• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Tack alla söta. Det var en fin o lyckad dag. Hade en lång vit klänning som hängde fint o tungt , utan någon spets under. Såg dock ut som en stor fet elefant. Men men haha får väl ta det. Mina armar o den goda dubbelhakan var inget man kunde missa. MEN det var en fin dag. O ni känns det mer som att vi är en familj konstigt nog. :)

• Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2014-01-27 13:22:06 följande:
    Tack alla söta. Det var en fin o lyckad dag. Hade en lång vit klänning som hängde fint o tungt , utan någon spets under. Såg dock ut som en stor fet elefant. Men men haha får väl ta det. Mina armar o den goda dubbelhakan var inget man kunde missa. MEN det var en fin dag. O ni känns det mer som att vi är en familj konstigt nog. :)

Grattis!Tror du var jätte fin. Lägg gärna ut en bild om du vill
  • Tinapina

Då måste min bebis ligga kvar med rumpan/fötterna nedåt. Känner bara sparkar långt nere, typ nere i bäckenet. Sen sticket huvudet ut nedanför revbenen och en axel strax nedanför.

Precis som någon skrev så har jag bars bebis på höger sida:) visst knäna och armarna ligger till vänster om naveln men vid en sammandragning blir magen också helt sned.

Längtan. Jag mår också illa och mycket känns annorlunda i kroppen:/ v 35 nu.

• Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2014-01-27 13:25:55 följande:
    Då måste min bebis ligga kvar med rumpan/fötterna nedåt. Känner bara sparkar långt nere, typ nere i bäckenet. Sen sticket huvudet ut nedanför revbenen och en axel strax nedanför. Precis som någon skrev så har jag bars bebis på höger sida:) visst knäna och armarna ligger till vänster om naveln men vid en sammandragning blir magen också helt sned. Längtan. Jag mår också illa och mycket känns annorlunda i kroppen:/ v 35 nu.

Gör de inte UL för att kolla bebisens position? Min mamma har fött tre barn. De två första med vaginal förlossning & huvudet ner. Med mig kändes sparkarna exakt likadana sa hon & BM sa att huvudet låg neråt. Men väl uppe på förlossningen på dagen då värkarna satte igång sa BM vid undersökning "hoppsan, här var en liten rumpa". Så jag föddes med kejsarsnitt. Allt gick fint ändå
  • Saltad
    MiCorazon skrev 2014-01-27 00:13:18 följande:
    Ni som har fått bf 12 mars enligt ultraljudsuträkning. Vet ni när ni hade ägglossning och blev gravida? Jag är bara lite nyfiken för jag vet att jag hade ägglossning den 12 juni och hade sex då. Men enligt äl beräkning har jag ef bf den 6 mars. Alltså en v tidigare. Vet att man kanske inte alltid befruktas direkt på äl-dagen utan att det kan ske senare. Men är mest nyfiken på hur det ser ut för er? Och även ni andra? Har bf från ägglossning stämt med bf ni fick i v 18-19?
    Enligt sista mens och äl borde vi ha bf 6:e mars men det blev först 8:e vid första ultraljudet vid inskrivningen, sedan  10:e vid KUB och sen 12:e vid RUL. Så det har ändrats lite eftersom för oss. Jag tar inte så hårt på det där med datumet utan tror att den lilla tittar ut när han vill ändå! Inget man kan göra åt det på nått håll ;)
  • MiCorazon
    Saltad skrev 2014-01-27 14:03:46 följande:
    Enligt sista mens och äl borde vi ha bf 6:e mars men det blev först 8:e vid första ultraljudet vid inskrivningen, sedan  10:e vid KUB och sen 12:e vid RUL. Så det har ändrats lite eftersom för oss. Jag tar inte så hårt på det där med datumet utan tror att den lilla tittar ut när han vill ändå! Inget man kan göra åt det på nått håll ;)
    Nä precis :).. bara lite spännande att sitta och finurla ut när han kommer haha men som sagt..det kan ju lika gärna bli två veckor senare!
  • j3nnyy

Har träffat min brors barns mamma idag, och fått låna tre jättekassar med mammakläder. Hon har två systrar så dom har alla delat lite på kläderna när dom vart gravida, så nu va de min tur att få hänga på :) har känts så trist o handla massa med mamma kläder som man förmodligen absolut inte vill använda sen.. Så har gått i samma grejer nu hur länge som helst känns de som. Tröjor kan jag ha sen innan grav men allting sitter ju lite annorlunda nu :) så nu har jag maaaaassa o välja på!

Jag funderade på att köpa hallonbladste, vad tror ni om det?

• Anki84

Inte vart inne på ett tag nu så vet inte hur mycket och vad ni pratat om.

Hur mår ni alla nu?

Själv har jag ont i ryggen varje dag och i blygdbenet.

Känner en smått (eller mycket) oro, bebis har knappt rört sig förutom vid lunch tid när jag drack en halv burk coca cola (rekommenderas för att få bebis att röra sig). Han började hicka och rörde sig lite grann men inte så mycket mer än så... Sen för en stund sen fick han hicka igen. Men iallafall, när jag gogglar och läser i boken jag fått från bm så står det att man inte ska räkna hickrörelser....

Bör jag ringa till förlossningen eller ska jag vänta ett dygn till? Han kan ju bara vara väldigt trött de senaste dygnet...

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014