• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Längtanefterlilladig: nja helt normalt inget som BM reagera på. Hon sa de va jätte fint men just att han va lite stor. Hon tror själv han kommer bli stor när han kommer ut. Jag e rädd för 4 kg bebis haha.

Sen reagera jag väl på vikten just för att många runt omkring mig, deras barn har legat på runt 2,4-3,0 kg så därför de kändes mycket :-P sen är jag själv en tunn tjej på 157 cm så har alltid trott jag skulle få där runt 2,5 kg eller något :-P men de kan jag nog lägga ner :)

• Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-27 22:19:31 följande:

Nej kanske inte gekås är helt rätt för dig. Gör dina sammandragningar ont?Har läst att många sammandragningar & förvärkar är normalt & inte ska påverka tidig förlossning. Men vad sa din BM om det?
    Djävla sammandragningen gör inte ont utan "mensvärken" kommer efter. Min BM säger att kroppen håller på att förbereda sig och att det är ett tecken på att jag skall ta det lugnt. Speciellt eftersom det kommer när jag bara ligger stilla också. Har dock väldigt svårt för att bara ta det lugnt, är van vid att ha 100 bollar i luften...
  • carina87

Ny krämpa: svullna ben!

Igår när jag kom hem, efter en hel dags stanande, märkte jag att mina ben var riktigt svullna! Jag hade lite feberfrossa först och satte mig med filt vid middagsbordet, men efter det började det göra skitont och jag kunde inte somna. Tillslut hamnade två kuddar under benen och 30 minuter senare sov jag.

Tur vi har bil, för jag tror inte jag ska röra alltför mycket på mig...

• Hallonpaj88
    Lovely90 skrev 2014-01-28 07:18:59 följande:
    Djävla sammandragningen gör inte ont utan "mensvärken" kommer efter. Min BM säger att kroppen håller på att förbereda sig och att det är ett tecken på att jag skall ta det lugnt. Speciellt eftersom det kommer när jag bara ligger stilla också. Har dock väldigt svårt för att bara ta det lugnt, är van vid att ha 100 bollar i luften...
    Jag verkar ha samma som dig. Ska vila jag oxå men grejen är att jag har som mest ont på natten..men bara vila vidare så gott det går. Jag jobbar ju 2,5 veckor till :(
  • Hallonpaj88
    carina87 skrev 2014-01-28 08:04:53 följande:

Ny krämpa: svullna ben!

Igår när jag kom hem, efter en hel dags stanande, märkte jag att mina ben var riktigt svullna! Jag hade lite feberfrossa först och satte mig med filt vid middagsbordet, men efter det började det göra skitont och jag kunde inte somna. Tillslut hamnade två kuddar under benen och 30 minuter senare sov jag.

Tur vi har bil, för jag tror inte jag ska röra alltför mycket på mig...

Missade att du redan skrivit. Jag har oxå svullna ben, kan det vara därför man får ont på nätterna?
  • Zobeideh

Inte ont i benen men höfterna när jag ligger på sidan. Så ska jag byta sida så gör de riktigt ont i höften

• Awanata

Hur mycket ska man känna bebisen röra på sig nu? Jag gick in i vecka 35 idag (34+0) och hon har varit väldigt lugn de två senaste dagarna. Har sett henne byta från ena sidan till den andra någon gång och har känt hicka men det ska man inte räkna va? När behöver man oroa sig, eller ska man alltid ringa förlossningen? Jag vet inte vad som är "normalt" med tanke på att det börjar bli trångt där inne Rynkar på näsan

• MiCorazon

Svullna ben här med och har ont ibland på kvällarna när jag ska lägga mig plus att jag har börjat få ont i höftkulorna om jag ligger för länge på ena sidan.

Idag ska jag till bm för vanliga genomgången, det ska bli intressant att se hur stor magen är då den ser ut att ha blivit betydligt plattare. Kan också vara inbillning...vågen visar några kg mer än för några veckor sen så vi får se :) Så länge knodden mår bra!

Jag tror att min har fixerat sig eftersom magen är så pass mycket mindre men har inte ont som vissa här verkar ha. Känner mest lite stickningar, ilningar och att han fyller ut mer där nere. Så han kanske inte är fixerad än..? Ska se vad bm säger idag.

• MiCorazon
    Awanata skrev 2014-01-28 09:08:49 följande:
    Hur mycket ska man känna bebisen röra på sig nu? Jag gick in i vecka 35 idag (34+0) och hon har varit väldigt lugn de två senaste dagarna. Har sett henne byta från ena sidan till den andra någon gång och har känt hicka men det ska man inte räkna va? När behöver man oroa sig, eller ska man alltid ringa förlossningen? Jag vet inte vad som är "normalt" med tanke på att det börjar bli trångt där inne Rynkar på näsan
    Normalt är att man ska känna dem mer eller mindre varje dag antar jag men sen verkar de ha vissa "vilo/lata dagar". Många i tråden verkar ha haft just detta...dagar då man känner dem mycket mindre.

Jag åkte in för två veckor sedan till förlossningen då jag endast känt en eller två smekningar/puffar på nästan två dygn. Så fort vi kom in på fl och de satte på banden runt magen som mäter bebisens hjärtljud och sammandragningar så blev han helvild. Fick göra ultraljud ändå pga för hög hjärtfrekvens och en till mätning efter det (ctg) på hjärtat och då såg allt fint ut och vi fick åka hem. Läkaren hade skrivit "mycket livlig bebis" i journalen :)

Såg på ultraljudet att knodden rörde sig jättemycket trots att jag inte kände det alltid, vilket kändes skönt.

Om du är orolig så åk in, annars kommer du bara gå och tänka på det!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014