• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Skärgårdsmamman01

Hej! Jag fick mitt andra barn i slutet av november. När jag slutade jobba innan min förlossning startade jag en blogg som vänder sig till andra väntande och nyblivna mammor. På bloggen finns en hel del tips om förberedelser inför förlossningen och tips som rör de första veckorna med bebis. Jag har också postat ett antal utmaningar som du som föräldraledig kan ta dig an när livet som föräldraledig känns trist. Bloggen innehåller också idéer för pyssel med äldre syskon och små tips för att hålla relationen med din partner vid liv. Tycker du det låter intessant? Klicka runt bland inläggen på min blogg för att läsa mer och följ mig gärna på: blogg.alltforforaldrar.se/skargardsmamman

• Joma

Jag är i vecka 29 å har gått upp 10 kg hittills! Imorgon är de dags för glukosen å jag är LIVRÄDD att jag ska spy så jag ska behöva göra om de :/ Håll tummarna är ni snälla! Ni som har druckit den, smakar den riktigt klök-illa eller de är inte så farligt? Ska ta med en citron iaf för de har många sagt.. Ni som har lätt för att bli illamående, hur gick de för er när ni gjorde de å varit fastande?

Jag bor i Skåne å ses gärna också! Tänker att de vore kanske lättast å ses i Helsingborg för vi verkar bo runt där alla, eller jag har kanske missuppfattat de? :)

• MiCorazon
    Joma skrev 2014-01-09 14:19:16 följande:
    Jag är i vecka 29 å har gått upp 10 kg hittills! Imorgon är de dags för glukosen å jag är LIVRÄDD att jag ska spy så jag ska behöva göra om de :/ Håll tummarna är ni snälla! Ni som har druckit den, smakar den riktigt klök-illa eller de är inte så farligt? Ska ta med en citron iaf för de har många sagt.. Ni som har lätt för att bli illamående, hur gick de för er när ni gjorde de å varit fastande?

Jag bor i Skåne å ses gärna också! Tänker att de vore kanske lättast å ses i Helsingborg för vi verkar bo runt där alla, eller jag har kanske missuppfattat de? :)
    Glukostestet var inte alls farligt. Smakar som sött vatten! Jag svepte det ganska snabbt och efter några sekunder så har det mesta av det söta i munnen försvunnit. Blev inte illamående eller behövde spy eller nåt. Så enligt mig så var det inte alls så illa som många har beskrivit. :) 
  • Zobeideh

Joma: jag tyckte inte glukosbelastningen va så farlig som jag trodde den skulle vara. Hällde i citron sen drack de på två min utan problem. Smaka sött men de va inte kräk äckligt som vissa tycker de e :-P tyckte de jobbigaste va att sitta där inne och vänta i 2 timmar innan man fick åka hem

• carina87

De här 140 dagarna, är det 240 arbetsdagar eller 240 dagar-dagar? Hur räknas helgdagar och sånt?
    Jag kommer inte komma upp i 240 dagar oavsett, men jag har varit heltidsstuderande innan dess så jag har verkligen ingen aning om hur illa det här blir.. jag utgår från grundbeloppet :(

• Emelie e
    carina87 skrev 2014-01-09 14:57:38 följande:
    De här 140 dagarna, är det 240 arbetsdagar eller 240 dagar-dagar? Hur räknas helgdagar och sånt?
    Jag kommer inte komma upp i 240 dagar oavsett, men jag har varit heltidsstuderande innan dess så jag har verkligen ingen aning om hur illa det här blir.. jag utgår från grundbeloppet :(
    Har du jobbat någonting under studietiden? Jag har själv pluggat heltid i tre år nu, men jobbat extra och även på sommaren. I så fall kan din arbetsgivare fylla i en blankett så att försäkringskassan sen beslutar om hur mycket föräldrapenningen blir. Jag utgår också från grundbeloppet men hoppas ändå att jag kommer upp i lite mer :)
  • MagdalenaZ

Du ska ha haft en SGI exakt 240 dagar före barnets beräknade födsel.

Så om du pluggade så kanske du jobbade innan du började plugga så man kan räkna på den inkomsten?

En sgi är en inkomst man haft längre än 6 månader..

Mitt råd är att skicka in papper och underlag till fk så får de räkna ut..
  • MagdalenaZ

Så om du pluggade så kanske du jobbade innan du började plugga så man kan räkna på den inkomsten?

• carina87
    MagdalenaZ skrev 2014-01-09 15:53:26 följande:

Alltså dagar-dagar som i även helger? inte 240 arbetsdagar?
    Jag har jobbat varje sommar sedan jag var 13 (shit, halva mitt liv) men den jag snackade med på FK sa att det måste vara en stadigvarande inkomst på 6 månader, precis som du säger och då spelar sommarjobben ingen roll, enligt henne...
    Jag antar att summan av kardemumman blir: 217 dagar-dagar sedan anställning och 33 dagar som heltidsstudent...
    Jag satt på politiskt mandat i ett par år, men det avslutade jag i maj förra året så det räknas inte in det heller sa hon.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014