Inlägg från: Zobeideh |Visa alla inlägg
  • Zobeideh

Första barnet - BF Mars 2014

Ja precis. Tiden har typ sprungit iväg. Tyckte bara dem första veckorna va riktigt sega innan man kom in i vecka 12 haha.

• Zobeideh

Den sista tiden kommer garanterat bli de haha.

Vi har försökt i 3 år. Första graviditeten vi fick blev tyvärr ett utomhavandeskap
    Den andra graviditeten slutade med ett MA

Och nu tredje gången gillt ser ut att lyckas

Vi började med utredning för exakt ett år sen. Men vi lyckades tillslut på egen hand

• Zobeideh

Ja det är verkligen enorm lycka för oss. Det har varit en jobbig tid men nu äntligen ser de ut att vända för oss :) och vi kan inte bli mer lyckliga

• Zobeideh

Joma: kan inte du lägga upp en bild på skötväskan? Min mamma ska dit snart så tänkte i så fall skicka med pengar till henne :-P

• Zobeideh

Va många det ändå är som försökt ganska länge här. Kul att höra att vi äntligen lyckas och får följa varandra. Som de skrivs här så är det många som tar det för "givet" att man ska bli det. Jag gjorde de när jag slutade med p piller. Jag trodde aldrig att vi skulle behöva kämpa så som vi gjort. 
    Och innan jag fick plusset så trodde jag inte ens att vi kunde bli gravida. Så många tårar man haft under dessa år. Så många gånger man gråtit för någon berättat att dem varit gravida. Har vänner som super varje dag som klarade att bli gravida. Så mycket ilska har där varit. Som ni alla här säkert oxå känt. 

Någon mer här som tittade på drömmen om ett barn? Jag kunde ligga där och böla varje avsnitt jag såg hehe synd dem slutade visa det. 

Men en fråga till er som kämpat nu i många år. Har omgivningen lagt märke till en förändring sen ni blev gravida? Jag har fått höra av många även min sambo att dem aldrig sett ett sånt stort leende på mina läppar. Lyckan bara skiner igenom. Blir så glad att höra det av folk. För man mår ju så dåligt och det tar enormt mycket på krafterna att gå igenom detta. 
    Jag känner bara nu att det äntlogen är min tur att känna denna lycka =)

• Zobeideh

Tack Jona ja jag såg bilden. Perfekt skötväska, billigt och bra med så den får mamma handla till mig när hon är där :)

Min moderkaka låg oxå lite lågt här va nån mer till. Jag fråga läkaren om de. Och det är inget som är farligt. Vi gör egentligen ultraljudet för "tidigt" i graviditeten sa läkaren, dem gör ju ultraljudet nu för att dem måste kolla så allt står rätt till. Så moderkakan har inte hunnit komma upp riktigt. Så de va inget att oroa sig över :) dem ville bara kolla de så den verkligen kommer upp som den ska :) vi har nytt ul i vecka 32 så hoppas den vill visa könet då :-P

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014