• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88

Jag sover inte heller bra på nätterna men det blev lite bättre när vi stängde av elementet i sovrummet.

Men kombinationen ingen sömn och förvärkar har gjort att jag nu får jobba hemma 2 dagar i veckan fram till jag går hem om 2 veckor. Så skönt!

• MagdalenaZ

Awanata: Nja, jag har en stor kudde mellan benen .. men jag vaknar ändå av rejäla sparkar under natten. Vaknade igår natt av att kvällsmackan var på väg upp. Jag får absolut inte äta mycket nu utan att behöva vila 2-3 timmar, halsbrännan ska vi inte prata om, dock hjälper novalucol och bikarbobat ganska bra!

Vad är det som gör att du inte kan somna?

• Awanata
    MagdalenaZ skrev 2014-01-29 09:45:01 följande:
    Awanata: Nja, jag har en stor kudde mellan benen .. men jag vaknar ändå av rejäla sparkar under natten. Vaknade igår natt av att kvällsmackan var på väg upp. Jag får absolut inte äta mycket nu utan att behöva vila 2-3 timmar, halsbrännan ska vi inte prata om, dock hjälper novalucol och bikarbobat ganska bra!
    Vad är det som gör att du inte kan somna?

Ja men dels sparkarna från henne, sen har jag fått lite myrkryp igen och sen vet jag faktiskt inte? Jag kan vara dödstrött på dagarna och skulle nog utan problem kunna sova en sväng mitt på dagen, men när jag väl ska lägga mig så somnar jag bara inte. Det är jättekonstigt!  Usch det måste vara så himla jobbigt med halsbränna på nätterna.. fy tusan :-/
  • Mia86gbg

Kan man låna bälte någonstans eller var köper man? Kanske vore idé. Har så ont i ljumskarna och vaknade inatt av att det gjorde ont i rumpan. Krampade. Vaknar ofta av kramp i vaderna men att foglossningarna ska väcka mig när jag ligger stilla har jag inte märkt tidigare..hemskt!

Jag har ibland problem med sömnen men jag har börjat med att slappna av lite med en bok en stund innan jag släcker, smörjer in kroppen med aloevera o har det lite kallare i rummet. Så nu sover jag bättre, kanske bara är en tillfällighet

• LillsmurfanLisa

Ni som har sömnproblem, kan ni sova under stunder på dagen? Det tror jag kan göra under!

Jag har lyxen att oftast kunna sova en stund på eftermiddagen om jag behöver. Dessutom får jag sova hela nätterna. Har bara haft en kort period (1-2 veckor) alldeles nyss när jag inte kunde sova (törstig/kissnödig/sparkar) men den är över igen och jag sover minst 8 timmar i sträck. Känner mig otroligt lyckligt lottad.

• ananas86

Jag kan inte heller sova..

Idag börjar jag jobba sent, men har ändå bara sovit några få timmar!

Tog två timmar att somna igår kväll, sen vaknade jag när sambon gick upp 5.15 imorse. Låg klarvaken i 2-3 timmar, men somnade en liten stund till sen..

Känns som jag inte har sovit alls senaste två månaderna!

Förstår inte hur jag ska kunna jobba 3 1/2 vecka till med sammandragningar, förvärkar och ilningar i ljumskarna/underligt! Ska till BM idag, så hoppas hon kan hjälpa mig så jag blir sjukskriven!

Sen har jag en läkartid inbokad den 12/2, så i värsta fall får jag härda ut tills dess.. :/

• LillsmurfanLisa

Nu kommer det att vara tyst från mig ett tag. Min sambo och jag ska gå en tio dagar lång meditationskurs (vipassana-meditation) och åker till Ödeshög lite senare idag. Om ni inte känner till vad vipassana är kan ni läsa mer här http://www.sobhana.dhamma.org/index.php?id=693&L=6 

Kursen innebär totalt tystnad under tio dagar, och ingen kontakt med omvärlden eller andra människor. Vi som elever får inte prata med varandra eller ha ögon-/kroppskontakt. Allt tid ägnas åt meditation. Det kan låta extremt flummigt men egentligen är det väldigt handfast. Ingen koppling till religion eller liknande, tvärtom tar vipassana avstånd från allt som har med religion eller andra grupperingar att göra. 

Jag tror att det här kommer att vara en fantastisk förberedelse både inför förlossningen men också livet med en ny liten familjemedlem och jag är så glad att kunna göra detta tillsammans med min sambo (vi har gjort det en gång tidigare, för ett år sedan i Australien, så vi vet på ett ungefär vad vi ger oss in på). 

Vi hörs igen efter den 9 februari! 

• ananas86

Har ingen möjlighet att sova/vila på att dagen när jag jobbar.

Sen bor vi fortfarande hos svärmor och jag sover aldrig bra när jag inte är hemma!

Men nu till helgen verkar det som att allt ska vara klart för inflyttning i vårt hus, äntligen!

Så hoppas att jag ska kunna sova lite bättre då!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014