Inlägg från: Zobeideh |Visa alla inlägg
  • Zobeideh

Första barnet - BF Mars 2014

Februari kommer nog bli den segaste månaden :P. Då vill man nog bara ha ut lillen. November och december kommer nog rusa för nu kommer julen och allt :p Men håller med om att de känns som en evighet!! :p

• Zobeideh

Inge mer kladd på Facebook är en tjej som
    Syr babynest och du väljer själv färgen :) 350 -400 kr är hennes pris :)

• Zobeideh
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-12 16:47:47 följande:
    Varit på stan med mamma idag. Så mycket fina julsaker det fanns. Och saker till barnrummet. Jag är nog lite rastlös för jag skulle vilja renovera hela vårt hus nu. Helt utanför bebisämnet men jag gillar inredning & håller jämt på att möblera. Någon mer som gillar det? Om ni vill kan vi lägga ut bilder på där vi bor lägenhet eller hus. Är det någon som bor i hus?
    Jag ÄLSKAR inredning. Köper ständigt nya grejor och ändrar om i hemmet :p. 
  • Zobeideh
    kucke skrev 2013-11-12 16:45:23 följande:
    Jag tänker inte vaccinera mig, men är lite som dig MagadalenaZ emot sådant för mig själv om det inte är absolut nödvändigt. :P

Vart hos bm idag och gick inte så bra. Har ev gravdiabetes och uvi och skall dit igen på fredag för massa prover. Grinade nästan när hon sade det för även om gravdiabetes inte är så farligt, så är det ändå en risk för bäbisen. 

Känner mig väldigt ledsen och oroad och hoppas allt ser bra ut på proverna.

Åh va tråkigt =(. Va sa BM om det? Är detta något som försvinner efter förlossningen? 
  • Zobeideh

han är väldigt positiv till det (eller inte haha) jag är mycket för vitt och stilrent men det kan faktiskt variera just nu är det de. Haha. men gillar även lantlig stil. Så de e faktiskt lite olika :) va gillar du själv för inredning :)

• Zobeideh

Ja snart är det vår tur. Så himla kul :) tycker de e riktigt roligt och läsa dem som är lite längre gånget men även dem som nyligen plussat.
    Ska bli spännande att se vem som får ut sin lilla kotte först

• Zobeideh
    Joma skrev 2013-11-13 19:26:52 följande:
    Så kul sen när bildtråden är fylld med bäbisar istället för magar :) Spännande å se vad de är för några personligheter där inne!

Vi har tappat några i tråden på vägens gång väl? Tycker de är kanske ett tiotal nu som är aktiva? Fler som läser kanske iofs å inte skriver? Jag hoppade ju in ganska sent å vissa har hoppat av å så, men vi borde kanske ta en genomgång av alla snart igen. Känner att jag iaf har noll koll på hur gamla ni är å vart ni bor :) Kanske inte så viktigt i detta sammanhanget men jag är lite nyfiken vilka jag pratar med om dagarna, haha!
    Ja där är några som gjort uppehåll i gruppen och dem som tyvärr har fått missfall i början. 
    Jag är i alla fall 25 år gammal och min sambo är 30 och vi bor i lägenhet i Helsingborg =). Är egentligen från lund men flyttade till Helsingborg för min sambo är härifrån. Så har bott här i lite mer än 3 år. =) 
  • Zobeideh
    Joma skrev 2013-11-13 20:10:05 följande:

Gud va kul å höra vilka ni är, haha! Man får en bild av vad man tror i ålder å sen stämmer de inte alls :)

Jag är 26, bor med min sambo som är 22 å vi har precis flyttat till ett hus som sagt. Bor i en liten by nere i Skåne, cirka 4 mil från Helsingborg.. Jag jobbar som undersköterska å min sambo är snickare.

Hur länge har ni varit tillsammans med era pojkvänner/män? Jag tror vi vinner i kortast tid iallafall, vi har bara varit tillsammans ett halvår så jag blev gravid nästan direkt.. Dock var de inte planerat men de har känts rätt från första stund :)

Vi har varit tillsammans i 5 år :) och förlovade i 5 år haha
  • Zobeideh
    Joma skrev 2013-11-13 20:27:50 följande:
    Sammanlagt 10 år då eller ni förlovade er direkt? Haha :)
    Nä 5 år haha

Vi va snabba med förlovningen

Blev tillsammans 080808 och förlovade oss månaden efter :) kändes helt rätt. Min sambo är den ända jag känt att jag vill leva mitt liv med och ha barn med :) har haft ett långt förhållande innan men där kändes de aldrig så. Så därför visste jag de direkt
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014