• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Va skönt att läsa längtanefterlilladig de va precis som min när jag åkte in på FL. Han låg och sprakade inåt

Nu kan du koppla av och njuta kram på dig :)

• Sirek

Längtan: vad skönt med normalt bemötande! Jag skriver normalt för tycker att det är så man ska bli bemött när man ringer in och är orolig

Men ännu skönare att allt såg bra ut med lillkillen! Hoppas du får en skön helg nu med

Och trevlig helg till er andra också såklart!!

• majsa88

tack för era svar, ska kolla upp de tvättmedlen ni använder o köpa , tror det är dags. ja jag har lite besluts ångest angående tvättmaskin, vet inte om jag överdriver eller inte, 
    min mamma påverkar mycket, vill bestämma hela tiden o vara fööör delaktig. jag tycker att det finns en gräns, men då blir hon sur. hon är så krävande så jag snart exploderar !!

• Zobeideh

Bara att tänka att det är ditt barn och ingen annan bestämmer. När mina föräldrar lägger sig i försöker jag göra klart för dem att detta e vårt barn inte deras. Det e jag och min sambo som bestämmer ingen annan. :)

• carina87
    Tinapina skrev 2014-01-11 16:38:24 följande:

Någon som börjat packa bb-väskan än? Jag håller på att avverka en inköpslista. Det mesta till bebis är klart, ska bara sköljas upp. Till mig så vill jag ha lite nya fräscha mjuka kläder och det är lättare sagt ön gjort:/ sen allt annat smått och gott:) men det är mysigt att pyssla och greja med det:)

Jag har börjat lite. Packat ett ombyte till bebisen och mina tofflor.

Mycket mer ska i: underkläder till mig, ombyte till bebisen, napp(?) amningsBH, jamasbyxor till mig, underkläder och tischa till pappan, kortlek (vet ju inte hur länge man blir där innan något händer)

Sen får vi se vad som mer åker i.
  • Tinapina

Längtan. Nej, inget datum än. Jag hoppas ju på att hon vänder sig men det känns inte speciellt sannolikt. Jag tycker det är lite tråkigt att det ska bestämmas så tight inpå men jag antar att de vill vänta ut tiden. Ska till BM 28 igen och efter det bokad tid på fl om hon har samma position(vilket hon har än så länge)

• Skrånkan

Måste få fråga, varför använder ni sköljmedel? Har aldrig riktigt förstått grejen, mer än att det förstör vår natur med alla enzymer som hamnar i vårt vatten i sjöar och liknande? Dyrt är det oxå :/

• LillsmurfanLisa
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-11 09:25:08 följande:
    Har era bebisar helt ändrat sitt sätt att röra sig OCH tiderna den rör sig på? Exempel från att ena dagen sparka jätte länge & hårt både morgon & kväll tills att andra dagen inte sparka någonting på morgonen & endast små buffar under dagen?
    Yes! Från att ha varit rejäla kickar runt jul är det numera mer små buffar. Dessutom på hela andra ställen (ut på sidorna nu). Tiderna är ungefär desamma, men det är inte alls lika ofta nu. Mycket lugnare, helt klart. 
  • Hallonpaj88
    majsa88 skrev 2014-01-11 17:24:26 följande:

tack för era svar, ska kolla upp de tvättmedlen ni använder o köpa , tror det är dags. ja jag har lite besluts ångest angående tvättmaskin, vet inte om jag överdriver eller inte, 
    min mamma påverkar mycket, vill bestämma hela tiden o vara fööör delaktig. jag tycker att det finns en gräns, men då blir hon sur. hon är så krävande så jag snart exploderar !!

Min mamma är likadan o vill vara med o följa med på allt. Gick så långt att jag slutade prata med henne i två månader för att hon betedde sig så illa men nu har vi börjat prata igen.

Jag måste kunna säga ifrån utan att få dåligt samvete när hon blir sur, inte lätt men jag försöker. Ett tips till dig, stå på dig o säg ifrån. Ingen annan vet vad som är bäst för ditt barn, oavsett hur många barn dom fött.
  • tvetalan

Fy vilken skitdag alltså. Tröstar mig själv med godis fastän jag har gått upp 13 kilo redan :/

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014