukhus 1 nov? För det är den enda träffen hittills jag vart med på.
    Och ja jag går i kungsängen. ska dit den 2/12 på första kollen. Får se vad hon säger då om förädragrupp. Vore ju superkul om vi skulle hamna i samma!

• j3nnyy
    Heene skrev 2013-11-22 15:01:10 följande:
    Ja, men det är ju så fint ;)
    Var du med på mammaträffen på jakobsbergs sjukhus 1 nov? För det är den enda träffen hittills jag vart med på.
    Och ja jag går i kungsängen. ska dit den 2/12 på första kollen. Får se vad hon säger då om förädragrupp. Vore ju superkul om vi skulle hamna i samma!

Nej har bara vart på nån info har för mig att det var i slutat av augusti, men de va på mvc i Kungsängen :)

E de första kollen efter inskrivningen? Jag ska dit på måndag och få höra bebisen första gången. Ska bli så roligt! Vem har du som bm? Jag har Berit, både jag och killen tycker jättebra om henne
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014