• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Joma
    lele79 skrev 2014-01-12 19:49:25 följande:

Ja det var bara ett förslag men ska vi ta tag i ett datum, så ser vi hur många som är sugna och var vi bor o bestämmer plats efter det?

Hur har ni det mitt i veckorna?
    De låter bra :) Jag kan både i veckorna å på helgen, spelar ingen roll!
  • Längtanefterlilladig

Känner ni när er bebis har hicka?Ni som har barn vars huvud ligger neråt, känns hickan där huvudet är då? Jag känner hicka men uppe vid naveln. Regelbundet tickande.

• MiCorazon
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-12 20:19:29 följande:
    Känner ni när er bebis har hicka?Ni som har barn vars huvud ligger neråt, känns hickan där huvudet är då? Jag känner hicka men uppe vid naveln. Regelbundet tickande.
    Igårkväll var första gången jag kände hicka, i vecka 32 nu, och det kändes mer i mitten av magen, min ligger med huvudet ner nu. Har läst att det mest känns där bebisens rygg finns då det är där den "hoppar" som mest när den har hicka :) alltså så skall det tydligen inte kännas där bebisens huvud är.
  • Hallonpaj88
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-12 20:19:29 följande:

Jag känner hicka två gånger om dagen. Han ligger med huvudet ner så pickandet brukar vara höger nedanför naveln :)
  • TomMon

Min lilla tös ligger med huvudet ner och när hon hickar känns det strax under naveln ungefär.

• AlexandraNilsson

Då var det dags även gör mig att söka mig genom forumsdjungeln och hitta en grupp med BF Mars -14! Känns som jag hittat rätt, bättre sent än aldrig antar jag , så hej alla :)

• Ms TomCat
    LillsmurfanLisa skrev 2014-01-12 20:07:53 följande:
    Ja, det är bra att ha vänner för båda barnsnack och andra vänner som det går att prata allt annat med också :P Vad skönt att läsa att du verkar ha fått rätsida på din depression och att du är väl omhändertagen! Jag kan tänka mig att din sambos utlandstjänstgöring kan dra igång en hel del. Jag har fler vänner som varit i Afghanistan, både en och två gånger, och det är speciellt för mig som "bara" är vän. Kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att leva med någon som åker iväg. 
    Min sambo är från stor britannien och deras trupper arbetar väldigt annorlunda mot de svenska. Frågar du mig är deras krigs strategi lite uråldrad - ungefär som så att de väljer ut en patrull som får sticka ut huvudet på en åker - detta för att den bakomliggande patrullen ska se varifrån talibanerna skjuter och kunna besvara elden, man offrar med andra ord några soldater för att ta ner fienden... Änglavakt hade han minst sagt. Sambon är inte så storväxt, så minan han trampade på under sin sista patrull gick inte av för den var inställd på något tyngre, hans team polare bakom honom höll dock inte formationen ordentligt (vilket handlar om hur stort avstånd man ska hålla till framförvarande soldat), den tyngden han utgjorde kombinerat med trycket som nästa soldats tyngd utgjorde det detornetade minan. Det var många timmar som hann gå där vi här hemma inte visste vem i min sambos patrull som var avliden och vilka som var skadade för kommunkationen var så dålig. Vi visste bara att de fått kontakt i det området han skulle ut till samma dag, och att det var tung skottlossning, inte bara handvapen utan även raketer... I fem timmar fick de överlevande i patrullen sitta och bevaka platsen där en av dem mer eller mindre gått upp i rök, detta för att de aldrig lämnar någon efter sig och behövde invänta "rensning teamet". Ingen förstärkning fick de och ingen kom för att ta dem i säkerhet, utan de fick marschera tillbaka i 2 timmar för att nå det huset de använde sig av som bas. I 20 dagar behandlades min sambo för sitt trauma, varpå han förflyttades till ett av de större lägren för vakttjänstgöring istället för patrullering på frontlinjen. Det var dödsannonser på deras webbnät för anhöriga varje dag, många vänner till sambon stupade, så hemska minnen från den tiden. Men man uppskattar livet och vardagen på ett annorlunda sätt efter att ha varit igenom något sådant. Vilket tråkigt inlägg det här blev... Men... Min sambo arbetar nu med något så tråkigt som i kundtjänst för ett motocross företag haha, han cyklar till jobbet på 15 minuter och tycker livet i Sverige är ganska så soft haha. Både han och jag har återhämtat oss nästan 100% så vår/hans historia har ett lyckligt slut :) och nu ska vi ha en liten son om ca 2 månader och han kunde inte vara stoltare!!!
  • jesspett

Litet krusbär här i magen har hicka nästan varje kväll när jag lägger mig. Känns som en stark regelbunden puls i nedre delen av magen som håller i sig i nån minut eller längre. Känns på utsidan av magen också! 

Apropå att sova så har jag än så länge fått sova ganska bra, vaknar vid 3-4-tiden men annars får jag sova, än så länge... 

Har börjat tvätta alla bebiskläder vi fått begagnat från andra, använder varken sköljmedel eller torktumlare men när det blir lite torrare väder ute så kan man ju hänga kläderna ute, de blir lite mjukare då tycker jag. Speciellt om det råkar regna lite på dem! Jag ser det lite som naturens eget sköljmedel så det brukar hänga kläder här ute även när det kommer enstaka regnskurar (och snö har hänt också)!  =)

• dalkullanemma
    Ziiah skrev 2014-01-12 15:30:45 följande:
    Jag och killen har olika efternamn. Jag har två (typ). Pappas efternamn har jag alltid haft och när mamma och pappa gick isär fick jag mammas efternamn som ett andranamn. Om jag skulle välja på mina två efternamn skulle det bli pappas, bara det att killens efternamn också slutar på samma (qvist) så att lillen ska heta Maximilian Rundqvist Kjellqvist funkar tyvärr inte så trots att jag vill ha samma efternamn som bebisen så kommer han få ta sin pappas efternamn och så hoppas vi på att ekonomin finns för att vi ska kunna gifta oss i sommar och ta hans namn. Jag vet inte varför, men det känns bättre att ha samma efternamn som sitt barn... Så att alla vet att man hör ihop, hehe... Finns det fler som känner så eller är jag bara löjlig?

Känner lika som dig ! Det var det jag försökte få fram tidigare men du var helt klar bättre än mmig ;) jag och min sambo ska gifta oss så fort som möjligt och då blir det hans namn därför får babyn det nu :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014