• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy
    majsa88 skrev 2014-01-11 14:27:22 följande:

Jag har köpt anpassat sköljmedel för bebisar som är parfymfria o allergi testade o rekommenderade från allergi förbundet. Dock så vet jag inte vad jag ska köpa för tvättmedel som är parfymfri o allergi vänlig. Någon som har tips? Tänkte också köpa en tvättmaskin till lillen. Vill inte tvätta hans kläder i allmän tvättmaskin då deras hud är så känsligt som nyfödd o har så dålig immunförsvar. Det går säkert jätte bra i allmänna tvätt stugor, men är lite känslig för det. Är det bara jag?

måste bara säga fy faaaaaaan vad min mamma går mig på nerverna. Herregud asså !!!!!!! Hon gör mig så förbannad, så att jag får ont livmodern. Ååhh..

Jag köpte skona tror jag de hette. Kolla på affären finns hur många som helst :)

Nu har vi egen tvättmaskin hemma, men ett tag va ja tvungen att tvätta i tvättstugan då körde jag alltid en tom maskin på typ 95grader innan, men har du plats o möjlighet att ha egen tvättmaskin hemma så tror jag de underlättar vardagen jättemycket :) men för bakterier är de nog ingen fara.
  • Zobeideh

Vi kör med softlan och kommer nog inte ändra heller. Älskar softlan och känner många barnfamiljer som använder de. Skulle jag däremot märka något på honom så kommer jag byta :)

Vi köpte egen tvättmaskin när vi flytta in i vår lägenhet förra året just för de underlättar när man har barn att kunna starta maskinen när man vill utan att tänka på boka tider m.m :)

• Längtanefterlilladig

Efter att inte ha känt bebisen på morgonen alls ringde jag upp FL igen. Fick prata med en annan barnmorska än igår. Jag sa att jag pratat med en BM igår & hon tyckte jag kunde avvakta. Men att min oro helt tagit över nu & jag VILL komma in. Självklart svarade hon mig då, kom med engång. Blev så paff,trodde jag skulle behöva tjata. Jag & min man åkte in & fick direkt komma in på CTG undersökning. Hjärtat hörde man direkt & det pickade på så fint. Fick sen ligga en stund & trycka på en knapp när jag kände sparkar. Kände tre små under 30 minuter. Men maskinen räknade ut 24 sparkar/timme. Barnmorskan tyckte det såg helt normalt ut. Läkaren tittade på CTG utskriften & valde att inte gå vidare med UL. 40 minuter senare var vi påväg därifrån. Snacka om snabbt. Kändes lugnande. Läkaren teori var att bebisen sparkar inåt & jag inte känner det. Skönt. Bebisen har sparkat lite under dagen, fortfarande ganska små sparkar. Men nog är han där alltid

• TomMon

Längtanefterlilladig: åh vad härligt! Skönt att ni nu kan lugna er, ha nu en riktigt skön och mysig lördag!

• carina87
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-11 16:23:51 följande:
    Efter att inte ha känt bebisen på morgonen alls ringde jag upp FL igen. Fick prata med en annan barnmorska än igår. Jag sa att jag pratat med en BM igår & hon tyckte jag kunde avvakta. Men att min oro helt tagit över nu & jag VILL komma in. Självklart svarade hon mig då, kom med engång. Blev så paff,trodde jag skulle behöva tjata. Jag & min man åkte in & fick direkt komma in på CTG undersökning. Hjärtat hörde man direkt & det pickade på så fint. Fick sen ligga en stund & trycka på en knapp när jag kände sparkar. Kände tre små under 30 minuter. Men maskinen räknade ut 24 sparkar/timme. Barnmorskan tyckte det såg helt normalt ut. Läkaren tittade på CTG utskriften & valde att inte gå vidare med UL. 40 minuter senare var vi påväg därifrån. Snacka om snabbt. Kändes lugnande. Läkaren teori var att bebisen sparkar inåt & jag inte känner det. Skönt. Bebisen har sparkat lite under dagen, fortfarande ganska små sparkar. Men nog är han där alltid
    Puh va skönt!! 
    Tänk att det kan vara sån skillnad på verkligheten och vad man faktiskt känner, tänker på antalet sparkar...
    Bra att du fick prata med någon annan och att hon förstod att oron i sig inte är att leka med.
    Hoppas helgen blir fantastisk och du kan slappna av ordentligt efter all oro.
  • Längtanefterlilladig
    TomMon skrev 2014-01-11 16:31:53 följande:
    Längtanefterlilladig: åh vad härligt! Skönt att ni nu kan lugna er, ha nu en riktigt skön och mysig lördag!

Ja nu ska jag inte klaga mer på hårda sparkar. Jag ska njuta av varje liten spark. Önskar också dig en mysig lördag
  • Längtanefterlilladig
    carina87 skrev 2014-01-11 16:33:45 följande:
    Puh va skönt!!  Tänk att det kan vara sån skillnad på verkligheten och vad man faktiskt känner, tänker på antalet sparkar... Bra att du fick prata med någon annan och att hon förstod att oron i sig inte är att leka med. Hoppas helgen blir fantastisk och du kan slappna av ordentligt efter all oro.

Tack ja maskinen kände av sparkarna men inte jag så moderkakan ligger väl ivägen för att jag ska känna kanske. Det var verkligen skillnad på barnmorska & barnmorska. Tur att det finns personal med omtanke & empati & inte bara känslokalla. Önskar också dig en fin helg
  • Tinapina

Någon som börjat packa bb-väskan än? Jag håller på att avverka en inköpslista. Det mesta till bebis är klart, ska bara sköljas upp. Till mig så vill jag ha lite nya fräscha mjuka kläder och det är lättare sagt ön gjort:/ sen allt annat smått och gott:) men det är mysigt att pyssla och greja med det:)

• Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2014-01-11 16:38:24 följande:
    Någon som börjat packa bb-väskan än? Jag håller på att avverka en inköpslista. Det mesta till bebis är klart, ska bara sköljas upp. Till mig så vill jag ha lite nya fräscha mjuka kläder och det är lättare sagt ön gjort:/ sen allt annat smått och gott:) men det är mysigt att pyssla och greja med det:)

Nej inte ännu men tittat igenom vad man ska ha med sig. Har du fått datum för snittet?
  • Sirek
    majsa88 skrev 2014-01-11 14:27:22 följande:
    Jag har köpt anpassat sköljmedel för bebisar som är parfymfria o allergi testade o rekommenderade från allergi förbundet. Dock så vet jag inte vad jag ska köpa för tvättmedel som är parfymfri o allergi vänlig. Någon som har tips? Tänkte också köpa en tvättmaskin till lillen. Vill inte tvätta hans kläder i allmän tvättmaskin då deras hud är så känsligt som nyfödd o har så dålig immunförsvar. Det går säkert jätte bra i allmänna tvätt stugor, men är lite känslig för det. Är det bara jag?

måste bara säga fy faaaaaaan vad min mamma går mig på nerverna. Herregud asså !!!!!!! Hon gör mig så förbannad, så att jag får ont livmodern. Ååhh..

vi har köpt neutral som tvättmedel sen är jag lite osäker på om det är skona eller neutral på sköljmedlet. Kommer inte köpa egen tm till hennes kläder utan det får räcka att hennes kläder tvättas separat.

Är det något särskilt med din mamma som har hänt?
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014