• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • carina87
    flowers skrev 2014-01-09 06:40:10 följande:
    Hej tjejer.
    Det är så underbart att ni skriver så mycket och lägger upp härliga, inspirerande bilder i "bildtråden"
    Snart dags för mig att göra det också.
    Har köpt lite grann men är inte klar på låga vägar...
    Trots allt 10 veckor kvar så tid finns ju om jag använder den. =)
    Det där med sovandet har bekymrat mig en del.
    Sover ännu sämre nu och blir lite rädd när läkare och min BM säger "LIGG INTE på mage"!
    Svårt att säga till sig själv i sömnen att man inte ska ligga på mage, försöker göra mitt bästa och buffar upp med kuddar för att just inte hamna på mage, men ibland vaknar jag iaf med att jag ligger lite halvdant på magen.
    Nu är jag i vecka 29+1 (Vecka 30) och mina älskade lilla pojke som ligger i magen och gror buffar och sparkar under dygnets gång.
    Ännu är han blyg för sin pappa som jag tolkar det, så fort pappan lägger handen på magen så blir det stilla.
    Har han tur så kan han få känna en spark då och då men inte ofta.
    Igår fick jag hem en så där "gravid kula" (BOLA) tror jag den heter och har den vid magen så bebis kan lyssna. =)
    Lät pappan få lyssna och testade om han blev lugn av den men NEÄÄÄ han tyckte det lät som nått jul bjällrande.
    Verkar som det är mest anpassat för små foster och bebisar än män.
    Det här med FP. verkar minst sagt krångligt, dagar hit, dagar dit.
    Men denna djungel ska man väl klara av som allt annat på FK. sida.  

En fråga?

Ska vi försöka ordna till en gravid - träffa fika?
    Vet ju att vi bor lite utspritt men dem som bor i Skåne trakten (nedåt) kanske kan ordna en träff och vi som bor i Stockholm kan väl försöka att få till nån dag?

Hur många är det som bor i Stockholms regionen här i tråden?
    Jag bor i Stockholm och vill gärna ses :)
  • TomMon

Jag väger mig varje fredag, i fredags (v 31) hade jag gått upp 8 kg. Jag var underviktig innan graviditeten, vägde 54 till mina 173 cm och låg i fredags på 62.

Jag bor i Skåne.

• jesspett

Enl bm så har jag gått upp 14 kg, men då hade jag gått ner till 56 kg vid invägningen, brukar ligga på 58 men mådde ju illa i början så då var det bara frukt som funkade att äta! ;) Så jag räknar med att jag har gått upp ca 12 kg än så länge, låg på 70 kg förra veckan iaf! 

Det börjar kännas att man har en del extrakilon, speciellt när man ska in/ut ur bilen och när man böjer sig ner för att plocka upp saker från marknivå! Har börjat justera gårdsarbetet så jag har ställt ut pallar lite var stans som jag kan ställa saker på istället för att hela tiden ställa ner hinkar o dyl på marken. Tänker att jag sparar min rygg o mina höfter lite på det sättet iaf! =)

• Zobeideh

Tycker det e jobbigast att ta sig in och ut ur bilen. Magen når snart ratten haha spännande och se hur jag löser de om nu magen skulle bli så pass stor så ratten e helt ivägen :-P det e nu man önska att sambon hade körkort hehe

• MagdalenaZ

Nu så!

Föräldrapenning för sambo för föräldrautbildning måste man alltså "avstå" dagar. Mamma måste avstå dagar till pappa för att nu ligger alla 480 dagar på mamma. Så avstå de dagar han behöver för föräldrautbildningen.

Detta sköts manuellt och kommer inte kunna göras via mina sidor.

Blanketten heter 7470 avstå föräldrapenning och ligger på hemsidan. Har man inte skrivare kan man beställa hem den. Sedan måste pappan anmäla föräldrapenning manuellt, alltså via handläggare via telefon eller email.

• MagdalenaZ

Jag träffas gärna med skåne-tjejerna! :)

Sthlm tjejerna får gärna höra av sig när ni har er träff. Ska upp till sthlm snart och hade gärna träffat er oxå!

• Ziiah
    Emelie e skrev 2014-01-09 12:02:05 följande:
    Någon som bor nära Jönköping??
    Jag har 7 mil till Jönköping, känns som att jag sitter som en ensam liten prick här i Hjo..
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014