• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Tinapina

Jag använder inte bh längre och har inte gjort på flera år nu så jag slipper det bekymret:)

• jesspett

Använder bara BHar utan bygel, de funkar även när brösten varierar lite i storlek. =) Har köpt ett par amningsbhar också eftersom jag var tvungen att ha ngt varmt över brösten ett tag då vårtorna gjorde helvetiskt ont om det blev lite kallt ;)

Sportbh funkar inte alls, att trycka ihop brösten nu när de utvecklas känns inte bra tycker jag, dessutom är de obekvämt. =)  

• Sirek

Tack finisar! Lite typiskt men sen igår eftermiddag så har jag faktiskt känt henne stående med.. och hon väckte mig i morse genom en sparkparad utan dess like:)

Annars är vi vidare med nästa renoveringsprojekt i huset i och med att vi beställde kök i veckan. Blir ett vitt mef släta luckor från Ikea. Men själva utrivning och renovering väntar vi med till efter jul. Bara en månad till julafton idag!

• Sirek

[quote=71767947][quote-nick]EmilyMAndersson skrev 2013-11-24 18:58:05

Jag har hittills envisats med att inte köpa någon amningsbh då jag vet att jag kommer få köpa ännu en storlek större senare om jag tror rätt och som alla säger. Men nu var det verkligen på sista refrängen och `jag hade turen idag att få 3 st i exakt den storleken jag behövde just nu, det känns väldigt befriande och skönt att slippa skavet, det kanske skulle behövts en redan för en månad sen, har fler fått byta ut sina vanliga bh:ar? [/quote]

Är inne på sista två som fortfarande passar. De var dock för stora innan jag blev gravid. Har redan stor byst (75h) men har dragit mig för att köpa nytt innan jag vet ungefär var vi landar. Hade tänkt köpa på Gekås men de hade bara till e så de var tyvärr för små:(

• Joma

Lycka till imorgon Zobeideh! Hoppas det går bra å att ni äntligen ska få se vad som döljer sig där inne!

• anaconda
    Sirek skrev 2013-11-24 21:15:56 följande:

Tack finisar! Lite typiskt men sen igår eftermiddag så har jag faktiskt känt henne stående med.. och hon väckte mig i morse genom en sparkparad utan dess like:)

Annars är vi vidare med nästa renoveringsprojekt i huset i och med att vi beställde kök i veckan. Blir ett vitt mef släta luckor från Ikea. Men själva utrivning och renovering väntar vi med till efter jul. Bara en månad till julafton idag!

Vi är oxå helt inne i renovering, i helgen har vi gjort klart ett rum till (målat tak, tapetserat väv, målat väv, lagt golv, målat lister) de enda kvar är att måla lister igen och sen skruva dit dom!

Så nu är övervåningen klar och de är så skönt, nu kan vi äntligen börja fixa med bebis sovrum och lekrum!

Bild kommer självklart när de är helt klart!
  • Zobeideh

Tack snälla Joma :)
    Ja nu borde den ju visa sig kan man tycka speciellt när de e 3D haha annars e de inte meningen bara :-P

• j3nnyy
    Zobeideh skrev 2013-11-25 09:53:15 följande:

Det blir en liten pojke smile2.gif

Åh stort grattis!! hur va ultraljudet i 3D? E sugen på att boka oxå
  • Hallonpaj88
    Zobeideh skrev 2013-11-25 09:53:15 följande:
    Det blir en liten pojke

Åh grattis! Hur känns det?? Blir ett pojkår tycker jag det verkar som :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014