• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88

Åh min bästa vän messade nyss. De har precis varit på rul och väntar en flicka till midsommar. Nu får jag äntligen köpa newbies flickkläder =)

• Lovely90

Mina besök hos BM hittills:

V.8+6: första träffen.

V.10+6: inskrivning, kolla socker och järnvärde, lämna urinprov, vägning + UL.

V.17+6: RUL.

V.22+4: kolla socker och järnvärde samt blodgrupp, vägning+ prat om graviditeten.

V.27+6: kolla socker och järnvärde, mätte magen + prat om graviditeten.

V.31+6: kolla socker och järnvärde, mäta mage.

V.33+6: mäta mage och prata om graviditeten.

Inbokade möten:

V.35+1 (på fredag).

V.37+4.

Sen tror jag det blir träff varje vecka fram tills bebis kommer :)

• MiCorazon

Fram till vecka 30 besök var tredje vecka sen efter det varannan.

Vi tar blodtryck, kissprov, mäter och känner på magen och lyssnar på hjärtljud. Den här veckan kollade hon även om bebis fixerat sig.

vecka 35
  • ananas86

Jag går också varannan vecka till BM, sen träffar jag läkaren ca 1 gång/månad.

Idag var mitt blodtryck högre, så fick stanna kvar och göra en ny mätning en halvtimme senare. Det låg på 160/80 vid båda mätningarna, så jag fick träffa en läkare. Han höjde dosen på min blodtrycksmedicin och ordinerade vila. Så pga blodtrycket och mina övriga "vanliga" gravidkrämpor blev jag sjukskriven! Känns otroligt skönt att äntligen få vila! :)

Annars såg allt bra ut, urinprov, hjärtslag, SF-mått och blodvärde var perfekat!

Ska kolla blodtrycket igen på fredag och se så det går ner. Sen blir det förlossningsplanering och sammanfattning nästa vecka, den 5:e.

Det känns ju inte kul med högt blodtryck, men nu ska jag fokusera på mini och vila så mycket jag kan! Inte många veckor kvar till 4:e mars nu!

• Sirek

Jag går varannan vecka sedan jag var i vecka 32 (i mitt fall fredagar, då blir det 31+6, 33+6, 35+6, 37+6 & 39+6). Så vi har bokat fram till bf. Spännande att se om det blir fler besök eller om bebisen kommi till dess

• SEM

Jag har fruktansvärda nätter ibland. Mår illa, hunger, kissnödig... Var vaken från 1 till 4 inatt och väckarkl. Tjuter vid 6.. Så inatt bröt jag ihop totalt.. Va jobbigt.. Går in i v 36 idag <3

• j3nnyy

Vart hos min bm idag, hon trodde inte jag skulle behöva gå över tiden. Håller verkligen tummarna! Bebisen ligger så långt ner att hon gjorde UL för att kolla att det stämde. Hon tycke jag skulle försöka knipa två veckor till iaf :) men hon sa att hon kan ju såklart inte säga när bebisen kommer såklart men det va så hon trodde iaf.

Jag har alltid vart inställd på att den kommer komma för tidigt, alltså typ nån vecka men nu känns som att jag kommer behöva bli igångsatt två veckor över för att hon sa sådär haha

• MiCorazon
    j3nnyy skrev 2014-01-29 18:01:55 följande:
    Vart hos min bm idag, hon trodde inte jag skulle behöva gå över tiden. Håller verkligen tummarna! Bebisen ligger så långt ner att hon gjorde UL för att kolla att det stämde. Hon tycke jag skulle försöka knipa två veckor till iaf :) men hon sa att hon kan ju såklart inte säga när bebisen kommer såklart men det va så hon trodde iaf.
    Jag har alltid vart inställd på att den kommer komma för tidigt, alltså typ nån vecka men nu känns som att jag kommer behöva bli igångsatt två veckor över för att hon sa sådär haha
    Åh så spännande! Vilken vecka är du i nu? Jag har inget emot om min kommer lite tidigare :)..men har ingen känsla om hur det blir.

Vad är det som fått dig att känna att bebisen kommer tidigare?
  • j3nnyy
    MiCorazon skrev 2014-01-29 18:08:24 följande:
    Åh så spännande! Vilken vecka är du i nu? Jag har inget emot om min kommer lite tidigare :)..men har ingen känsla om hur det blir.

Vad är det som fått dig att känna att bebisen kommer tidigare?
    Jag är i 34+1. Jag tror den kommer dröja, men min bm tror att hon kommer innan v 38 för bebisen ligger så himla långt nere. Startklar haha. Har inte haft en enda sammandragning men hon sa att det är bara bra :p
  • Joma

Jag har inte gått så ofta till bm faktiskt, ska däremot börja gå varannan vecka nu från å med måndag! Vi har mätt magen, lyssnat på hjärtljuden, tagit stick i fingret å lämnat urinprov varje gång :)

Jag bloggar på www.hannene.blogg.se :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014