• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Någon här inne hade varit på FL nu i gekas och då hade dem sagt att man ska känna 10 rörelser på en hel dag. Så tror inte de e någon fara de e många, jag e en av dem som haft en sån dag där bebisen rört sig mindre. Men känner du dig tryggare med att ringa FL så ska du absolut göra de. Som dem sa till mig de e bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite.

Jag fick tipset att svepa ett iskallt glas saft med is och ligga på sidan. Testa de

• MalinGrahn
    Zobeideh skrev 2014-01-09 21:54:19 följande:
    Någon här inne hade varit på FL nu i gekas och då hade dem sagt att man ska känna 10 rörelser på en hel dag. Så tror inte de e någon fara de e många, jag e en av dem som haft en sån dag där bebisen rört sig mindre. Men känner du dig tryggare med att ringa FL så ska du absolut göra de. Som dem sa till mig de e bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite.

Jag fick tipset att svepa ett iskallt glas saft med is och ligga på sidan. Testa de
    Okej, jag ringer och pratar med dom för att vara på den säkra sidan, I vanliga fall brukar det vara fullfart från åtta och frammåt, men nu har jag inte känt något, sen någon gang I eftermiddags, så därför jag reagerar.
  • Längtanefterlilladig
    MalinGrahn skrev 2014-01-09 21:45:26 följande:
    Hej Tjejer. Idag har jag känt min bebis mindre än vanligt och vid den här tiden brukar det vara full fart på bebisen, men inte idag. Senast jag kände den var I eftermiddags början känna mig lite orolig, borde jag ringa fl och prata med dom?

Håller med vad Zobeideh skriver. Min bebis har definitivt lugnare dagar & mer aktiva. Testa först att dricka en söt dryck typ saft eller nyponsoppa & ät något. Lägg dig sen ner på vänster sida. Ställ en timer på 1 timme. Har du inte känt 10 rörelser på den tiden så bör du kontakta FL. Det rådet gav min BM mig. Du ska se att bebisen vänt sig & sparkar inåt så du inte känner så mkt.
  • ananas86

Vi har tyvärr ingen i vår närhet som vi kan få/få köpa bebissaker av. Min sambos bröder har barn, men den ena har en ny bebis på g och den andre har redan gjort sig av med alla sina grejer.

Så vi hoppas vi ska kunna fynda och köpa begagnat. Kanske att vi får lite småprylar av våra föräldrar.

På tal om föräldrar..

Vi pratade för längesen här i tråden om familjemedlemmar som är energitjuvar. Jag berättade då om min mamma som inte hört av sig alls under min graviditet och är väldigt självupptagen..

Måste berätta att vi var på bio igår, jag och mamma. Efteråt tog vi en fika och pratade bebisar och graviditet en massa. Det var första gången mamma tagit sig tid att prata med mig på det sättet sen jag berättade om graviditeten.

Tror att det börjar bli mer verkligt för henne att hon ska bli mormor nu, magen går ju liksom inte att missa.. :P

Måste säga att det känns otroligt skönt att mamma tog sig tid för mig, behövde verkligen det! Hoppas att det blir fler gånger!

• ananas86

Jag hänger gärna med på en fika i Göteborgstrakten, om det skulle bli av!

Hur många är vi som bor kring Göteborg häri tråden?

• TomMon

Ananas86: vad härligt med lite mor- och dottertid! :) Ett tips, berätta för henne hur mycket du uppskattade det, ibland kan man behöva höra sådant för att veta vilken väg som är "rätt".

• majsa88

Jag undrar om min lilla kille ligger tvärsöver magen? Alltså inte med huvudet ner eller huvudet upp, utan huvudet på sidan o fötterna på andra sidan. För jag jag ligger exempelvis på vänster sida så känner jag klart o tydligt på ena sidan hur han håller på där inne o man ser hur buktar ut osv, men det känns samtidigt på den andra sidan också. Alltså tvärsöver, som att han sparkar ifrån med fötterna så att huvudet buktar ut på ena sidan o fötter på andra. Är det inte konstigt? Vissa daga känner jag hur han nuddar o sparkar på min urin blåsa o vissa dagar inte. Men har inte känt sparkar mot revbenet. Längesen sist. Förstod ni ens vad jag mena? Så svårt o förklara, hade vart så roligt o veta hur han ligger. Plus att jag inte kan skilja på kroppsdelarna som sticker ut :(

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014