Inlägg från: Zobeideh |Visa alla inlägg
  • Zobeideh

Första barnet - BF Mars 2014

Precis, och än idag är vi lika lyckliga

• Zobeideh
    Joma skrev 2013-11-13 20:42:20 följande:
    Åh, min födelsedag ju ;) 0808, bra datum de!

Jag har haft en del långa förhållande men de har aldrig känts såhär heller å därför är jag säker på att vi gör rätt!

Som min mamma sa när hon fick veta att jag va gravid; de är inget som säger att de håller när man får barn bara för man varit tillsammans i 5 år eller 5 månader.. Å de är ju sant, huvudsaken är att de känns bra å att man iaf VILL att de ska hålla livet ut. Skulle de sen ändras eller inte hålla så vet jag iaf att min sambo aldrig skulle lämna vårt barn eller sluta bry sig!
    Ojoj ja då har vi ett bra datum

Precis :) känns de rätt så varför inte liksom. Man vet ju aldrig va som händer om 10 år. Så länge de känns rätt så är det de viktigaste
  • Zobeideh

Jag har inte heller träffat min BM sen inskrivningen. Ska träffa henne nästa vecka och då e jag i vecka 24

• Zobeideh

Nä precis. Denna väntan tar aldrig slut. Nu väntar jag bara på vecka 32 när vi får se den lille igen och så självklart till på torsdag nästa vecka när man ska höra hjärtljuden :-P

• Zobeideh
    Emelie e skrev 2013-11-14 10:29:05 följande:
    Jag är 25 år och min sambo 28 år, jag pluggar till arbetsterapeut och tar examen i januari 2014. Min sambo arbetar som elektriker och har fast jobb här. Vi träffades via en dejtingsajt på internet och har snart varit tillsammans i snart fyra år. Vi bor i en lägenhet i Jönköping, tre rum och kök så det finns ett barnrum :) Barnet var planerat, det gick fortare än vi trodde men väldigt välkommet. Det känns helt underbart att få utöka familjen, vi har båda pratat om barn länge :) Nästa vecka ska vi till ullared och köpa saker till barnet, det ska bli jättekul men har redan köpt ett par strumpor och en pyjamas, blir en tjej så det blir mycket rosa och hello kitty. Så gulligt tycker jag :)

Jag ska till barnmorskan 6/12 och har inte heller träffat henne sen inskrivningen. Jag har förstått att man får sitt moderskapsintyg samt ska höra barnets hjärta och ta olika prover. Kommer era sambos/män med på alla barnmorskebesök som kommer vara fram till förlossningen nu??
    Min sambo är med på alla barnmorskebesök =) Och som det ser ut så kommer han fortsätta vara med. Han vill vara med på så mycket som möjligt . :)
  • Zobeideh

Jesspett: jag har själv börjat fundera hur jag ska göra. Jag köper alltid Everest vinterjackor och köpte en helt ny förra året. Jag tänkte köra på den eftersom dem kostar ändå en del. Men nu när jag hade den på mig för någon dag sen så spände den vid magen och det är inte ens vinter än?!! Så jag vet i tusan hur jag ska göra. Att köpa en ny Everest fast i större storlek känns jävligt dumt för jag kommer inte kunna använda den nästa år. Jag är så liten så måste ha minsta storleken så därför de känns lite så att köpa en helt ny. Får försöka trycka i mig i denna ch ha lager med tröjor kanske? Haha vi får se :-/

• Zobeideh
    Emelie e skrev 2013-11-14 21:03:57 följande:
    Jag är orolig för bebisen, inga sparkar än:S är i vecka 22 (21+4). Tycker ni att jag bör oroa mig?
    Från och med vecka 26 ska du känna fosterrörelser dagligen. =) Sen fladdret du känner är från barnet =)
  • Zobeideh
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-14 21:32:57 följande:
    Har pratat med min man nu. Han säger att han inte känner bebisen så ofta & att det är lite tråkigt att bara ligga & vänta. Han vill jättegärna känna på magen mer när sparkarna blir ännu tydligare för honom. På något konstigt sätt så slutar nästan alltid bebben att sparka när han lägger sin stora varma hand på min mage. Tack för era råd tjejer
    Så är det här med. Så fort sambon lägger handen på så slutar lillen att sparka. Så han tycker oxå det är tråkigt att bara vänta. 

Kanske vi tjejer känner det tydligare bara för vi märker att där kommer en liten knuff ifrån magen. och så kanske de inte alls känns lika hårt utanpå? Så killarna kanske har svårare att känna? Vete tusen bara jag som har funderat på de rätt många gånger haha  
  • Zobeideh
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-14 21:51:18 följande:
    NI SOM VARIT PÅ GEKÅS!!!! Hade de spjälsängsskydd där alltså i tyg & vilka mönster/färger?
    Ja dem hade spjälsängsskydd i tyg. Mycket svart, rosa, blått, rött och grått. Just det gråa va svårt att få tag på. Antagligen för de e det som är mest neutralt. 
  • Zobeideh
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-14 21:51:18 följande:
    NI SOM VARIT PÅ GEKÅS!!!! Hade de spjälsängsskydd där alltså i tyg & vilka mönster/färger?
    Nej förlåt. Nu tänkte jag på sängkläderna. Spjälsängsskyddet va antingen i rosa, svart eller i blått. Den neutrala färgen vet jag inte riktigt vilken det var eftersom den var slut
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014