• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • dalkullanemma
    SEM skrev 2014-01-12 12:59:04 följande:
    Amanda o Melker är bebisens tänkta namn ;)
    Har ni tänkt att gifta er i framtiden? Vems namn skulle ni då ta? Använd det namnet på barnet så slipper det byta sen om ni skulle gifta er och välja det andra. 
    Jag personligen tycker att det är lite roligare med Svanholm efter som att Svensson är så pass vanligt men tycker ni Svensson så ska det  självklart vara Svensson! 
    Jag har haft samma problem fast jag vill ha mitt efter namn för det är jätte ovanligt (sen känns det mer som vi hör till min släkt och familj om vi har deras namn) men killen vill ha sitt och det är ett av det vanligaste namnen. Men efter som att vi tänkt att gifta oss i framtiden och jag är så pass gammaldax så kommer vi då ta killens namn (efter som att det är tradition) därför ger vi nu vårat barn killens efternamn ;) Hihi vad jag krånglade till det... :) 
  • SEM
    dalkullanemma skrev 2014-01-12 13:18:51 följande:
    Har ni tänkt att gifta er i framtiden? Vems namn skulle ni då ta? Använd det namnet på barnet så slipper det byta sen om ni skulle gifta er och välja det andra. 

Jag personligen tycker att det är lite roligare med Svanholm efter som att Svensson är så pass vanligt men tycker ni Svensson så ska det  självklart vara Svensson! 

Jag har haft samma problem fast jag vill ha mitt efter namn för det är jätte ovanligt (sen känns det mer som vi hör till min släkt och familj om vi har deras namn) men killen vill ha sitt och det är ett av det vanligaste namnen. Men efter som att vi tänkt att gifta oss i framtiden och jag är så pass gammaldax så kommer vi då ta killens namn (efter som att det är tradition) därför ger vi nu vårat barn killens efternamn ;) Hihi vad jag krånglade till det... :) 

Ohå.. Jadu..jag vill byta efternamn när vi gifter oss.. Bara för att lixom ;) men gillar Svanholm.. Men min sambo är mer förknippat med Svensson än vad jag är med Svanholm. Inte lätt det här....
  • dalkullanemma
    SEM skrev 2014-01-12 13:23:29 följande:

Ohå.. Jadu..jag vill byta efternamn när vi gifter oss.. Bara för att lixom ;) men gillar Svanholm.. Men min sambo är mer förknippat med Svensson än vad jag är med Svanholm. Inte lätt det här....
    Då tycker jag att ert barn ska heta Amanda eller Melker Svensson. Om ni skulle valt det namnet om ni gifter er ! :) Haha nej det är lika här det är ju ingen som kallar mig mitt efternamn heller men killens hör man ofta. Jätte svårt för det är bara min släkt som har mitt efternamn i hela världen och det känns lixom som att man vill "höra dit" men killen vill ha sitt namn och jag följer traditionerna men det gör lite ont i hjärtat ;) 
  • LillsmurfanLisa
    SEM skrev 2014-01-12 12:57:47 följande:
    Jag behöver hjälp.. :p

Amanda Svensson
    Amanda Svanholm

Melker Svensson
    Melker Svanholm

Alla byter efternamn idag o det ska vara ovanligt osv.. Svensson kommer typ bli ovanligt om några år:p min sambo heter Svensson, o han har haft det namnet som smeknamn.. Jag tycker det klingar vackrare mee Svensson.. Men mina nära o kära tycker jag är knäpp som ens tänker tanken att ta bort Svanholm?! :p
    Nu kommer jag troligtvis bara att krångla till det för er, men jag vill ändå säga min mening :)

Jag tycker att Amanda Svanholm låter fantastiskt, men Melker Svensson är bättre än Melker Svanholm. By the way tycker jag att Svanholm var ett väldigt fint efternamn och jag förstår dina nära och kära, även om varken jag eller dem har något med saken att göra egentligen. Det är svårt det där. Nu minns jag inte om ni är gifta eller om ni planerar att gifta er, men hur skulle du göra med efternamn då? 

Min kille och jag har inte bestämt oss för varken förnamn eller efternamn än. Det finns en lista med förnamn, men ju mer vi tänker på det desto mer inaktuella känns dem :)
  • carina87
    SEM skrev 2014-01-12 12:57:47 följande:
    Jag behöver hjälp.. :p

Amanda Svensson
    Amanda Svanholm

Melker Svensson
    Melker Svanholm

Alla byter efternamn idag o det ska vara ovanligt osv.. Svensson kommer typ bli ovanligt om några år:p min sambo heter Svensson, o han har haft det namnet som smeknamn.. Jag tycker det klingar vackrare mee Svensson.. Men mina nära o kära tycker jag är knäpp som ens tänker tanken att ta bort Svanholm?! :p
    Vi tänker ge vårt barn bägge våra efternamn, men med solstrålens efternamn som mellannamn och mitt som efternamn. Mitt efternamn kommer alltid vara lite ovanligt, men jag förstår hur du tänker kring Svensson och jag tror inte du har helt fel.
  • SEM

Tack för era åsikter :D

Jag heter sjölv Stina, så tycker det klingar fint med Svensson, men jag får dumma blickar på mig när jag tar.upp det:p vi är inte gifta o det kommer nog dröja. Vi total renoverar en gammal missionskyrka till en bostad.

Jag o min sambo har haft skit svårt med namn, så hoppas det är en Amanda/Melker annars får vi det jobbigt :p

• Hallonpaj88
    MiCorazon skrev 2014-01-11 22:01:16 följande:
    Hallonpaj! Vecka 32 här med, 31+2 :) min lilla pojke ligger också med huvudet ner nu och var ganska lugn tills för några veckor sen. Nu är det full fart!

När är ditt bf? 12 mars är det dags för oss.
    Vad kul att dom båda verkar ha rally där inne =)

Jag är i vecka 31+1 idag o har bf 14/3 så då ligger ju vi rätt lika :)
  • carina87

Ramlade på magen (vänster sida) i pulkabacken (såklart!) och nu har jag lite ont på högersidan (där bebisen ligger) det har sparkat lite redan, men jag har ont i musklerna så vi får väl se vad som händer mer idag. Förhoppningsvis bara fler sparkar...

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014