• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-23 11:07:21 följande:

Ja så var det ju nu när jag läste igen. Haha gravidseg hjärna skyller jag på ;)

Ha en härlig lördag tjejer! Här skiner solen, frosten glittrar på marken och jag ser film o dricker kaffe o äter nygräddade pannkakor. Härliga lördagmorgon :)
    Ja, hjärnan hänger inte riktigt med här heller ;)

ja ni får alla ha en riktigt fin dag. Här skiner också solen.
    Jag och sambon ska ta en promenad med hundarna till stranden så dom får leka av sig. Sen ska vi på middag med svärmor ikväll då hon är på besök i sverige över helgen (dom bor i finland).
    Kommer bli en bra dag känner jag =)
  • tvetalan
    majsa88 skrev 2013-11-23 11:44:29 följande:

Tänkte kolla med er om ni också är ofta arg o irriterade?

jag blir så lätt arg o går runt o är bara arg för inget o blir så lätt irriterad. Känner mig så hemsk mot min sambo. Ber om ursäkt hela tiden. O så kan det vända fort o då blir jag glad, men oftast så är jag arg..

Jag blir också arg för allt. flera gånger per dag. Tror mannen har vant sig lite och vet hur han ska hantera situationen. Med en kram :) sen är det ok igen... Haha dessa hormoner..
  • Längtanefterlilladig

Jag oroar mig för att ha en för liten mage. Alla tycker jag har en liten mage. Både igår & idag har jag den här konstiga isande känslan i nedre delen av magen över blygdbenet. Kan det vara foglossning. Tycker bebisen har rört sig mindre idag än den brukar också. Går det inte över så ringer jag förlossningen och rådfrågar imorgon.

• Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-23 18:35:42 följande:

Jag oroar mig för att ha en för liten mage. Alla tycker jag har en liten mage. Både igår & idag har jag den här konstiga isande känslan i nedre delen av magen över blygdbenet. Kan det vara foglossning. Tycker bebisen har rört sig mindre idag än den brukar också. Går det inte över så ringer jag förlossningen och rådfrågar imorgon.

Många säger till mig med att jag har väldigt liten mage. Men jag är ju smal annars så för mig tycker jag att jag är väldigt stor. Tror inte man skall jämföra magar så mycket för alla är ju olika :)
  • Joma

Usch idag har jag varit med om nåt hemskt! Fick åka ambulans in till akuten där jag har spenderat dagen. Tydligen har jag drabbats av kristallsjukan å de önskar jag inte min värsta ovän! De viktigaste är dock att bäbis mår bra. Har känt honom hela dagen så de ska inte vara någon fara.

Man märker nu hur lite man bryr sig om sig själv. De enda som snurrade i mitt huvud var att han skulle må bra!

• Zobeideh
    Joma skrev 2013-11-23 21:12:33 följande:
    Usch idag har jag varit med om nåt hemskt! Fick åka ambulans in till akuten där jag har spenderat dagen. Tydligen har jag drabbats av kristallsjukan å de önskar jag inte min värsta ovän! De viktigaste är dock att bäbis mår bra. Har känt honom hela dagen så de ska inte vara någon fara.

Man märker nu hur lite man bryr sig om sig själv. De enda som snurrade i mitt huvud var att han skulle må bra!
    Oj va e kristallsjukan? 

Skönt att din bebis mår bra. Det e ju som du skriver. Bebisen går alltid i första hand nu känns det som hehe. 

krya på dig 
  • Heene

Längtanefter, den där isande känslan kan jag inte förstå vad det är. Men är du orolig så är det bättre att ringa och fråga en gång för mkt, just för att kunna slappna av =)
    Tror inte att du har en för liten mage. alla är vi olika och jag får höra HELA TIDEN om att jag har liten mage. Men den kommer nog växa till sig så småningom den också =) försöker njuta av att inte vara stor och otymplig så länge det går istället.

Joma, stackars dig! fy tusan för kristallsjukan!
    Har själv tack och lov inte haft den nån gång, men jag vet andra som haft. Och det tar väl ett tag innan det går över?
    Har det med graviditeten att göra att du fått det eller har du bara haft otur och åkt på det ändå? Har iaf aldrig hört att det är lättare att drabbas när man är gravid. hoppas du blir bättre snart iaf!

• Joma

De är tydligen några kristaller som man har i öronen som håller rätt på balans å nerver. Jag är så yr så jag kan inte röra huvudet utan att må illa å spy. Imorse blev jag liggande på toagolvet där ambulansen hämtade mig å jag kunde verkligen inte resa mig å gå själv. Värsta yrsel jag känt i mitt liv.

Nej de har inte med graviditeten att göra å vem som helst kan drabbas. Man vet inte orsaken till varför man får de :/ Tyvärr finns ingenting å göra mot de heller mer än några övningar för huvudet å dessvärre kan de sitta i i flera månader om man har otur :/ Usch är bara så glad att min sambo va hemma så jag inte trillade å slog i magen :(

• Zobeideh

Åh nej fy så hemskt!!
    Har aldrig hört talas om de innan.
    Hoppas du verkligen blir bättre snart!

Hur är det med dig nu? Något bättre?

Kram

• Joma
    Zobeideh skrev 2013-11-23 22:38:19 följande:

Åh nej fy så hemskt!!
    Har aldrig hört talas om de innan.
    Hoppas du verkligen blir bättre snart!

Hur är det med dig nu? Något bättre?

Kram

Just nu kan jag gå med hjälp av stöd men jag kan inte röra på huvudet utan får hålla de still hela tiden :/ Är rädd att de ska bli samma imorgon bitti när jag vaknar som de va imorse så vågar knappt sova :/ De va riktigt hemskt alltså! Tack för din omtanke. Kram
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014