• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Tinapina

Längtan. Hade detta varit mitt första barn så hade det nog inte varit tal om något annat än att försöka vända men nu har jag erfarenhet av det och BM själv trodde inte att det skulle lyckas. Överläkaren kanske gör en annan bedömning men det tvivlar jag.

Min stora tjej, snart 7 år, tog de i v 38+4 men tydligen visar nya studier att bebisar mår bäst av att de tas ut i v 39 och antar att de menar 39+0. Så nära beräknat bf som möjligt. Sen är det ju lite olika med vilka dagar som de har planerade snitt i olika landsting men här i Halmstad är det onsdagar som är snittdagar.

Skulle bebis försöka ta sig ut innan så blir det ett akut snitt. Även om akut låter hemskt så är det inte ofta sådär superbråttom utan man har ofta ett par timmar på sig el till och med till dagen efter.

• Emelie e

Har problem med värk i rygg samt fötter..försöker röra på mig för att inte få ont i ryggen men då får jag ont i fötterna så att de värker :S har ni tips på vad jag kan göra?? Är några veckor kvar :P

• ananas86

Mina krämpor börjar komma mer på allvar nu! Har ont i ljumskarna och ner mot underlivet. Det sticker, ilar och känns som kraftig mensvärk.

Känns som att det inte finns mer plats kvar inne i min kropp nu! Magen måste börja växa mer utåt, för snart känns det som att höfterna/ljumskarna ska spricka! Får mer och mer sammandragningar också!

Sover jättedåligt på nätterna, så känner mig helt utmattad! Ska egentligen jobba 3 1/2 vecka till, men hoppas på att bli sjukskriven! Har mått ganska bra tidigare, så har inte klagat på jobbet förrän nu. Min chef såg på mig att jag hade det jobbigt idag, så vi kom överens om att jag skulle gå hem. Gick 2 1/2 timma tidigare och nu har jag bara vilat hela kvällen.

Ska till BM imorgon, så jag hoppas på att slippa jobba mer!

Sökte inte gravidpenning eftersom jag mådde så bra fram tills för ett par veckor sedan, BM trodde inte heller att det skulle behövas.. Men nu kan jag ju säga att jag ångrar det!

• Tinapina

Någon mer som lider av fruktansvärd halsbränna!? Nu funkar ingenting längre, fattar inte hur jag ska fixa de sista veckorna om det ska va så här illa:/

• j3nnyy
    Tinapina skrev 2014-01-28 20:17:55 följande:

Någon mer som lider av fruktansvärd halsbränna!? Nu funkar ingenting längre, fattar inte hur jag ska fixa de sista veckorna om det ska va så här illa:/

Jag har haft det, sista veckan kräktes jag flera gånger om dagen. I fredags började jag spy blod o då kände jag att nu räcker det.. Har inte sovit på tre månader eller kunnat ligga ner. Provade alla jäkla huskurer, o samarin rennie gaviscon allting smakar ju så illa efter ett tag MEN gick till Apoteket i lördags o va i typ upplösningstillstånd. Blev rekommenderad omeprazol. Är 1 tablett du sväljer, en gång om dagen. Tog den i lördags eftermiddag o sov heeeeela natten till söndag. Är så himla lycklig nu. Har fått mitt liv tillbaka. Kan tillomed ligga rak lång på rygg! Och de smakar inte äckligt heller!
  • paulineee

Hur går det för er med försäkringskassan? Jag tycker det är en djungel utan dess like! Har fixat med min inkomst och mina sidor så för min del är det "bara" att börja planera egentligen. Men för sambon... Hur tusan gör man för att planera in hans ledighet? Han har också gjort en "användare" så han har tillgång till sina egna sidor och uppgifter, men de enda stället vi hittar någonting om registrera inkomst mm så behöver vi barnets personnr. Himla svårt att ge dom ett personnr i nuläget... Är det så illa att man inte kan planera in hans ledighet innan barnet är fött? Hur har ni gjort? 

Tacksam för alla svar!

• biodynamisk

Har också haft jättemycket problem med halsbränna. Precis som j3nnyy började jag ta omeprazol och har inte känt av halsbrännan överhuvudtaget! Otrolig lättnad

• Tinapina

J3nny. Jag har ätit omeprazol de senaste 6-8 veckorna men de har nu tappat sin effekt:( de är ju de bästa som finns på marknaden så du förstår min förtvivlan:(

• Längtanefterlilladig
    j3nnyy skrev 2014-01-28 20:24:49 följande:
    Jag har haft det, sista veckan kräktes jag flera gånger om dagen. I fredags började jag spy blod o då kände jag att nu räcker det.. Har inte sovit på tre månader eller kunnat ligga ner. Provade alla jäkla huskurer, o samarin rennie gaviscon allting smakar ju så illa efter ett tag MEN gick till Apoteket i lördags o va i typ upplösningstillstånd. Blev rekommenderad omeprazol. Är 1 tablett du sväljer, en gång om dagen. Tog den i lördags eftermiddag o sov heeeeela natten till söndag. Är så himla lycklig nu. Har fått mitt liv tillbaka. Kan tillomed ligga rak lång på rygg! Och de smakar inte äckligt heller!

Känns som man får ta till omeprazol här också. Rennie hjälper inte. Åt omeprazol i 6 veckor varje dag i början av graviditeten pga svår magkayarr. Ska vara ofarligt för bebisen.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014