• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • TomMon

Hallonpaj88: usch vilken osympatisk chef. Är det ett litet företag? Verkar som att han tror att han kan bete sig hur som helst. Hoppas verkligen att du hittar ett nytt jobb som passar dig bättre.

• j3nnyy

TomMom
    När jag fick förlängd sjukskrivning så skickade läkaren intyget direkt till fk, så det ska du nog göra (om inte dom kan skicka direkt via datorn) men däremot behövde man inte fylla i de här som man själv skulle fylla i till fk igen om man va sjukskriven för samma sak. Utan läkarintyget räckte :)

• Emelie e
    majsa88 skrev 2014-01-13 15:04:42 följande:
    Magdalena, jag har en fråga till dig angående försäkringskassan, o hoppas på att du kan hjälpa mig :)

jag har pluggat sedan ett år tillbaka på universitet, innan dess var jag tim på SIFO, marknadsundersökningsföretaget. fick ut ungefär 8000 kr i månaden OM jag jobbade väldigt mycket.

senare har jag jobbat som tim på sahlgrenska, då jag hoppade in någon gång i veckan eller någon helg, men lönen som jag fick sammanlagt var minimalt. förutom på somrarna då jag jobba heltid.

när jag börja på universitet i vårterminen 2013  har jag tagit studielån o jobbat lite extra på sahlgrenska, 9000 kr i CSN o kanske 2000 kr från jobbet, fått ut ibland 11 000, o ibland mer eller mindre.
    men detta var bara under vårterminen, inte nu i höst. o sen jobbade jag 80 % i somras.

nu har jag en blankett som heter uppgifter - inkomst och årsarbetstid, där ruta 4. står timvikarie/ anställd vid behov. där ska jag i rutorna fylla i vilket år, månad o hur mycket jag lön per månad och timmar jag har jobbat, i 12 månader. 
    det är min arbetsgivare som ska skriva under, och frågorna är riktade till min arbetsgivare, som te.x : hur många timmar har den anställde arbetat etc. 

min fråga, är det jag som ska fylla i ? för i såfall har jag ingen anning? eller ska jag lämna detta till min chef? 
    o jag tror summan på de hela är väldigt lågt, tror på min csn ligger högre, hur blir min föräldrar penning då?

jag fattar verkligen ingenting, o vet inte hur jag ska gå till väga..har ringt FK . men får som svar att det är högbelstning.
    vill du hjälpa mig? hade uppskattat det verkligen
    Den frågan kan jag svara på, har själv fått en sådan blankett och är timvikarie. Jag lämnade blanketten till min chef som sedan lämnade den till den person som har ansvar för lönen. Sen ska du bara kontrollera att uppgifterna stämmer och skriva under :)
  • majsa88
    Emelie e skrev 2014-01-13 15:38:09 följande:
    Den frågan kan jag svara på, har själv fått en sådan blankett och är timvikarie. Jag lämnade blanketten till min chef som sedan lämnade den till den person som har ansvar för lönen. Sen ska du bara kontrollera att uppgifterna stämmer och skriva under :)
    tack ! kan nte jag själv direkt lämna till lönekontoret istället för chef? eller måste jag lämna den till chefen först?
  • Mia86gbg
    majsa88 skrev 2014-01-13 15:44:12 följande:
    tack ! kan nte jag själv direkt lämna till lönekontoret istället för chef? eller måste jag lämna den till chefen först?
    Jag lämnade till lönekontoret direkt o så skickade de in till FK, sen fick jag godkänns på FK-hemsida.
  • Zobeideh

Den 25 nov skickade jag in om moderskapsintyg nu nästa vecka har de gått 2 månader. Börjar känna lite panik. Hur lång tid ska de ta? :-/ och lönekontoret på mitt gamla jobb verkar sega :-/

• Hallonpaj88
    TomMon skrev 2014-01-13 15:17:40 följande:

Hallonpaj88: usch vilken osympatisk chef. Är det ett litet företag? Verkar som att han tror att han kan bete sig hur som helst. Hoppas verkligen att du hittar ett nytt jobb som passar dig bättre.

Tack. Ja ett litet företag, vi är 6 anställda. Hädanefter ska jag söka mig till lite större företag.
  • Tinapina

Sömnsvårigheter och illamående, fantastiskt! Sover ca 4 timmar per natt. Kan helt plötsligt börja må illa, framförallt efter jag ätit. Nu börjar det bli drygt, räknar ner. V 33.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014