• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy
    Tinapina skrev 2014-01-28 20:47:20 följande:

J3nny. Jag har ätit omeprazol de senaste 6-8 veckorna men de har nu tappat sin effekt:( de är ju de bästa som finns på marknaden så du förstår min förtvivlan:(

Åh nej :( då förstår jag. Jag har inte ens längtat efter bebisen på senaste tiden utan bara efter att bli av med halsbrännan så jag förstår exakt. Det finns faktiskt inget värre.. Foglossning i all ära, men jag är hellre rullstolsburen än att ha denna fruktansvärda halsbränna. Kan inte läkaren på mvc skriva ut något på recept som är snäppet värre än omeprazol? Måste ju finnas något!!
  • Tinapina

Ja, det är ingen fara för bebisen. Men vad gör jag när tom omeprazol inte har någon effekt längre?? Jag börjar bli tokig:(

• Tinapina

Inte vad jag vet. Tror de omeprazol man får på recept är samma styrka bara att man får fler och de ingår i högkostnadsskyddet:/

Vet inte om det har att göra med att bebis huvud ligger högst upp och hela tiden trycker på. Det är alltså inte "bara" när jag ligger ner el böjer mig fram utan det står upp i halsen hela tiden. Kan ju inte va bra för varken halsen eller tänderna heller?

• Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2014-01-28 20:55:43 följande:
    Inte vad jag vet. Tror de omeprazol man får på recept är samma styrka bara att man får fler och de ingår i högkostnadsskyddet:/ Vet inte om det har att göra med att bebis huvud ligger högst upp och hela tiden trycker på. Det är alltså inte "bara" när jag ligger ner el böjer mig fram utan det står upp i halsen hela tiden. Kan ju inte va bra för varken halsen eller tänderna heller?

Usch, lider med dig. Det är HEMSKT. Det finns ju omeprazol 10 mg & 20 mg. Sen finns ju andra mediciner att ta också. Men vet inte om det är ok förgravida. Antar att du tänker på mat & undviker vissa saker. Det är ju för att allt pressas uppåt som man får magkatarr & halsbränna
  • Längtanefterlilladig
    paulineee skrev 2014-01-28 20:42:36 följande:
    Hur går det för er med försäkringskassan? Jag tycker det är en djungel utan dess like! Har fixat med min inkomst och mina sidor så för min del är det "bara" att börja planera egentligen. Men för sambon... Hur tusan gör man för att planera in hans ledighet? Han har också gjort en "användare" så han har tillgång till sina egna sidor och uppgifter, men de enda stället vi hittar någonting om registrera inkomst mm så behöver vi barnets personnr. Himla svårt att ge dom ett personnr i nuläget... Är det så illa att man inte kan planera in hans ledighet innan barnet är fött? Hur har ni gjort?  Tacksam för alla svar!

Ja det är en djungel. Tror att faderskapsbeviset måste vara inne & barnet fött innan din sambo kan planera. Men jag är inte säker. Jag tänkte lägga in mina dagar snart. Men jag undviker det varje dag. Är så krångligt.
  • j3nnyy
    Tinapina skrev 2014-01-28 20:55:43 följande:

Inte vad jag vet. Tror de omeprazol man får på recept är samma styrka bara att man får fler och de ingår i högkostnadsskyddet:/

Vet inte om det har att göra med att bebis huvud ligger högst upp och hela tiden trycker på. Det är alltså inte "bara" när jag ligger ner el böjer mig fram utan det står upp i halsen hela tiden. Kan ju inte va bra för varken halsen eller tänderna heller?

Usch, ring o hör iaf! Du kan inte gå i flera veckor så, det kommer vara olidligt. Dom senaste tre månaderna har känts som flera år för mig, o då började de bli outhärdligt för ungefär en månad sen innan klarade jag mig med samarin. Jag lider verkligen med dig!
  • paulineee
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-28 21:07:42 följande:
    Ja det är en djungel. Tror att faderskapsbeviset måste vara inne & barnet fött innan din sambo kan planera. Men jag är inte säker. Jag tänkte lägga in mina dagar snart. Men jag undviker det varje dag. Är så krångligt.

Det verkar som du har rätt. De är tur att vi mammor har de liiite smidigare iaf. Ska fixa faderskapsbevis på torsdag så hoppas de klarnar lite mer. Tack för ditt svar :)
  • SEM

Lalaalalaa.... Så jäkla trött men kan inte sova.. Hunger o skit.. Om 4 timmar ringer klockan.. 2,5 veckas jobb kvar..

• Mia86gbg

Någon som vet något smärtstillande mot foglossningarna? Värktablett eller någon insmörjning? Jag DÖR!

• Awanata

Jag sover verkligen ingenting vissa nätter. I natt sov jag bara 1 timme och sitter på jobbet och mer eller mindre avlider av trötthet. Har lovat min sambo att prova vara här och gå hem om jag känner att det inte funkar. Suck! Hur går det för er andra med sömnen? Har ni några bra tips förutom att bunkra upp kuddar osv? Glad

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014