• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Ziiah
    Lovely90 skrev 2013-11-21 13:52:09 följande:
    Vi har köpt lite bebiskläder, gjorde en lista på vad vi har imorse. Vi har 2 bodys i stl.50, 3 i stl.56 med tillhörande byxor. Sedan en stickad overall i stl.56. Har tänkt köpa byxor till de små bodysarna, sedan mössa och tossor att ha ute. Just det, en pjamas i stl.56 med.

Sängkläder och tillbehör är köpt, bara sängen som saknas. Sedan har jag sytt ett babynest med :).

Tycker det är svårt att veta när man skall införskaffa resten tänker hela tiden "tänk om bebisen kommer tidigare så har vi inte fixat allt" samtidigt som jag inte vill fixa för mycket för tidigt..

Okey :) Men tänk som så att om bebisen kommer innan v 37 kommer den antagligen få ligga inne ett litet tag på sjukhuset och då har ni tid att fixa saker om det fattas något viktigt så det är nog inte så mycket stress på det. Till vecka 37 är det väl bäst om man har saker klart osv iaf. Men om det är leveranstid på saker så kanske man ska planera ut innan så att det levereras i tid. Egentligen behöver man inte så mycket extra till bebisen, i värsta fall kan den sova i sängen med er, man kan byta blöja på en handduk i soffan, sängen eller någon annanstans. Babyskydd kan man väl hyra från BVC?
  • tvetalan
    Galaxy79a skrev 2013-11-21 14:49:00 följande:
    Får man ta ut csn bidrag + Fp samtidigt? Jag studerar också och funderar lite över hur jag ska göra, hade tänkt mig distansstudier nästa termin, uppehåll över sommaren och distans höstterminen. 
    Ja det får man! Bara man inte kommer över fribeloppet som ligger på 60 tusen eller nåt.. egentligen kan man ta fp, csnbidrag och csnlån också! Jag satt och planerade lite i morse om hur vi ska göra. En stor lättnad att jag kan få fp samtididigt som heltidsstudier (som ej sker på distans).
  • TomMon

Oj vad det händer mycket i tråden, kul! Jag läste ikapp lite och har en fråga. Kanske Paulineee hade någon liknande fråga tror jag men kan ej gå tillbaka och hitta den nu! :D

Iallafall, är ni svullna i underlivet? Jag tycker det känns stort och "fluffigt" (haha) där nu. Är det normalt att det förändras på utsidan?! Det är inget som stör eller gör ont på något vis, var inte beredd på det bara.

• Lovely90
    Ziiah skrev 2013-11-21 15:52:33 följande:

Okey :) Men tänk som så att om bebisen kommer innan v 37 kommer den antagligen få ligga inne ett litet tag på sjukhuset och då har ni tid att fixa saker om det fattas något viktigt så det är nog inte så mycket stress på det. Till vecka 37 är det väl bäst om man har saker klart osv iaf. Men om det är leveranstid på saker så kanske man ska planera ut innan så att det levereras i tid. Egentligen behöver man inte så mycket extra till bebisen, i värsta fall kan den sova i sängen med er, man kan byta blöja på en handduk i soffan, sängen eller någon annanstans. Babyskydd kan man väl hyra från BVC?
    Vagn och babyskydd skall vi beställa nästa vecka förhoppningsvis. Det var tydligen ca. 3 månaders leveranstid... Vi hämtar nog inte hem det förrän bebis kommit dock. Sambon får hämta det när jag ligger på BB :).
  • Längtanefterlilladig

Jävlar va mensvärk jag haft idag. Är så trött på det nu. Och ont vid naveln. Min mage har vuxit 3 cm i omkrets på EN dag. Inte konstigt man har ont. Jag har operationsärr i naveln efter operation i oktober 2012. Där har vuxit in en massa endometrios vävnad & nu när magen växer gör det ONT ONT ONT.

• Zobeideh

Låter inte alls kul har du testat att kanske lägga en värmekudde på magen? Vet inte om de funkar men jag gjorde de alltid förr vid mensverk oh det brukade hjälpa.

• tvetalan
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-21 20:54:23 följande:

Jävlar va mensvärk jag haft idag. Är så trött på det nu. Och ont vid naveln. Min mage har vuxit 3 cm i omkrets på EN dag. Inte konstigt man har ont. Jag har operationsärr i naveln efter operation i oktober 2012. Där har vuxit in en massa endometrios vävnad & nu när magen växer gör det ONT ONT ONT.

Det kan vara därför jag också haft ont i området vid naveln. Har ärr där och känt att det svider väldigt ofta, svider riktigt bra ibland. Kan ju vara för jag har ärr från en laparoskopi (hur man nu stavar det) sedan ett år tillbaka.. Hade inte en enda tanke på att det kan vara det!!
  • Tinapina

Jag har flera ärr på magen (2 op där de tagit bort cystor och en där de opererade bort ett utomkvedshavandeskap samt ett kejsarsnitt) och känner ibland att det drar i dessa men det är på utsidan så att säga men känns ändå lite lustigt. Kan bara föreställa mig hur ont det gör med endometrios:/

• ananas86

Tänker på min kollega...

Hon har BF 10:e mars, två dagar innan mig. Hon fick jätteont i magen idag på jobbet och fick åka akut till läkarn! :(

Hoppas verkligen att det inte var någon fara med varken henne eller bebis!

Vi umgås inte utanför jobbet, så har inte hört något.. :(

• TomMon

Usch, hoppas allt är bra med henne och bebisen. Nu när vi kommit så långt känns det jobbigt att tänka på sådana saker.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014