• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emelie e
    carina87 skrev 2014-01-09 16:45:47 följande:
    Alltså dagar-dagar som i även helger? inte 240 arbetsdagar?
    Jag har jobbat varje sommar sedan jag var 13 (shit, halva mitt liv) men den jag snackade med på FK sa att det måste vara en stadigvarande inkomst på 6 månader, precis som du säger och då spelar sommarjobben ingen roll, enligt henne...
    Jag antar att summan av kardemumman blir: 217 dagar-dagar sedan anställning och 33 dagar som heltidsstudent...
    Jag satt på politiskt mandat i ett par år, men det avslutade jag i maj förra året så det räknas inte in det heller sa hon.
    Man kan ansöka genom att fylla i att man varit timvikarie och de kan då räkna på det
  • Längtanefterlilladig
    Joma skrev 2014-01-09 14:19:16 följande:
    Jag är i vecka 29 å har gått upp 10 kg hittills! Imorgon är de dags för glukosen å jag är LIVRÄDD att jag ska spy så jag ska behöva göra om de :/ Håll tummarna är ni snälla! Ni som har druckit den, smakar den riktigt klök-illa eller de är inte så farligt? Ska ta med en citron iaf för de har många sagt.. Ni som har lätt för att bli illamående, hur gick de för er när ni gjorde de å varit fastande?

Jag bor i Skåne å ses gärna också! Tänker att de vore kanske lättast å ses i Helsingborg för vi verkar bo runt där alla, eller jag har kanske missuppfattat de? :)
    Jag har gjort 1 försök med glukosbelastningen i vecka 14-15 tror jag det var. Då mådde jag enormt illa överhuvudtaget och det gick bara inte att dricka det då.

Andra gången gjorde jag det i november så typ vecka 23-24. Och då var jag inställt på att det skulle smaka skit och jag skulle spy. Jag valde citronsmak första gången & andra gången apelsin. jag föredrar ju apelsin men helt klart en smaksak. Jag höll för näsan och svepte hela glaset med engång.

Det som var värst sen för MIG var att vänta dem här två timmarna efteråt. Man är ju hungrig då man fastat innan så magen kurrar ju och mår ju inte toppen av allt sött. Men det funkade för mig och jag klarade det.

Ta med dig hörlurar till din mobil om du har en smartphone så du kan uppehålla dig med musik och tvprogram. Dem hade ingen tv på när jag gjorde min belastning utan bara tidningar. Ångrade att jag inte tog med mig hörlurar. Sen tog jag med två mackor & en MER till att ha efteråt. Det var gott då kan jag säga!!

Det kommer gå bra, men mitt tips är svälj ner allt i ett svep och håll för näsan.
    Fokusera sen på andra saker än att känna efter hur din kropp mår.

Lycka till!
  • Sirek

Jag bor jubi Kungsbacka så klassar mig nog snarare som Göteborgare än hallänning. Det är 3 mil till gbg men drygt 10 till Halmstad t.ex.

Men jag hänger gärna på göteborgstjejerna för fika

Joma, jag ska också göra belastning imorgon, men detta blir min andra. Första gick bra men min bm sa att grav.diabetesen kan komma senare och därför gör jag en till. Håller med alla andra att det inte var så farligt utan det är väntan som blir trist.

• carina87
    Emelie e skrev 2014-01-09 17:23:07 följande:
    Man kan ansöka genom att fylla i att man varit timvikarie och de kan då räkna på det
    Även fast tjänsten avslutades långt innan det här var aktuellt?
  • Emelie e
    carina87 skrev 2014-01-09 17:57:35 följande:
    Även fast tjänsten avslutades långt innan det här var aktuellt?
    Jag har fyllt i ett år tillbaka, alltså 2013. Jobbade du någonting då? Ring annars försäkringskassan och kolla vad som gäller :)
  • Joma

Skönt å höra att de inte har varit så farligt som man kan tro iallafall! Ska försöka å inte tänka på hur jag mår efteråt :p Tänkte ta med en bok :)

Jag bor 4 mil ifrån Helsingborg men är där så ofta så de gör mig ingenting :) Bestäm ni andra!

• Ziiah

Är i vecka 30+6 och har gått upp exakt 11 kilo sedan inskrivningen i vecka 12, gick upp ett kilo i veckan under en period och blev lite orolig för hur det skulle sluta men nu går det väldigt långsamt uppåt vilket är bra tror jag. Den perfekta viktuppgången för mig under graviditeten är väl ca 15 kilo så får se vad det slutar på sedan :)

• SEM
    Ziiah skrev 2014-01-09 12:50:56 följande:
    Jag har 7 mil till Jönköping, känns som att jag sitter som en ensam liten prick här i Hjo..

Det tar lite mer än 1 h att köra till jkpg :)
  • MalinGrahn

Hej Tjejer.
    Idag har jag känt min bebis mindre än vanligt och vid den här tiden brukar det vara full fart på bebisen, men inte idag. Senast jag kände den var I eftermiddags början känna mig lite orolig, borde jag ringa fl och prata med dom?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014