• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88
    LillsmurfanLisa skrev 2014-01-14 11:34:11 följande:
    Aha, det är inget jag har fått info om. Det har inte stått på hemsidan heller. Hur fick du reda på det? 
    Jo det står på bb stockholms hemsida under informationskväll eller något sånt.
  • LillsmurfanLisa
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-14 10:59:19 följande:
    Nej man fick boka det direkt på bb stockholm :)
    Föreläsningen är i aulan på danderyds sjukhus. För att ha det lugnt på avdelningarna görs inga besök på förlossningen men man kanske får se bilder så man vet på ett hum hur det kommer se ut:) min sambo verkar mest nervös över var han ska parkera den dagen vi ska föda, haha, så jag hoppas detta lugnar honom :)
    Nu såg jag, på hemsidan! Informationskväll en gång i månaden. Jag ska ringa och prata med dem idag för att se om jag kan boka. 

Haha, det lugnar nog med en infokväll. Personligen skulle jag inte våga ta bil till förlossningen (stressad blivande pappa som ska köra, parkeringsplatsletande, mm), framför allt inte när man får taxi betald men det är ju olika vad som känns bäst :)
  • ananas86

Allt såg bra ut på fosterhjärtultraljudet, så nu slipper vi fler kontroller tills mini är ute! :)

Känns tråkigt att sambon inte har kunnat vara med det senaste bara, nu när han jobbar så långt bort..

Men alla BM-besök fram till BF är inbokade nu.. Insåg att det inte alls är lång tid kvar, börjar känna mig förväntansfull och pirrigt i magen nu! Som innan jul eller födelsedagen när man var liten! :)

Snart kan man börja räkna dagar till BF istället för veckor! :)

• Hallonpaj88
    LillsmurfanLisa skrev 2014-01-14 11:53:13 följande:
    Nu såg jag, på hemsidan! Informationskväll en gång i månaden. Jag ska ringa och prata med dem idag för att se om jag kan boka. 

Haha, det lugnar nog med en infokväll. Personligen skulle jag inte våga ta bil till förlossningen (stressad blivande pappa som ska köra, parkeringsplatsletande, mm), framför allt inte när man får taxi betald men det är ju olika vad som känns bäst :)
    Vad bra att du hittade:) får man taxi betald? Det visste vi inte :) hur går man tillväga då?
  • ananas86

Fick precis ett chockbesked!

Pga min skoliosopererade rygg och skruvar som sitter dumt till kommer jag bli snittad.

Läkaren på spec.mvc och en ortoped har tittat på mina röntgenbilder och konstaterat att det finns en risk att barnet skulle bli skadat om jag föder vaginalt.

De kommer boka in en tid för snitt en vecka innan BF, så runt den 5/3.

Nu blev tiden helt plötsligt mycket kortare och tusen frågor snurrar i huvudet..

Känns på ett sätt skönt att få veta nu, för tänk om jag hade försökt föda och inte vetat något, fy hemska hemska tanke!

Ska jobba nu, känner mig helt yr! :S

• Hallonpaj88
    ananas86 skrev 2014-01-14 12:48:27 följande:

Pga min skoliosopererade rygg och skruvar som sitter dumt till kommer jag bli snittad.

Läkaren på spec.mvc och en ortoped har tittat på mina röntgenbilder och konstaterat att det finns en risk att barnet skulle bli skadat om jag föder vaginalt.

Nu blev tiden helt plötsligt mycket kortare och tusen frågor snurrar i huvudet..

Känns på ett sätt skönt att få veta nu, för tänk om jag hade försökt föda och inte vetat något, fy hemska hemska tanke!

Oj förstår att det kom som en chock men skönt att de bryr sig o tar dig på allvar i ändå rätt god tid. Tänk de som får veta bara nån vecka/dagar innan. Ta det lugnt :) (säger världens mest stressade haha)
  • TomMon

Ananas86: vad skönt ändå att de kollat upp saker och ting riktigt ordentligt! Får mig att tro lite på sjukvården igen!

• LillsmurfanLisa
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-14 12:25:33 följande:
    Vad bra att du hittade:) får man taxi betald? Det visste vi inte :) hur går man tillväga då?
    Nu är vi inbokade, så vi ses den 12 februari! 

Ja, taxi får vi betalt till/från förlossningen. Sjukresa kallas det. Läs mer om ur det fungerar (i Stockholm) här: http://www.fardtjansten.sll.se/sv/Vara-resealternativ/Sjukresor/Sjukresa-vid-forlossning/

För er andra som bor på andra håll i Sverige finns det liknande system, men där jag har jag tyvärr inte så mycket info kring.
  • LillsmurfanLisa
    ananas86 skrev 2014-01-14 12:48:27 följande:

Oj, vad omtumlande nyheter men bra att vårdpersonalen är seriösa och grundliga. Du kommer att smälta det här och vara redo när det väl är dags, helt klart!
  • Hallonpaj88
    LillsmurfanLisa skrev 2014-01-14 13:17:30 följande:
    Nu är vi inbokade, så vi ses den 12 februari! 

Ja, taxi får vi betalt till/från förlossningen. Sjukresa kallas det. Läs mer om ur det fungerar (i Stockholm) här: http://www.fardtjansten.sll.se/sv/Vara-resealternativ/Sjukresor/Sjukresa-vid-forlossning/

För er andra som bor på andra håll i Sverige finns det liknande system, men där jag har jag tyvärr inte så mycket info kring.
    Vad kul!

Men vad bra. Ska kolla lite mer med min bm för hon har inte sagt något om det.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014