• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mango08
    Emelie e skrev 2014-01-11 20:58:05 följande:
    Använder ni stödstrumpor?? Jag funderar på om man behöver göra det. En annan fråga är om ni upplever att ni blir väldigt varma ibland och svettas lätt???
    Jag använder stödstrumpor lite till och från. Har tre par så när alla ligger i tvätten så använder jag vanliga strumpor. Jag personligen märker ingen större skillnad med eller utan stödstrumpor, jag har inte blivit svullen ännu. Anledningen till varför jag köpte stödstrumpor var eftersom min mamma fick åderbråck i knävecken när hon var gravid med mig, och det kan man tydligen minska risken att få om man har stödstrumpor. Men jag tycker iaf att de är sköna att ha på sig och det kan ju inte skada =)
  • LillsmurfanLisa
    SEM skrev 2014-01-11 22:37:23 följande:
    Testa ;) jag ha gått över till flytande tvättmedel.också:p jag torktumlar alltid sängkläder (har en hund i sängen), och oftast handdukar med :) resten hänger jag upp. Dyrt att torktumla:p
    Flytande tvättmedel kör jag också på. Bästa!
  • Zobeideh

De här med att man blir varm och svettningar har kah haft sen början av graviditeten. Sjukt jobbigt. Medan alla sitter med polotröja och fryser kan jag. Sitta med ett linne och en tunn kofta och svetsas haha

• Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-11 19:13:45 följande:

Precis sån var min bebis innan från vecka 27 tills iförrgår. Därav min enorma oro när det nästan inte kändes någonting.
    Förstår det, jag är i v.33 oxh den håller fortfarande på så. Hoppas att jag slipper känna oro för att den skall vara alldeles för stilla.
  • TomMon

Jag har aldrig använt sköljmedel så jag vet inte vad jag missar! :) Har alltid tvättat med Via sensitive och torktumlar endast sängkläder. Fortsätter i samma bana alltså.

Stödstrumpor har jag inte börjat använda än, fötterna har ännu sin normala storlek.

Svettningar får jag då och då, sjukt jobbigt! Ja tänk allt vi går igenom, galet...

• majsa88

Hänger ni upp alla era kläder o låtwr de luft torka eller vad gör ni när ni inte använder torktumlaren?

• dalkullanemma

Jag har skrivit klart mina listor för bb väskan! Vart 3 stycken (en till mig en till sambon och en till bebisen ! Men har inte packat klart bbväskan för har inte köpt allt jag ska ha med sen . Jag har gått upp 15kgoch är i vecka 30 , det känns bra för jag har aldrig känt mig så fin som när jag blev gravid ! Känner mig jättevacker ;) Jag har tvätttat mina babykläder med endast tvättmedel för kemikalierna som är i sköljmedlet sitter ju i plagget även om sköljmedlet är oparfymerat ! Någon mer som börjat läcka bröstmjölk ? Har lääckt genom linnen och på lakaanet när jag sovit och liknande . Vet ju iallafall att jag har mjölk ! Önskar alla en trevlig helg !Emma

• TomMon

Ja, vi hänger upp tvätten för att lufttorka. Har sådana där hopfällbara tvättställ från Jysk. Vi har världens minsta tvättstuga så det är lite störigt, tvätten torkar i vardagsrummet...

• TomMon

Någon mer som fått klåda kring armbågar och bröstvårtor? Har typ fått små röda prickar som kliar litegrann. Det är absolut överkomligt men ändå störigt.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014