Inlägg från: Zobeideh |Visa alla inlägg
  • Zobeideh

Första barnet - BF Mars 2014

Längtanefterlilladig: bra att dirigerat BM och kräver en odling. Berätta hur det går!

Håller alla tummarna på att de inte är det du har

• Zobeideh
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-07 17:42:21 följande:
    Är det någon mer än jag som känner sig orolig för att föda för tidigt? Och att bebisen inte kommer överleva? Jag blir så trött på mig själv att jag aldrig kan slappna av. Kan också ha att göra med att jag längtat efter ett barn i så många år och är LIVRÄDD att något ska gå fel. Jag skulle inte klara det. Och på något märkligt sätt så pratar alla jag känner om just allt som kan gå fel. Jag vågar snart inte göra något i tron om att jag ska framkalla för tidig födsel. Hela min familj är pessimister & jag har tyvärr ingen optimistisk syn på livet heller. Ser hellre problem än lösningar. Det är jätte jobbigt. Jag tänker inte hela tiden på allt som kan få fel men någon gång/dag dyker de upp. De jobbiga tankarna. Och det här med att "det finns inget du kan göra" eller "livet har sin gång" funkar inte på mig. Jag hade rannsakat mig & mina handlingar & malt detta igen & igen om något hänt. Har någon de här tankarna?
    Jag är inte orolig för att föda tidigt. Däremot är jag väldigt orolig för att barnet ska ligga dött i magen och jag inte vet om det. Det är min största rädsla som jag tänker på varje dag. Nu har det gått en tid sen RUL och nästa besök hos BM är inte förrän den 21 nov så en hel månad där jag inte vet. Så min största rädsla är att barnet har dött under tiden. Och det har nog oxå som med dig att göra att man har haft längtan sååååå himla länge och gått igenom så mycket så man vet om att riskerna är stora. Det som ständigt är i mitt huvud är att varför skulle de gå nu lixom? Allt händer mig/oss. Och det är tråkigt att tänka så men som min psykolog brukar säga det är självklart när man varit med om såå mycket. 
    Tråkigt när omgivningen ständigt pratar om vad som kan gå fel. Det är sånt man verkligen inte vill höra som gravid. Speciellt inte när man äntligen har chansen att vara glad. Visst att man själv vet om vad som kan hända. Men man behöver inte omgivningen som trycker det i ansiktet på en hela tiden.  
  • Zobeideh

Har sen igår börjat känna av dygnsrytmen. Nu ligger jag sajt vaken för "hen" har väckt mig. Ligger här och känner hur den håller på :) samma sak igår natt sen är där lite på morgonen när jag vaknar sen är det lugnt fram till eftermiddag och kvällen såsen sätter den fart i magen :)

• Zobeideh
    Emelie e skrev 2013-11-08 11:42:49 följande:
    Idag köpte jag första kläderna till lillen, en jättesöt pyjamas :) Men hur tänker ni kring storlekar, kommer ni köpa i storlek 50, alltså minsta storleken, även på strumpor?
    Jag har köpt både 50 och 56. Så lite av varje sen har jag lite kläder från min svägerska där det är blandade storlekar. just 50 tänker jag inte köpa så extremt mycket av eftersom dem växer ifrån det så snabbt. 
  • Zobeideh

Det här med bäcknet är jag oxå lite nojig över. Eftersom jag ar skolios så kan där finnas en chans att mitt bäcken är snett och då måste jag göra kejsarsnitt. Hade velat röntga och kolla men de e tydligen inte lönt eftersom de ändrar sig hela tiden under graviditeten så jag får helt enkelt ta de som de kommer.

Jag hoppas verkligen inte att jag ligger på förlossningen och kämpar flera timmar innan man får köra kejsarsnitt. Jag vill gärna lixom veta i förväg så jag är inställd.

Det här med att söva vd kejsarsnitt är inte vanligt. Jag har flera vänner som gjort akuta kejsarsnitt men varit vakna ingreppen. Dem söver där vid magen om jag inte minns fel. Man är helt klar vaken men bedövad :)

• Zobeideh

Nu har jag varit iväg och handlat niferex. Nu när jag läste bruksanvisningen så står där i början av behandling, 1 kapsel 2-3 gånger dagligen. Ska jag äta tabletten ex i 3 dagar och sen ta uppehåll till nästa vecka? Eller man ska skita i va där står och köra på varje dag? Fattar typ inget. Har hela tiden varit inställd på att man ska äta den varje dag

• Zobeideh

Okej men då antar jag att jag oxå ska köra på varje dag och inget uppehåll tack för ditt svar

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014