Första barnet - BF Mars 2014
Vad härligt hallonpaj88 att höra :) du kan du koppla av nu och sova gott :)
Vad härligt hallonpaj88 att höra :) du kan du koppla av nu och sova gott :)
Anki84: jag känner igen det där... Har en riktigt jobbig person i vår släkt (min morbrors fru) sen början av min graviditet så har hon hela tiden kommenterat. Guide va stor du är, du måste ha tvillingar. Och sen har de fortsatt fram till RUL innan hon (ursäkta) höll käften. Blev riktigt trött på henne. Hennes dotter är själv gravid. När jag va i vecka 12 så va hennes dotter runt vecka 20 och självklart ska hon jämföra. Kanske jag som överreagerar men de e duktigt drygt när folk gnäller hela tiden om storleken på magen.
Skriver från telefonen därav stavningen hehe guide
Vi fick höra hjärtljuden vid inskrivningen. Men de va bara för vi var så oroliga
så frågar man tar hon nog fram utrustningen
Va härligt hallonpaj88
I vecka 30 har vi blivit erbjudna andningskurs inför förlossningen hihi. Tydligen har denna kursen kostat innan men nu bjuder dem på två "lektioner".
Har ni oxå fått erbjudandet? Och kommer nu ta de?
Vi funderar på att ta de. Bra att se va man lär sig inför förlossningen :)
Jag ska egentligen äta dem. Men har varit så extremt hård i magen hela graviditeten så frågade läkaren på RUL och han sa att jag skulle nöja mig med blutsaft så länge så får se va BM säger när jag träffar henne om 3 veckor :)
Lele79: jag vet faktiskt inte hur många kurser dem har. Har bara varit hos BM vid inskrivning och då berätta hon om denna kursen. För den har varit väldigt efterfrågad men som sagt kostat rätt mycket. Så nu när den är gratis så ville hon bara passa på att informera
.
Ska dit igen i vecka 25 så får se om hon säger något om någon annan kurs.
Nån som tänkt något på mammagrupp? Eller hört om de e bra?
Jag är inte från Helsingborg så har typ inga vänner här som kommer ha barn i samma ålder som vårt. Så funderar lite på om man ska gå på sånt så man träffar lite nytt folk här i Helsingborg. Vill ju att barnet ska ha lite lekkamrater :-P
Känns ju lite så att man ska åka hela vägen ner till Lund för att träffa vänner varje dag typ hehe
Fick precis reda på att Helsingborgs vatten har drabbats av en bakterie så man måste koka vattnet först. Och jag som druckit en jäkla massa nu i helgen!! Man känner ju ren panik när man läser sånt