• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig

Nu sitter jag på förlossningen. Min konstiga värk har varat över helgen & min BM tyckte jag skulle ringa förlossningen imorse. Var rätt otrevlig BM hon var noga med att påpeka att om något händer i denna veckan t.ex sammandragningar sätts igång finns INGENTING man kan göra. Men om jag ville kunde jag komma in & kolla mig. Men jag fick ingen tid utan får sitta här. Ingen är i receptionen & ingen som gått förbi har sagt hej eller frågat om jag fått hjälp. Blir så sur på sånt. Man är ju inte direkt sugen att föda här sen med ett sånt bemötande. Jag tror inte det är någon fara med mig. Jag har suttit här i 40 min. Ger det 40 min till sen skiter jag i det. Dessutom sitter det en pustade gråtande kvinna i väntrummet. Varför ger dem inte stackars människan ett rum!!!!!

• Zobeideh

Tack alla. 3D va helt fantastiskt. Man kunde verkligen se en "riktig" bebis och allt blev mer tydligt så jag rekommenderar det starkt det är värt varje krona

• Zobeideh

Längtanefterlilladig: åh låter inte alls kul. Hoppas det inte är något allvarligt och att du får hjälp snart. Uppdatera gärna.

Kram

• Prinsessan på ärten

Jag har tagit en tur till förlossningen i helgen jag med.
    Från att ha varit en så gott som komplikationsfri graviditet med en liten en som sprallar mest helda dagen bjöd söndagen på en blickstilla bebis, inte så mycket som en hicka, kombinerat med sammandragningar som bara avlöste varandra.. inget som gjorde ont men det liksom sved och stack till neråt...

Ringde sjukvårdsupplysningen som skickade mig direkt till förlossningsakuten (är i stockholm denna helg så det blev karolinska)

Fick ligga i en halvtimme med mät-dosor på magen för att mäta sammandragningar och puls på bebin samt min puls, tog blodtryck och test för urinvägsinfektion. FIck sen träffa läkare som kollade att livmodertappen var sluten och där den skulle vara samt kollade igenom bebin med ultraljud för att se att hen rörde sig och mådde bra.

Allt var bra :) (tog inte reda på könet den här gången heller men var fint att se hen igen) Ingen fara med bebisen men jag måste tydligen stressa mindre Tycker inte att jag har ett tungt arbete (kontorsjobb, och jag jobbar mest hemma) men tydligen så påverkar det mig mer mentalt än jag trodde.. så nu är det vila och mindre stress som gäller, fick även tabletter mot sammandragningarna.  

Har sagt till min chef men kommer inte bli sjukskriven eller så. Tar det mer chill bara och lyssnar på kroppen. Nu är inte rätt tid att pusha sig själv till stordåd arbetsmässigt och det är skönt att få höra (en gång till) att det är ok att bara sitta ner och ta det lugnt när man känner av sammandragningarna...

Så slutet gott allting gott.. (hann dock googla "född  vecka 26" vilket otrloligt nog bara lugnade mig) och sambon fick för första gången "höra" en förlossning (fullt ös i rummet brevid) :) 

• kucke

Haft en hemsk vecka och allt har gått fel och har gråtit i stort sätt varje dag. Pyrlis mår dock bra så det är det viktgaste, men rent psykiskt har jag fått söka akuthjälp. Men nu skall det bli bättre, tills nästa återfall, haha :P

Zobeideh: Stort grattis till att ni väntar en liten pojke! :)

Längtanefterlilladig: Hoppas allt är bra med er och stor kram! Förstår dock inte varför otrevliga och kalla människor jobbar inom sjukvården. Där jag bor är de på gyn bland de otrevligaste och mest känslokalla jag mött i vårdsammanhang. MVC däremot är helt underbar, men innan vecka 20 eller nått hänvisas man bara till gyn.

Nu är jag i vecka 25+ några dagar så är glad slippa gyn ;)

Prinsessan på ärten: Skönt att allt visade sig vara bra och vad mysigt och få höra en förlossning i rummet bredvid och veta vad för underbart som komma skall :)

• Hallonpaj88

Usch inte bara jag som haft en hemsk vecka då med akutbesök (o ambulansåkande).

Nu börjar jag dock känna mig bättre. Ska till en sjukgymnast i morgon så hoppas jag kan få hjälp fram till bf.

• Joma

Grattis Zobeideh :) Då vet man att man ska gå på sin första magkänsla. Jag visste hela tiden att jag väntade en pojke å de visa ju sig vara rätt! Ja jag längtar till vi ska göra vårt 3D! De var inte obehagligt eller så tyckte du?

Kämpa på alla andra! Vi verkar va otur många av oss med ambulanser å akutbesök. Hoppas verkligen att vi alla föder friska bäbisar i mars å inte innan dess :)

• Zobeideh
    Joma skrev 2013-11-25 12:54:14 följande:
    Grattis Zobeideh :) Då vet man att man ska gå på sin första magkänsla. Jag visste hela tiden att jag väntade en pojke å de visa ju sig vara rätt! Ja jag längtar till vi ska göra vårt 3D! De var inte obehagligt eller så tyckte du?

Kämpa på alla andra! Vi verkar va otur många av oss med ambulanser å akutbesök. Hoppas verkligen att vi alla föder friska bäbisar i mars å inte innan dess :)
    Ja man ska gå på sin magkänsla hihi =). Nä jag trodde det skulle vara obehagligt. Men istället börja jag nästan att gråta för det var vår bebis mitt framför oss så tydligt. Man såg precis allt. Tyvärr ville han inte visa en profilbild på 3D bilderna blev bara sido bild ska lägga upp lite tänkte jag =)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014