• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MiCorazon
    LillsmurfanLisa skrev 2014-01-29 10:20:06 följande:
    Ni som har sömnproblem, kan ni sova under stunder på dagen? Det tror jag kan göra under!

Jag har lyxen att oftast kunna sova en stund på eftermiddagen om jag behöver. Dessutom får jag sova hela nätterna. Har bara haft en kort period (1-2 veckor) alldeles nyss när jag inte kunde sova (törstig/kissnödig/sparkar) men den är över igen och jag sover minst 8 timmar i sträck. Känner mig otroligt lyckligt lottad.
    Wow! Lyckost! Behöver du inte kissa på nätterna? Det har jag gjort 2-3 ggr per natt sen jag blev gravid...hade varit underbart att få sova 8 h i sträck.
  • MagdalenaZ
    Awanata skrev 2014-01-29 10:04:55 följande:
    Ja men dels sparkarna från henne, sen har jag fått lite myrkryp igen och sen vet jag faktiskt inte? Jag kan vara dödstrött på dagarna och skulle nog utan problem kunna sova en sväng mitt på dagen, men när jag väl ska lägga mig så somnar jag bara inte. Det är jättekonstigt!  Usch det måste vara så himla jobbigt med halsbränna på nätterna.. fy tusan :-/

Okej, då är det någon mer än jag som har dilemmat, dödstrött, för att sen inte kunna somna när det väl är dags. Men kroppen vilar bara du ligger och blundar. Försök med det! Jag försöker alltid ha lite kyligt i sovrummet innan jag ska sova.
  • MagdalenaZ
    Mia86gbg skrev 2014-01-29 10:05:56 följande:
    Kan man låna bälte någonstans eller var köper man? Kanske vore idé. Har så ont i ljumskarna och vaknade inatt av att det gjorde ont i rumpan. Krampade. Vaknar ofta av kramp i vaderna men att foglossningarna ska väcka mig när jag ligger stilla har jag inte märkt tidigare..hemskt!

Jag har ibland problem med sömnen men jag har börjat med att slappna av lite med en bok en stund innan jag släcker, smörjer in kroppen med aloevera o har det lite kallare i rummet. Så nu sover jag bättre, kanske bara är en tillfällighet

www.gularehab.se är sidan jag beställde foglossningsbältet. Runt 300 kr om jag inte minns helt fel. Räddaren i nöden kan jag säga! :)
  • Längtanefterlilladig

Vad gör ni på era barnmorske möten i dessa veckor? Jag var hos min BM 22 januari i vecka 31+5. Hon mätte mitt blodtryck & kände på magen samt lyssnade på hjärtljud. Nästa besök är inte fören 13 februari. Jag är då i vecka 35+0. Känns som ett stort glapp, eller? Hon kollade mitt blodsocker & järnvärde i december. Urinprov kollades i november. Bör jag fråga min BM varför inte fler undersökningar görs. Tinapina- du som har samma MVC. Är det samma för dig?

• Hallonpaj88

Vi tar blodtryck, mäter magen och lyssnar på hjärtljuden. Varannan gång tar vi stick i fingret. Förra besöket var i måndags o nästa 14/2 pga att hon var fullbokad. Då ska vi göra en sammanfattning. Lät spännande :)

Idag jobbar jag hemma men har inte fått nåt gjort. Är inte direkt taggad heller då min chef vägrar betala hela min lön och är skyldig mig 6000 kr. Kommer ändå säga upp mig under mammaledigheten så passar på att ta det lugnt nu när jag har så ont i magen.

Tänkte om fler bloggar? Har fått tips från 3 st, men kanske finns fler? :)

• j3nnyy
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-29 12:42:18 följande:

Vad gör ni på era barnmorske möten i dessa veckor? Jag var hos min BM 22 januari i vecka 31+5. Hon mätte mitt blodtryck & kände på magen samt lyssnade på hjärtljud. Nästa besök är inte fören 13 februari. Jag är då i vecka 35+0. Känns som ett stort glapp, eller? Hon kollade mitt blodsocker & järnvärde i december. Urinprov kollades i november. Bör jag fråga min BM varför inte fler undersökningar görs. Tinapina- du som har samma MVC. Är det samma för dig?

Vi mäter magen tar blodprov o lyssnar på hjärtat :) idag ska vi ta järnvärde och blodsockret oxå och de va nog typ sex veckor sen vi gjorde de sist. Urinprov har jag bara tagit en gång, på inskrivningen.

Från v 29 har jag gått varannan vecka.
  • Mia86gbg
    MagdalenaZ skrev 2014-01-29 11:07:34 följande:

www.gularehab.se är sidan jag beställde foglossningsbältet. Runt 300 kr om jag inte minns helt fel. Räddaren i nöden kan jag säga! :)
    Ett sånt får det bli! Antar att det är Stödbälte Semi-elastikt för 212kr du menar.
  • Zobeideh

Vi går varannan vecka nu hos BM och då pratar vi lite snabbt. Kollar blodtryck mäter magen, känner på magen och lyssnar på hjärtljuden. Sen tar jag urinprov varje gång jag kommer för att kolla och ph halten eller va de nu e jag kollar de e den här äggvitan

• carina87

Jag har som Zobeideh, förutom urinproven. Hon frågar hur jag mår, vi snackar lite om det (oftast är det inget särskilt). Sen mäter hon magen, kollar så att huvudet ligger neråt (senaste två gångerna). Lyssnar på hjärtljuden och sen så ställer jag mig på vågen, men det är bara för min egen "underhållning".

• Mia86gbg

Är nu i vecka 34. Mina besök hos BM: vecka 21, 25, 28, 32 Bokade besök: vecka 35, 37

Har tagit tryck varje gång, urinprov första besöket, blodprov ca varannat besök. Har mätt magen senaste 2 besöken. Känns inte som att min BM går efter ett exakt schema utan ändrar en vecka hit eller dit på tiden mellan besöken beroende på hur jag mår.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014