• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • carina87
    Zobeideh skrev 2014-01-12 10:09:25 följande:
    Sjukt trött om dagarna. Känns som någon sugit ur all energin. Ändå blir det bara 3-4 timmars sömn per natt. :(
    Trist att höra att du har samma sak, men ändå lite betryggande. Det som är mest irriterande är att jag aldrig haft några sömnsvårigheter tidigare.
  • dalkullanemma

I början av graviditeten var jag jätte trött ! Är fortfarande trött men nu är det precis som för er svårt att sova ... :) Kanske förbereder sig kroppen för vad som komma skall? Och redan nu börjar den anpassa sig efter småbarns tiden så det inte blir sån stor omställning?

• Zobeideh
    carina87 skrev 2014-01-12 11:06:55 följande:
    Trist att höra att du har samma sak, men ändå lite betryggande. Det som är mest irriterande är att jag aldrig haft några sömnsvårigheter tidigare.
    Nä det har inte jag heller. har alltid somnat lätt och sovit hela natten. Så detta är någt helt nytt för mig att bli väckt varje j*kla natt :p och man kan ju inte säga att de blir bättre snart för då har ju lillen kommit och då ska de ammas m.m mitt i natten hehe
  • SEM
    TomMon skrev 2014-01-12 07:52:11 följande:
    Någon mer som fått klåda kring armbågar och bröstvårtor? Har typ fått små röda prickar som kliar litegrann. Det är absolut överkomligt men ändå störigt.

Jag har fått ett mysko sträck på benet som går lodrätt, och det kliar! Använder stövlar en hel del (promenad m hunden) så misstänker att det skaver?:p bm hade ingen aning om vad det var.

Haha, härlig tvättdiskussion vi har ;)
  • Tinapina

Jag sover oxå som en kratta. Sjukt irriterande bör klockan tickar på och man bara vill sova. I natt fördrev jag tiden med att göra en gästlista till dopet, haha!

• majsa88

Jag har fått ordentlig klåda på händer o armbågar. Började med röda prickar som har blivit värre o spritt sig. Har fått tid hus hudkliniken

• TomMon

Jag har också svårt att sova om nätterna, är sjukt trött på dagarna. Vaknar mellan 03-04 och är hungrig/kissig. Sedan är det svårt att somna om.

• Emmlala
    TomMon skrev 2014-01-12 11:41:59 följande:
    Jag har också svårt att sova om nätterna, är sjukt trött på dagarna. Vaknar mellan 03-04 och är hungrig/kissig. Sedan är det svårt att somna om.
    Samma här, svårt att somna och vaknar runt 5-6 varje morgon och har svårt att somna om... Hoppas det är något tillfälligt och att det inte håller i sig i 10 år nu ;)
  • SEM

Jag behöver hjälp.. :p

Amanda Svensson

Amanda Svanholm

Melker Svensson

Melker Svanholm

Alla byter efternamn idag o det ska vara ovanligt osv.. Svensson kommer typ bli ovanligt om några år:p min sambo heter Svensson, o han har haft det namnet som smeknamn.. Jag tycker det klingar vackrare mee Svensson.. Men mina nära o kära tycker jag är knäpp som ens tänker tanken att ta bort Svanholm?! :p

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014