• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy
    Skrånkan skrev 2014-01-11 17:44:34 följande:

Måste få fråga, varför använder ni sköljmedel? Har aldrig riktigt förstått grejen, mer än att det förstör vår natur med alla enzymer som hamnar i vårt vatten i sjöar och liknande? Dyrt är det oxå :/

Jag vet inget värre än o klä på sig kläder som e tvättade utan sköljmedel, dom blir så stela. Om man inte torktumlar o de gör jag bara med underkläder lakan o handdukar :)
  • LillsmurfanLisa
    Skrånkan skrev 2014-01-11 17:44:34 följande:
    Måste få fråga, varför använder ni sköljmedel? Har aldrig riktigt förstått grejen, mer än att det förstör vår natur med alla enzymer som hamnar i vårt vatten i sjöar och liknande? Dyrt är det oxå :/
    Jag använder bara sköljmedel till lakan och handdukar om jag inte har möjlighet att torktumla. I övrigt håller jag med dig, det är en helvetes miljöbov (som så mycket annat i använder i vardagen utan att tänka genom ordentligt). 
  • Lovely90

Verkar som min lilla i magen är mycket mer aktiv än era. Buffar, sparkar och knör hela tiden. Funderar på om hen någonsin sover? För det buktar alltid någonstans i magen. Blir nästan irriterad då det aldrig är lugnt, framförallt när jag skall sova. Vet inte om det är bra eller dåligt nu när ni skriver om era bekymmer..

• MiCorazon
    Lovely90 skrev 2014-01-11 18:39:16 följande:
    Verkar som min lilla i magen är mycket mer aktiv än era. Buffar, sparkar och knör hela tiden. Funderar på om hen någonsin sover? För det buktar alltid någonstans i magen. Blir nästan irriterad då det aldrig är lugnt, framförallt när jag skall sova. Vet inte om det är bra eller dåligt nu när ni skriver om era bekymmer..
    Min rör sig också väldigt mycket hela dagarna, ibland paus på någon timme men hade samma fundering som du: Sover han ALDRIG?? :) Han puffar, vrider och vänder sig och sparkar åt alla håll och kanter. Som mest aktiv är han på kvällen och natten men håller på så gott som hela dagarna. Antar att han kanske sover ganska mycket ändå men rör sig i sömnen..?

Iallafall, mysigt att känna honom så pass mycket eftersom det dröjde ganska lång tid innan jag fick första puffarna då livmodern är fram mot magen och fungerar som en stötdämpare.
  • Längtanefterlilladig
    Lovely90 skrev 2014-01-11 18:39:16 följande:

Precis sån var min bebis innan från vecka 27 tills iförrgår. Därav min enorma oro när det nästan inte kändes någonting.
  • majsa88

Problemet är att jag inte kan bara sluta prata med henne, hon är jätte ensam o hennes enda hopp i livet är mig. Men ja jag sätter ner foten o har avbrutit kontakten, men jag får så dåligt samvete för jag vet hur ensam o deppig hon är. Samtidigt ger hon en så mycket skuld o man känner så stor ångest. Tycker samtidigt synd om henne men ändå inte. Men snart kommer jag explodera, orkat inte mer. Jag har sagt ifrån så mycket , att jag bestämmer o min sambo, men hon säger saker som gör en galen. Som t.ex - då älskar du inte ditt barn tillräckligt om du inte bryr dig om hans hygien o tvätta hans kläder i allmän tvättstuga. Jag blir galen . O är jag blir arg får jag ont livmodern. Hon är så krävande, allt ska handla om henne. Alla ska bry si om henne. Alla ska lyssna på henne. Annars gör hon ens liv till ett helvete genom att ignorera en o betee sig som en 2 åring. aa

Hallonpaj88 skrev 2014-01-11 17:47:29 följande:
    Min mamma är likadan o vill vara med o följa med på allt. Gick så långt att jag slutade prata med henne i två månader för att hon betedde sig så illa men nu har vi börjat prata igen.

Jag måste kunna säga ifrån utan att få dåligt samvete när hon blir sur, inte lätt men jag försöker. Ett tips till dig, stå på dig o säg ifrån. Ingen annan vet vad som är bäst för ditt barn, oavsett hur många barn dom fött.

• Hallonpaj88
    majsa88 skrev 2014-01-11 19:47:34 följande:

Problemet är att jag inte kan bara sluta prata med henne, hon är jätte ensam o hennes enda hopp i livet är mig. Men ja jag sätter ner foten o har avbrutit kontakten, men jag får så dåligt samvete för jag vet hur ensam o deppig hon är. Samtidigt ger hon en så mycket skuld o man känner så stor ångest. Tycker samtidigt synd om henne men ändå inte. Men snart kommer jag explodera, orkat inte mer. Jag har sagt ifrån så mycket , att jag bestämmer o min sambo, men hon säger saker som gör en galen. Som t.ex - då älskar du inte ditt barn tillräckligt om du inte bryr dig om hans hygien o tvätta hans kläder i allmän tvättstuga. Jag blir galen . O är jag blir arg får jag ont livmodern. Hon är så krävande, allt ska handla om henne. Alla ska bry si om henne. Alla ska lyssna på henne. Annars gör hon ens liv till ett helvete genom att ignorera en o betee sig som en 2 åring. aa

Åh jag vet precis hur du känner. Min mamma är oxå ensam. Bra att du säger ifrån, försök ha henne på en viss nivå o försök att egentligen inte lyssna, du vet ju att hon har fel så tänk bara "jaja du tycker så". Vet hur svårt o jäkla jobbigt det är men vissa människor går bara inte att ändra på så då får man tänka hur man själv kan göra det bästa av situationen. Ibland känns det ju som man talar med en vägg.
  • Hallonpaj88

Vår lilla bebis rör sig dygnet runt o jag undrar oxå om han nånsin sover. Jag är i vecka 32 nu o dessa ständiga rörelser började för två veckor sen. Innan dess minskade rörelserna så jag var riktigt orolig, men jag tror det berodde på att han höll på att vända sig. Nu har han huvudet ner.

Kan det vara liknande för er, ni som känner minskade rörelser? Att bebben håller på o vänder dig o ligger tokigt just nu?

• majsa88

Jaaa exakt. .verkligen som en vägg. Henne går det verkligen inte att ändra på. inte ens ett mirakel. Ja jag kommer göra det snart. Väntar bara på att hon ska bestämma en gång till, då jävlar.får sluta känna ångest för hennes ensamhet. d

Hallonpaj88 skrev 2014-01-11 19:57:14 följande:
    Åh jag vet precis hur du känner. Min mamma är oxå ensam. Bra att du säger ifrån, försök ha henne på en viss nivå o försök att egentligen inte lyssna, du vet ju att hon har fel så tänk bara "jaja du tycker så". Vet hur svårt o jäkla jobbigt det är men vissa människor går bara inte att ändra på så då får man tänka hur man själv kan göra det bästa av situationen. Ibland känns det ju som man talar med en vägg.

• SEM
    LillsmurfanLisa skrev 2014-01-11 18:27:54 följande:
    Jag använder bara sköljmedel till lakan och handdukar om jag inte har möjlighet att torktumla. I övrigt håller jag med dig, det är en helvetes miljöbov (som så mycket annat i använder i vardagen utan att tänka genom ordentligt). 

Jag är en av de som inte använder sköljmedel, jag hade det förut till allt. Men slutade att använda det först till just lakan o handdukar. Handdukar får sämre vattenuppsugningsförmåga när det finns sköljmedel i. Nu använder jag det inte alls för upplever att klädernainte bli hårda o stela längre med bara tvättmedel :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014