• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig

Har någon av er haft förvärkar? Hur känns det? Jag har legat halva natten med ont eller obehag i magen. Har gjort ont när jag vänt mig om. Känns som magknip eller jätte mycket gaser men är det ej. Magen har blivit stenhård. Inte hjälpt att kissa (något som tidigare hjälpt). Kanske bara tarmarna som kommit ikläm. Ska gå upp nu & se om det känns bättre stående eller sittandes

• Hallonpaj88
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-30 10:05:00 följande:

Har någon av er haft förvärkar? Hur känns det? Jag har legat halva natten med ont eller obehag i magen. Har gjort ont när jag vänt mig om. Känns som magknip eller jätte mycket gaser men är det ej. Magen har blivit stenhård. Inte hjälpt att kissa (något som tidigare hjälpt). Kanske bara tarmarna som kommit ikläm. Ska gå upp nu & se om det känns bättre stående eller sittandes

Jag hade så några dagar förra veckan men det gick över. Vet tyvärr inte vad det var..
  • Madfih072

Carina87: jag hoppas att min barnmorska låter mig göra ett tul :) Jag börjar tro att jag har rätt men jag vet inte. Ska bli skoj att se när bebis tittar fram :)

Vet inte hur lång tid det tar att få regelbunden cykel :/ min var inte regelbunden när jag blev gravid. Har ingen exakt aning om min lutefas, men vet när jag hade ägglossning då jag testade med äl-stickor. Det är svårt det där med att veta hur cykeln har varit precis tycker jag när man har haft olika från månad till månad :/

• Lovely90

Har också funderat lite det senaste på vad som gäller för BF. Egentligen tycker jag min BF är bra, 5/3 MEN enligt sista mens är det en vecka tidigare 26/2. Saken är den att vi gjorde ett negativt test när mensen inte kom runt midsommar men det visade negativt.

Sedan tänkte vi inte mer på det förrän jag i juli började spy och må illa helt plötsligt. Gjorde ett nytt test som var positivt, där och då hade vi ju ingen aning om vilken vecka vi var i. Kontaktade mödravården och fick träffa BM första gången, vi bokade in ett UL för att kolla ungefär hur långt gången jag var. Fick då datumet 5/3. Nu det senaste har jag blivit lite orolig om BF kanske skulle vara 26/2 ändå (är orolig för att få för tidigt, känner mig inte redo till februari).

Så min fråga till er blir: Hur tidigt kan man göra ett positivt gravtest? Man man räknar bakåt från när jag testade negativt så var jag i v.4 när det testet gjordes.

• Längtanefterlilladig
    Lovely90 skrev 2013-12-30 12:04:39 följande:
    Har också funderat lite det senaste på vad som gäller för BF. Egentligen tycker jag min BF är bra, 5/3 MEN enligt sista mens är det en vecka tidigare 26/2. Saken är den att vi gjorde ett negativt test när mensen inte kom runt midsommar men det visade negativt. Sedan tänkte vi inte mer på det förrän jag i juli började spy och må illa helt plötsligt. Gjorde ett nytt test som var positivt, där och då hade vi ju ingen aning om vilken vecka vi var i. Kontaktade mödravården och fick träffa BM första gången, vi bokade in ett UL för att kolla ungefär hur långt gången jag var. Fick då datumet 5/3. Nu det senaste har jag blivit lite orolig om BF kanske skulle vara 26/2 ändå (är orolig för att få för tidigt, känner mig inte redo till februari). Så min fråga till er blir: Hur tidigt kan man göra ett positivt gravtest? Man man räknar bakåt från när jag testade negativt så var jag i v.4 när det testet gjordes.

Man kan få ett positivt test ca 7 dagar efter ägglossning.
  • Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2013-12-30 10:29:10 följande:
    Jag hade så några dagar förra veckan men det gick över. Vet tyvärr inte vad det var..

Mitt verkar gått över nu. Varit ute & gått en promenad. Känner ett starkt tryck nedåt. Annars inget konstigt.
  • anaconda

Träffa läkaren idag på Mvc och han va så snäll, en äldre herre! Blev sjukskriven till 31/1-14 till och börja med och de känns som en stor börda lyft från mina axlar, nu kan jag vara hemma och vila upp min onda kropp och själ!

• Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2013-12-30 13:23:20 följande:
    Träffa läkaren idag på Mvc och han va så snäll, en äldre herre! Blev sjukskriven till 31/1-14 till och börja med och de känns som en stor börda lyft från mina axlar, nu kan jag vara hemma och vila upp min onda kropp och själ!

Så skönt för dig!
  • LillsmurfanLisa
    anaconda skrev 2013-12-30 13:23:20 följande:
    Vad skönt! Vila och njut så mycket du kan.
  • j3nnyy

Idag har vi vart o kollat att bebisen sköter sig och de verkar hon göra 28 cm prick på kurvan :) hjärtljuden vs 154, skulle kunna ligga där hela dagen o lyssna.

Pratade med min bm om förlossningsbrev, hon tyckte jag skulle skriva om jag ville men vi ska tillsammans skriva en genomgång av graviditeten som läggs in i journalen som personalen kommer läsa på förlossningen så det kändes rätt onödigt. Känns inte som att jag borde behöva säga till om att man vill spricka så lite som möjligt, de vill väl alla antar jag. Hon sa att dom pratar ju med en, så jag skippar nog brevet :) har jag så ont att de inte går eller inte kan uttrycka mig får mannen föra min talan :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014