• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Ms TomCat

Majsaa88 - förlåt men jag fnissa till lite.när jag läste ditt inlägg, fick en inre bild av hur bm försöker dra ner huvudet vaginalt på dig. Men jag tror att hon bara känner efter utanpå, precis ovanför blygdbenet kan de känna vilken kroposdel det är som pekar nedåt :)

• Heene
    majsa88 skrev 2014-01-14 10:18:32 följande:
    Vad bra att det gått bra för er hosbarnmorskan :)
    Jag var oxo hos bm idag, är i vecka 28+5 o sf måttet låg på 26. Det var inom normalkurvan, men lit under just de strecket exakt i mitten..men hon sa att allt var bra..ville så gärna veta hur han ligger, men det tyckte jon var svårt. Hon sa att han har fortfarande massa plats att röra sig på. Men att nästa gång kommer hon känna där nere om hon känner ett huvud. Vad menar hon? Ska hon stopp in fingrar?

Hon menar nog nere på magen =)
    Så kände min BM på mig sist iaf när hon försökte ta reda på hur h*n låg. Hon tog båda händerna och tröck ner där magen slutar, straxt ovanför glygdbenet typ. och då kunde hon känna att huvudet låg där nere =)
    Ganska coolt att hon kunde hålla det mellan sina händer =)

• majsa88
    Ms TomCat skrev 2014-01-14 10:28:06 följande:
    Majsaa88 - förlåt men jag fnissa till lite.när jag läste ditt inlägg, fick en inre bild av hur bm försöker dra ner huvudet vaginalt på dig. Men jag tror att hon bara känner efter utanpå, precis ovanför blygdbenet kan de känna vilken kroposdel det är som pekar nedåt :)
    hahaha jaa ibland kan det låta roligt =)

okej, har din bm gjort det? fan, ville verkligen veta hur han ligger, då jag verkligen inte har någon aning.
    känner inte tydliga sparkar mot revbenet o inga tydliga mot urinblåsan på ett tag nu, utan mer rörelser o man känner att det börjar bli trångt. mer mest rörelser på sidorna på magen.

aja bara o vänta tills nästa gång .
    förresten, brukar man få gå på förlossningsrunda? eller kan man själv ringa till förlossning o fråga om man får en liten guidning?
  • majsa88
    Heene skrev 2014-01-14 10:34:37 följande:

Hon menar nog nere på magen =)
    Så kände min BM på mig sist iaf när hon försökte ta reda på hur h*n låg. Hon tog båda händerna och tröck ner där magen slutar, straxt ovanför glygdbenet typ. och då kunde hon känna att huvudet låg där nere =)
    Ganska coolt att hon kunde hålla det mellan sina händer =)

haha okej, låter mer bekvämt än de jag trodde haha Flört

okej då är det bara o vänta tills nästa gång. ja, jag tycker att det är riktigt häftigt att de kan känna det, önska jag gick min BM utbildning nu, puggar bara till sjuksköterska nu, 3 år kvar att bli BM. hade vart gött o kunna känna själv o undersöka sig själv haha Skrattande
  • LillsmurfanLisa
    majsa88 skrev 2014-01-14 10:37:35 följande:
    hahaha jaa ibland kan det låta roligt =)

okej, har din bm gjort det? fan, ville verkligen veta hur han ligger, då jag verkligen inte har någon aning.
    känner inte tydliga sparkar mot revbenet o inga tydliga mot urinblåsan på ett tag nu, utan mer rörelser o man känner att det börjar bli trångt. mer mest rörelser på sidorna på magen.

aja bara o vänta tills nästa gång .
    förresten, brukar man få gå på förlossningsrunda? eller kan man själv ringa till förlossning o fråga om man får en liten guidning?
    Jag har efterfrågat det men i Stockholm görs det generellt inte. Det är bara om du är extremt rädd eller har andra behov som styr. Annars är det bara att vänta och se :)

• LillsmurfanLisa
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-14 09:19:40 följande:
    Igår var det dags för bm igen. Mitt sf mått är nu 30 i v 31+3 så han fortsätter följa sin kurva precis på pricken :)
    Han börjar fixera sig nu, huvudet låg längre ned än sist.
    Nu blir det besök varannan vecka.

Ni som ska föda på BB stockholm, ska någon på föreläsningen den 12/2?
    Ah, det låter intressant med föreläsning men jag har inte hört något. Ska till bm på torsdag så jag ska fråga henne då. Eftersom jag knappt vet var det ligger skulle det vara trevligt med en liten föreläsning. Då får man säkert reda på hur de jobbar där också. Det är alltid bra!

Om vi är fler så lär vi ses då!
  • LillsmurfanLisa
    ananas86 skrev 2014-01-14 09:56:15 följande:

Vi ska gå igenom hur vi vill ha förlossningen, jag, sambon och BM. Det ska ta ca en timma har BM sagt. Vi ska göra besök på spec. förlossningen också. Vet inte om det är för att jag går på spec. mvc eller om alla gör en förlossningsplanering..
    Ah, något sånt ska inte vi göra. Det verkar vara en specialare :)
  • Hallonpaj88
    majsa88 skrev 2014-01-14 10:18:32 följande:

Vad bra att det gått bra för er hosbarnmorskan :)

Jag var oxo hos bm idag, är i vecka 28+5 o sf måttet låg på 26. Det var inom normalkurvan, men lit under just de strecket exakt i mitten..men hon sa att allt var bra..ville så gärna veta hur han ligger, men det tyckte jon var svårt. Hon sa att han har fortfarande massa plats att röra sig på. Men att nästa gång kommer hon känna där nere om hon känner ett huvud. Vad menar hon? Ska hon stopp in fingrar?

Haha förlåt men började skratta för mig själv för jag trodde oxå hon skulle känna med fingrarna. Men hon kan känna på magen efter huvudet :)
  • Hallonpaj88
    LillsmurfanLisa skrev 2014-01-14 10:53:05 följande:
    Ah, det låter intressant med föreläsning men jag har inte hört något. Ska till bm på torsdag så jag ska fråga henne då. Eftersom jag knappt vet var det ligger skulle det vara trevligt med en liten föreläsning. Då får man säkert reda på hur de jobbar där också. Det är alltid bra!

Om vi är fler så lär vi ses då!
    Nej man fick boka det direkt på bb stockholm :)

Föreläsningen är i aulan på danderyds sjukhus. För att ha det lugnt på avdelningarna görs inga besök på förlossningen men man kanske får se bilder så man vet på ett hum hur det kommer se ut:) min sambo verkar mest nervös över var han ska parkera den dagen vi ska föda, haha, så jag hoppas detta lugnar honom :)
  • LillsmurfanLisa
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-14 10:59:19 följande:
    Nej man fick boka det direkt på bb stockholm :)
    Föreläsningen är i aulan på danderyds sjukhus. För att ha det lugnt på avdelningarna görs inga besök på förlossningen men man kanske får se bilder så man vet på ett hum hur det kommer se ut:) min sambo verkar mest nervös över var han ska parkera den dagen vi ska föda, haha, så jag hoppas detta lugnar honom :)
    Aha, det är inget jag har fått info om. Det har inte stått på hemsidan heller. Hur fick du reda på det? 
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014