• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Anki84
    LillsmurfanLisa skrev 2013-11-21 09:51:43 följande:
    Jag ska till bm i morgon och då är jag i v 25 (24+1). Det ska bli spännande att se hur måttet blir. 

Vad sa de om blodtrycket? Finns det något man kan göra åt det? "Självhjälp" liksom?
    Hon bokade in mig hos läkaren idag så var där imorse för att kolla blodtrycket igen. Det var fortfarande 140/90 så nu ska jag få gå dit 2 gånger i veckan och kolla blodtrycket och lämna urinprov.  Fick lämna prodprov och urinprov idag med. Dom hittade en höjning av vita blodkroppar i urinet idag så jag ska dit imorgonbitti igen och lämna morgonurin som dom ska skicka på odling.

Sen pratade läkaren nånting om att fixa en remiss till mama mia i kista (den är närmast) för att göra ett till ultraljud för att se hur mycket fostervatten det är och nånting med moderkakan i och med att mitt SF-mått var lite högt uppe (på gränsen till ovanför den översta kurvan) Hur gick det för dig hos BM? 
  • TomMon

Hoppas allas krämpor lägger sig, jobbigt att ha ont.

Har ni känt extrem "håll"? Vad är det?! Vaknade av det inatt, gjorde jätteont.

• Heene

Här har det hänt grejer idag! skönt att ni mår bra!
    Och vad roligt att få se 3Dbilderna zobeideh =) Måste har vart en sån fantastisk upplevelse!

Idag tog jag lite ledigt från jobbet på fm och åkte och handlade. Kunde inte hålla mig längre =)
    Så nu har jag införskaffat en skötbädd, en badbalja och lite kläder från newbie. Om nån vecka ska vi beställa vagn också.
    Detta är sista veckan som vi bor hemifrån också. helt sjukt att 8 veckor har gått så fort ändå. Trots att man längtar och väntar konstant. Men det blir så fint i vårt nya badrum så det är värt varenda minut av hemlängtan =P
    Det är så mkt roligt som händer just nu så jag kan knappt sitta still!
    Tror att jag har börjat få "boa in mig"-hormoner. Så mkt som jag vill fixa och dona med nu är ju inte klokt!
    Har tom starkt funderat på att skaffa mig en symaskin och börja sy! och DET är inte likt mig haha.
    Och för första ggn någonsin så vill jag verkligen julpynta hemma. Vi ska tom köpa julgran i år och jag är så lycklig hehe. Min första julgran sen jag flyttade hemifrån...

• Nyfniken83

Idag hände det... En expedit i en affär fällde kommentaren som faktiskt gör lite ont. "Oj, ser att det e dags snart. Bäbisen kommer vilken dag som helst va?" Ehhhh nej din nedrans inbicill! 14 veckor kvar! Trodde inte jag skulle ta åt mig av sånt, men det gjorde jag. Ush!

• Heene

usch för idioter som inte tänker sig för innan dom öppnar munnen.
    Och pga gravidhormoner just nu så vet man ju inte längre hur man kommer att reagera på saker och ting. Saker som man förut kanske lättare hade blundat åt kan ju bli hur stora som helst nu.

• Längtanefterlilladig
    Nyfniken83 skrev 2013-11-25 20:32:09 följande:
    Idag hände det... En expedit i en affär fällde kommentaren som faktiskt gör lite ont. "Oj, ser att det e dags snart. Bäbisen kommer vilken dag som helst va?" Ehhhh nej din nedrans inbicill! 14 veckor kvar! Trodde inte jag skulle ta åt mig av sånt, men det gjorde jag. Ush!

Många kommentarer man får kan såra. Jag får höra hela tiden att jag väl har lååångt kvar för jag inte har stor mage. Det sårar också. Och när folk gärna påpekar att man fortfarande är i tidig graviditet & att bebisen är så liten & inte skulle överleva. Det sårar också mig. Äsch. Bry dig inte vad andra säger
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-11-25 18:10:12 följande:
    Längtanefterdig: ja du får en skiva med klipp på just de hon kollar med 3D. Det är inte 3D hela tiden, dem kollar först vanligt sen mäter dem ut en bit som hon kör som 3D och det blir inspelat. Sen så fort hon ser en bra bild på bebisen så fotar dem bilden och bilderna hamnar på samma skiva :) plus att dem blir utskrivna :) Fick med mig 8 bilder och några videoklipp så nu har man lite att kolla på :) Hon sa de att hon har ju inte måtten på hur långt ner min livmoder satt men hon sa det att jag ska nog inte oroa mig för så som det såg ut nu så har den kommit så långt upp att så man inte behöver oroa sig. Så meddela dem om det när du kommer dit så ser dem lite hur det ser ut :) Och sen är dem super trevliga på emmakliniken. Du är i ett super mysigt rum med en riktig stor bildskärm, det är nog en 42 tums tv så man ser ju allt riktigt bra

Tack för all info längtar ihjäl mig
  • kucke
    Anki84: Bra de håller koll på dig och bäbisen, även om jag förstår det inte känns så där jätte kul med sådana omständigheter.  

Nyfnkiken83: Håller med Heene att du inte skall ta åt dig.

Heene: Vad mysigt att du boar dig och nu får du snart julpynta också.   
  • Längtanefterlilladig
    kucke skrev 2013-11-25 18:15:04 följande:
    Längtanefterlilladig: Så skönt höra att allt är bra med dig och bäbisen :) Gullig du är som tänker på mig. Är nog både gravhormoner, min depression och ovetskapen om mitt barn verkligen är frisk som gör allt värre. All oro och ångest gör att alla skitsaker blir värsta katastrofer och gråter för allt. Börjar ångra att jag inte gjorde KUBB och FVP och är så rädd vara den som drabbas. Ser "tecken" överallt, känner mig lastgammal och håller på bli knäpp. Eller är rättare sagt redan knäpp, haha ;) Zobeideh: Vilka fantastiska bilder och vilken liten sötnos du har i magen :) Grattis igen!        

Tror att det är helt naturligt att ha sånna tankar. Tänker också att något kan vara fel på barnet. Man försöker nog skydda sig inför vad som SKULLE kunna hända. Hormoner är verkligen jobbigt att tackla & alla tål hormoner på olika sätt. Man får försöka tänka att man är som man är pga graviditeten. Läste en text där en läkare sa att en graviditet är det värsta en kvinnokropp kan gå igenom psykiskt & fysiskt. Bra att du tar & får hjälp
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014