• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ananas86
    Sirek skrev 2014-01-13 07:45:00 följande:
    det kan vara en vagel. Min man är ju optiker och när samma hände mig (fast i nedre ögonlocket) så sa han att man ska duscha varmt och sedan sätta tryck runt området. Det kom såklart inget på mig men han tömde den på jobbet istället. Gjorde inte ont utan var snarare skönt när "trycket" släppte. Så optiker eller vårdcentral, om det inte funkar hemma.

Det måste vara en vagel jag har.

Imorse när jag kom till jobbet såg det ut som någon hade boxat mig i ögat, kul när man har ett serviceyrke och träffar folk hela dagen! :P

Har haft liknande en gång tidigare, fösta dagen på gymnasiet.. Mindre lyckat det också, som att det inte skulle vara nog nervöst att börja på gymnasiet.. :P

Hoppas verkligen att det försvinner av sig självt, har ingen lust att gå till nån ögonläkare eller nåt sånt..
  • ananas86

Jag räknar också ner tills jag ska sluta jobba. 21/2 jobbar jag min sista dag.

Idag har jag haft en kollega med mig som ska vikariera för mig när jag är borta, så känns som att det börjar närma sig nu i alla fall! :)

Har några delmål på vägen, som jag hoppas får tiden att gå fortare.. Nästa måndag är det första föräldrargruppsträffen av fyra. Den 6/2 är det förlossningsplanering. Däremellan har vi massor att fixa/handla till mini och huset, så tiden borde gå ganska fort, tycker jag!

• Lovely90

Vi var på första föräldragruppsträffen igår. Det kändes bra och jag fick en känsla av att det närmar sig lite. Vi går i en grupp med andra par som skall ha i februari så de är ju lite längre gångna än vi men det känns bra. Idag skall vi hälsa på förlossningen och det skall bli riktigt spännande!

• LillsmurfanLisa
    ananas86 skrev 2014-01-13 23:53:24 följande:
    Jag räknar också ner tills jag ska sluta jobba. 21/2 jobbar jag min sista dag.

Idag har jag haft en kollega med mig som ska vikariera för mig när jag är borta, så känns som att det börjar närma sig nu i alla fall! :)

Har några delmål på vägen, som jag hoppas får tiden att gå fortare.. Nästa måndag är det första föräldrargruppsträffen av fyra. Den 6/2 är det förlossningsplanering. Däremellan har vi massor att fixa/handla till mini och huset, så tiden borde gå ganska fort, tycker jag!
    Vad innebär förlossningsplanering?
  • Hallonpaj88

Igår var det dags för bm igen. Mitt sf mått är nu 30 i v 31+3 så han fortsätter följa sin kurva precis på pricken :)

Han börjar fixera sig nu, huvudet låg längre ned än sist.

Nu blir det besök varannan vecka.

Ni som ska föda på BB stockholm, ska någon på föreläsningen den 12/2?

• Heene
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-14 09:19:40 följande:
    Igår var det dags för bm igen. Mitt sf mått är nu 30 i v 31+3 så han fortsätter följa sin kurva precis på pricken :)
    Han börjar fixera sig nu, huvudet låg längre ned än sist.
    Nu blir det besök varannan vecka.

Ni som ska föda på BB stockholm, ska någon på föreläsningen den 12/2?

Jag har inte ringt dom om det än men skulle vilja gå dit. Visste inte vilket datum det var eftersom jag inte ringt, men ska nog ta och ringa dem idag och boka in mig  =) Vill ju gå.
    Vet du vilken tid det är? Kommer nog få gå själv iaf då sambon jobbar fram till 2230 just den dagen...

• Hallonpaj88
    Heene skrev 2014-01-14 09:46:05 följande:

Jag har inte ringt dom om det än men skulle vilja gå dit. Visste inte vilket datum det var eftersom jag inte ringt, men ska nog ta och ringa dem idag och boka in mig  =) Vill ju gå.
    Vet du vilken tid det är? Kommer nog få gå själv iaf då sambon jobbar fram till 2230 just den dagen...

Den verkar bra :) mellan 17-19 har jag för mig att den var.
  • ananas86
    LillsmurfanLisa skrev 2014-01-14 08:49:00 följande:
    Vad innebär förlossningsplanering?

Vi ska gå igenom hur vi vill ha förlossningen, jag, sambon och BM. Det ska ta ca en timma har BM sagt. Vi ska göra besök på spec. förlossningen också. Vet inte om det är för att jag går på spec. mvc eller om alla gör en förlossningsplanering..
  • ananas86

Har varit på besök hos BM precis, mini mår bra och magen växer som den ska. H*n har inte fixerat sig ännu, men ligger med huvudet neråt sen några veckor tillbaka.

Enda frågetecknet var ett svagt plus för bakterier på urinstickan, men BM tyckte jag skulle lämna ett nytt urinprov om två veckor bara..

Nu ska jag strax på nytt fosterhjärtultraljud.. De fick inte alla bilder en ville ha sist pga att mini inte ville hålla sig still en sekund.. :P Så nu hoppas jag att de får bra bilder, så blir det ingen mer undersökning förrän h*n får komma ut och se världen! :)

• majsa88

Vad bra att det gått bra för er hosbarnmorskan :)

Jag var oxo hos bm idag, är i vecka 28+5 o sf måttet låg på 26. Det var inom normalkurvan, men lit under just de strecket exakt i mitten..men hon sa att allt var bra..ville så gärna veta hur han ligger, men det tyckte jon var svårt. Hon sa att han har fortfarande massa plats att röra sig på. Men att nästa gång kommer hon känna där nere om hon känner ett huvud. Vad menar hon? Ska hon stopp in fingrar?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014