• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ

Vet inte om ni menar att det drar på utsidan av magen, jättemärklig känsla, jag hade så ont att jag knappt kunde stå upp till slut. Har ont idag med, men inte lika jävligt som igår..

Imorse insåg jag verkligen att jag är "tjock".. jag har ett par jeans som är mina "tjockis"byxor De har passat trots att man gått upp några kilo, idag kunde jag inte ens stänga gylfen.. jag stannade upp och iaktog mig själv i spegeln, gylfen öppen, magen står ut (den har hittills inte gjort det på morgonen), innan jag ens hann säga något så kom min sambo och sa : "nej du är inte tjock älskling, du är gravid och du har aldrig varit vackrare".. Ganska mysigt när jag precis var på väg att gråta :)

• LillsmurfanLisa
    TomMon skrev 2013-11-21 18:35:49 följande:
    Oj vad det händer mycket i tråden, kul! Jag läste ikapp lite och har en fråga. Kanske Paulineee hade någon liknande fråga tror jag men kan ej gå tillbaka och hitta den nu! :D

Iallafall, är ni svullna i underlivet? Jag tycker det känns stort och "fluffigt" (haha) där nu. Är det normalt att det förändras på utsidan?! Det är inget som stör eller gör ont på något vis, var inte beredd på det bara.
    Jag är också svullen märkte jag häromdagen. Det påverkar mig inte alls, förutom att det känns lite konstigt. Fluffigt var bra beskrivet. Just att det är på utsidan var något jag inte heller var beredd på. 
  • Längtanefterlilladig

Sen jag vaknade imorse har jag en konstig isande känsla i magen. Det känns som det ligger en påse med isbitar. Det är precis över blygdbenet mer till min höger sida. Jätte märklig känsla. Gör inte ont eller mensvärk känns bara kallt. Jag lämnade in urinprov för odling för lite mer än 1 vecka sedan. Det var negativt. Bebisen sparkar i magen iallafall. Har någon haft likadant?

• LillsmurfanLisa

Dagens bm-besök avklarat! Hon är så härlig min bm. Trygg, glad och erfaren. Så skönt.

SF-mätning: 23-24 cm
    Blodtryck (lågt): 95/50
    Jag har fortfarande bra järndepåer, men järnet i blodet har sänks (även om det ligger på 105, vilket är precis över gränsen för rekommendation av tillskott, enligt min bm) så jag ramlar också dit på järntabletter nu. Varann dag med Niferex till att börja med.

Någon som vet vad som händer om man inte äter järntillskott? Kan det skada barnet? Jag är inte så sugen på att börja redan och känner mig både pigg och "opåverkad" av det låga värdet.

• Heene

60% avklarat idag Skrattande 112 dagar (16 veckor) kvar till BF och går in i v 25 imorgon. Kan ju inte säga att tiden går sakta iaf.
    Riktigt snart får vi flytta hem till vår älskade lgh också efter stambytet som går in på sin sista vecka på måndag. Och då har jag haft som riktmärke att börja shoppa lite grejer till bebis och bebisrummet och beställa vagn. Åh vad jag längtar!
    Det kommer ju inte finnas nån hejd när jag väl sätter igång har jag en känsla av. Har ju lyckats hålla mig från att köpa nått ända fram till nu...

• Hallonpaj88
    Heene skrev 2013-11-22 10:53:45 följande:
    60% avklarat idag  112 dagar (16 veckor) kvar till BF och går in i v 25 imorgon. Kan ju inte säga att tiden går sakta iaf.

Riktigt snart får vi flytta hem till vår älskade lgh också efter stambytet som går in på sin sista vecka på måndag. Och då har jag haft som riktmärke att börja shoppa lite grejer till bebis och bebisrummet och beställa vagn. Åh vad jag längtar!

Det kommer ju inte finnas nån hejd när jag väl sätter igång har jag en känsla av. Har ju lyckats hålla mig från att köpa nått ända fram till nu...

Då är vi i exakt samma vecka:) vi flyttar till ny större lägenhet nästa år. Längtar såå tills man får inreda barnrummet:)
  • Emelie e

Imorgon ska vi åka till ullared, har en lååång inköpslista, hehe :D vi får se hur mycket vi handlar, har kollat lite priser hemma o så. Man tjänar nog en hel del pengar på att handla där :) Annars går jag in i vecka 24 på söndag och känner mer och mer rörelser inne i magen. Har ju varit orolig för det länge att jag inte känner något men igår kände både jag och min sambo på magen, så häftigt :)

• tvetalan
    Emelie e skrev 2013-11-22 11:17:31 följande:

Imorgon ska vi åka till ullared, har en lååång inköpslista, hehe :D vi får se hur mycket vi handlar, har kollat lite priser hemma o så. Man tjänar nog en hel del pengar på att handla där :) Annars går jag in i vecka 24 på söndag och känner mer och mer rörelser inne i magen. Har ju varit orolig för det länge att jag inte känner något men igår kände både jag och min sambo på magen, så häftigt :)

Hoppas ni har tur och att det inte är fullproppat där! Helgen innan lön borde väl ändå vara ganska ok på, trots att det är julrush :)
  • j3nnyy
    Emelie e skrev 2013-11-22 11:17:31 följande:

Ååh va mysigt!! Om du kommer ihåg, och om du ser dom skulle du kunna kolla vad det är för märke på deras tripp trapp stolar?

Skulle oxå vilja åka dit men e så långt från oss :( speciellt eftersom jag redan handlat så mycket haha
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014