Ms TomCat skrev 2014-01-13 13:34:29 följande:
Det här kommer att låta konstigt, men jag nästan önskar att något sånt hände mig (att livmodertappen blivit påverkad som för TomMon och qwerty1234) för då har man inte mycket till val än att just vila och stanna hemma. Problemet för mig just nu är att jag vill så mycket och inser inte mina begränsningar.
Har det jätte stressigt på jobbet stundvis och det är itne så trevlig stämning pga hög arbetsbelastning, och det tar verkligen emot att gå dit på mornarna... precis som hallonpaj88 skriver så har min bebis värsta gymnastikpassen under natten så sömnen är verkligen påverkad, och det gör inte mornarna roligare direkt.
Det är så surt att man förlorar så mycket inkomst på att vara sjukskriven, det är det som får mig att bita ihop tjurskalligt och plåga mig igenom veckorna som är kvar nu.
Men TomMon och qwerty1234 jag hoppas allt går bra för er - förstår att när man väl befinner sig i situationen är det inte lika önskvärt...
Jag vill bara att något annat ska ta beslutet åt mig att jag ska sjukskrivas och stanna hemma - så man inte har något val och inte behöver känna illojalitet mot arbetsgivaren eller behöva oroa sig över ekonomin - för man har just INGET val.
Men jag vill ju inte att något ska hända min lilla älskling...
konstigt inlägg det här blev... är väl kanske mest bara otålig.
Ingen annan som är trött på att vänta på D-dagen?
Jag förstår verkligen vad du menar. Jag har nedräkning till den dagen jag går hem från mitt, förlåt mig, helvetesjobb.
Jag har skrivit det flera gånger här men jag hatar verkligen min chef. Han har sedan dag 1 hackat på mig och sedan jag berättade att jag är gravid har han varit på mig varje dag och tjatat och hotat om att jag ska få sparken. Nu senast betalade han inte hela min lön så idag kommer facket kontakta honom så jag går runt och är orolig för hur han kommer bete sig nu.
Jag vill inte att min lilla kotte ska komma ut redan men jag läääängtar tills den dagen jag slipper gå upp på morgonen och göra mig i ordning medan jag har ont i magen av oro. Min mammaledighet kommer bland annat gå åt till att söka nytt jobb.
Jag blev sjukskriven i höstas pga utmattningssymtom men då blev han ännu mer på mig och ringde nästan varje dag. En dag hotade han med att försätta hela företaget i konkurs. Han är en riktig psykopat som ni hör.
Så jag förstår hur du menar med att man blir "avis" för att andra får gå hemma from nu men jag avundas inte pga av deras anledning.