• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • tvetalan

Idag bär det av till Ullared! :) blir en massa bebisshopping. Hoppas på att det kommer vara lugnt!

• carina87
    ananas86 skrev 2013-12-28 01:17:02 följande:

Jag har också ont på något konstigt sätt där..

Det hugger till ibland när jag går, men värst är det när jag sitter ner en lång stund. Då strålar det ner i ljumsken och benet på höger sida.

Mini ligger på höger sida och trycker mot höftbenet hela tiden, så vet inte om det är någon nerv som kommit i kläm eller om det är foglossning.

Hur som helst gör det ont och har blivit värre senaste veckan. Börjar bli orolig att jag inte ska kunna jobba till 20:e februari som jag tänkt..

Känner du också av det när du sitter?

Hur går det att jobba för dig?
    Jag skulle tro att det är bebisen som trycker på. Kanske ischiasnerven som hamnar i kläm?

Min bebis ligger mycket på höger sida och stryper då blodtillförseln lite, så när jag vaknar om morgnarna så forsar det till med blod i högerbenet.

Inte samma sak som du, men jag tänker att de små liven ligger där de har lust, även om det påverkar oss :)
  • SEM
    tvetalan skrev 2013-12-28 11:57:06 följande:
    Idag bär det av till Ullared! :) blir en massa bebisshopping. Hoppas på att det kommer vara lugnt!

Härligt!:)
  • Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-12-27 21:55:45 följande:
    Tack för alla svar! Ibland känns det som att jag är så ensam att känna såhär.. För min sambo säger hela tiden att jag inte ska eller kan göra något åt det. Pappa är en vuxen man, som jag försökt prata med, men han tycker att hon är bra. Han ser dock inte hon är den vidrigaste människa man kan träffa.. hon smyger med datorn, hon smyger med telefonen... det är så att min sambo tycker det verkar märkligt! 
    Prata med henne är ingen idé, hon kom till Sverige för 4 år sedan och påpekar (när det är lägligt för henne) att hon inte förstår svenska...

Min foglossning har blivit dödlig, det känns som att jag ska gå sönder i blygdbenet!
    Lillan sparkar på i magen HELA tiden, vet inte om det beror på att jag stressat upp mig dessa dagar och gråtit som ett barn, men det är rätt mysigt när sambon lägger sig och kramar om en och håller i magen.. :)
    Låter som en vidrig människa & jag förstår dig att du är upprörd & tycker allt är orättvist!
    Säkert kommer symtom från din kropp som tycker du stressat för mycket. Jag har själv en jävligt jobbig familjesituation med min syster & min mamma. Har fått tvinga mig själv att lägga tankarna på dem åt sidan för att koncentrera mig på bebisen & min kropp. Man orkar inte hur mycket som helst!!
  • Längtanefterlilladig
    Joma skrev 2013-12-27 23:05:51 följande:
    Jag har kanske en konstig fråga men är de någon av er som har haft ont där nere? Jag har svårt att förklara de men jag har aldrig känt de förut så de måste nästan ha med graviditeten att göra. De gör ont när jag går å jag känner de hela tiden. Typ som ett tryck eller träningsvärk i något ben eller muskel? Äh jag vet inte hur jag ska förklara de.. Är de någon som förstår hur jag menar eller har känt som jag? De är typ i de "benet" som är där nere, som går ut i benet sen. Usch skitdålig förklaring men..
    Låter som ett litet huvud som kanske pressar neråt, alternativt foglossning
  • Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2013-12-27 23:47:17 följande:
    Blev inlagd på antenatalavdelningen för hög uvi, läkaren som gjorde ul på mina njurar och på bebis skrämde livet ur mig... Jag hade berättat allt redan men han verkade inte tro att jag inte haft värkar eller att vattnet inte hade gått samtidigt som han hade ultraljudsbilden framför sig så jag trodde ju det värsta... Men sen sa han att det bara var mina njurar och att jag skulle få antibiotika intravenöst. Så jag är fortfarande inskriven men fick åka hem ikväll för att sedan komma tillbaka imorgon klockan sju... Har fortfarande ont, men det har blivit lite bättre ändå.
    Krya på dig!
  • Längtanefterlilladig

Är det någon mer än jag som är SJUKT trött?
    I torsdags gick jag in i sista trimestern och vecka 28+0 Gravid

Vet inte om det beror på det eller att det varit mycket kring jul men det känns som någon gett mig lugnande tabletter eller nått. Så seg & trött. Orkar ingenting. På julafton missade jag Kalle Anka för jag satt & sov.

Var hos mina föräldrar igår på lilljul, min morfar 89 år hade mer energi än mig.
    Det som iallfall var roligt var att både mina systrar, systerdöttrar, farmor & pappa fick känna bebisen sparka REJÄLT därinne Hjärta

Ikväll ska jag & mannen gå och se "hundraåringen som klev ut genom ett fönster & försvann" på bio & sen äta en bit mat. Får se om jag kan hålla mig vaken Flört

• Lovely90

Tänk att det bara är tre dagar kvar på 2013 nu, sedan är 2014 här. Året då vi skall bli föräldrar!

Det känns skönt att det inte satt igång för någon av oss än. Min mammas kusin fick barn i v.30 och han har klarat sig bra (även om hans start i livet var bra). Är själv i v.31 nu och hoppas bebis stannar inne några veckor till :).

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-28 15:40:07 följande:
    Låter som en vidrig människa & jag förstår dig att du är upprörd & tycker allt är orättvist!

Säkert kommer symtom från din kropp som tycker du stressat för mycket. Jag har själv en jävligt jobbig familjesituation med min syster & min mamma. Har fått tvinga mig själv att lägga tankarna på dem åt sidan för att koncentrera mig på bebisen & min kropp. Man orkar inte hur mycket som helst!!

Det är verkligen svårt att koppla bort faktiskt!

Trodde vi skulle få lite semester nu (bokat 4 nätter på fint hotell i sthlm) men bilen stannade i arlandastad och vi inväntar bärgning! Jag och sambon skrattar faktiskt i det här...
  • kucke
    MagdalenaZ skrev 2013-12-28 18:38:38 följande:

Det är verkligen svårt att koppla bort faktiskt!

Trodde vi skulle få lite semester nu (bokat 4 nätter på fint hotell i sthlm) men bilen stannade i arlandastad och vi inväntar bärgning! Jag och sambon skrattar faktiskt i det här...
    MagdalenaZ: Läste ditt inlägg om denna hemska kvinna och jag lider med dig så mycket! Minns inte om du minns att även min pappa bara två månader efter min mammas begravning träffade en ny kvinna som han idag är förlovad med. Han lyssnade inte på mig och min syster vad vi tyckte om det och vi var jätte besvikna, och funderade på bryta kontakt med honom.  

Men tyvärr är ens förälder vuxen och gör som de vill. Vi förklarade tusen gånger hur vi kände, men han brydde sig inte om våran åsikt. Jag och min syster hade "turen" att hon är en bra människa. Hon gör allt för pappa, städar, diskar, lagar mat osv, och hon har alltid varit snäll mot oss. Det som dock sticker i våra ögon är att pappa försörjer henne trots att hon har egen inkomst.

Hon är från början från Polen och var tidigare gift, men eftersom hennes ex man var otrogen är han tvungen betala underhåll till henne. Det handlar om 10 000kr i månaden eller mer, och dessa pengar använder hon bara till sig själv och sitt barn och barnbarn i Danmark. Pappa är pensionär och betalar allt i hemmet. Mat, underhåll av huset och alla räkningar. Det tycker jag är så jäkla fel!

Men min syster och jag har kommit till den punkten att vi vet att han Inte lyssnar på oss när det gäller henne. Vi har helt enkelt accepterat att det är så och vi få försöka göra det bästa vi kan.

Tyvärr tror jag även din pappa är så, men jag tycker absolut du och din syster skall ställa denna vidriga människa mot väggen och prata med henne. Lyssnar hon inte och tar in, så har ni iaf försökt.

Skickar extra stor kram från nån som vet hur det är. <3

Ps. vad bra att du och din man kan skratta åt eländet med bilen, och önskar er en supermysiga nätter på hotell när ni väl tagit er dit :P

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014